[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Audi A1 Citycarver. Nowy crossover

SUV-y i crossovery nie zwalniają tempa. Na rynek wejdzie niebawem kolejny model, Audi A1 Citycarver, który jest uterenowioną wersją Audi A1.

Audi A1 Citycarver Audi A1 Citycarver
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 91 600 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Audi A1 Sportback zyskuje właśnie nową wersję, która została zaprojektowana zgodnie z duchem czasów. Producenci zdają się bowiem wyznawać od dłuższego czasu zasadę, że jeśli auto da się podnieść i obudować plastikami, upodobniając go do SUV-a, to trzeba to natychmiast zrobić.

Tak właśnie powstało Audi A1 Citycarver. Co to za nazwa – spytacie. Przecież uterenowione modele Audi noszą przydomek Allroad. Tym razem jednak model nie do końca jest „allroad”, bo oprócz zwiększonego prześwitu nic więcej nie pozwala mu wjechać w drogę z większymi nierównościami.

Audi A1 Citycarver – nadwozie i wnętrze

Jak już zapewne zauważyliście, Audi A1 Citycarver jest po prostu przerobionym Audi A1 Sportbackiem. Stylistycznie zmieniło się niewiele. Nad grillem zamiast trzech, są dwa wloty powietrza. Sam grill natomiast jest czarny, na wzór prawdziwych SUV-ów z rodziny Q.

Przerobiono przedni i tylny zderzak, wyraźniej zarysowując boczne sześciokątne sekcje, dodano osłony podwozia oraz plastikowe nakładki na progi i nadkola, dodające A1 Citycarverowi off-roadowego wyglądu.

Zobacz także: Audi SQ8 - potężna moc diesla

REKLAMA

REKLAMA

Audi A1 Citycarver Audi A1 Citycarver

Tymczasem najbardziej „terenowym” elementem modelu jest zwiększony prześwi. Audi dodało aż cztery centymentry do tego, co mamy w modelu A1 Sportback. 35 mm uzyskano przez modyfikacje zawieszenia, a pozostałe 5 mm przez większe, 16-calowe koła.

Nie dostaniemy jednak napędu na cztery koła. To nie ten rodzaj samochodu. Producent mówi nawet, że zwiększenie prześwitu wpływa na poprawę widoczności i zwiększenie wygody zajmowania miejsc. O jeździe terenowej nie ma mowy, poza wzmianką, że auto może pokonać lekkie nierówności.

W kabinie podobnie, znajdziemy wszystko to, co w Audi A1 Sportback. Dodano jedynie bardziej lifestylowe kolory wykończenia, w tym młodzieżowe pomarańczowe odcienie, widoczne na zdjęciu.

Wśród dostępnych kolorów są jeszcze miętowy, miedziany i srebrno-szary. Z kolei kolorów nadwozia jest w sumie dziewięć, plus dwa kontrastujące odcienie dachu.

Zobacz także: Lotus Evija - najmocniejszy hipersamochód świata

REKLAMA

Audi A1 Citycarver Audi A1 Citycarver

Audi A1 Citycarver – silniki i napęd

Póki co producent nie wspomina ani słowem o dostępnych dla A1 Citycarvera jednostkach napędowych. Można się jednak spodziewać, że będą one niemal identyczne z ofertą dla A1 Sportbacka. Tam, przypomnijmy, znajdują się benzynowe jednostki 1.0 TFSI o mocy 95 lub 116 KM, motor 1.5 TFSI o mocy 150 KM oraz topowe 2.0 TFSI o mocy 200 KM.

Napęd na cztery koła nie jest przewidziany. A jeśli chodzi o ceny, spodziewać się można oferty w okolicach między 95 a 100 tys. złotych za bazową wersję, ale na potwierdzenie tych przypuszczeń musimy jeszcze chwilę zaczekać. Na początku w sprzedaży znajdzie się wersja Edition One z bogatszym wyposażeniem i 18-calowymi kołami.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij