Na niecały miesiąc przed premierą w Genewie Audi prezentuje swoje auto do walki w klasie MINI Coopera. Model, który widzimy, podąża drogą wyznaczoną przez koncept Metro Project zaprezentowany w 2007 roku podczas Tokio Motor Show.
Maluch Audi ma 3,95 metra długości, 1,74 metra szerokości i 1,42 metra wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2,47 metra. Bagażnik o pojemności 267 litrów w standardzie dostępny jest w wersji z podwójną podłogą, a w razie potrzeby po złożeniu tylnej kanapy można osiągnąć maksymalnie 920 litrów pojemności, jeśli upchniemy bagaże aż po dach.
Audi wprowadza nowy model proponując klientom wybór wśród dwóch jednostek benzynowych i dwóch dieslowskich. Wszystkie wyposażone są w turbosprężarki i system start-stop.
Podstawowym silnikiem jest 1.2 TFSI o mocy 86 KM i 160 Nm momentu obrotowego, dostępnego pomiędzy 1500 a 3500 obrotów. Połączony z pięciobiegową, manualną skrzynią czterocylindrowiec rozpędza auto do 100 km/h w 12,1 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 179 km/h. Zużycie paliwa w tej wersji ma wynosić średnio 5,1 l/100km, a emisja CO2 119 g/km.
Następny benzynowiec to 1.4 TFSI z 122 KM mocy i 200 Nm momentu obrotowego, dostępnego od 1500 do 4000 obrotów. W połączeniu z dwusprzęgłową, siedmiobiegową skrzynią S tronic rozpędza auto do setki w 9,1 sekundy i kończy przyspieszać przy 200 km/h. Średnie zużycie auta w wersji z tą skrzynią ma wynosić 5,1 l/100km, a w przypadku zwykłej, sześciobiegowej skrzyni będzie odrobinę wyższe - wyniesie 5,4 l/100km.
W kwestii jednostek wysokoprężnych, Audi proponuje na początek 1.6 TDI o mocy 90 KM i momencie obrotowym 230 Nm, dostępnym pomiędzy 1500 a 2500 obrotów. Z pięciobiegową skrzynią "załatwia" pierwszą setkę w 12,2 sekundy, jego prędkość maksymalna to 179 km/h, a wystarcza mu średnio 3,8 litra ON na 100 km. Emisja CO2 to w tym przypadku jedyne 99 g/km.
Mocniejsza wersja tego samego silnika produkuje 105 KM mocy i 250 Nm momentu obrotowego, oferowana będzie również z pięciobiegową skrzynią manualną, do setki będzie przyspieszać w 10,8 sekundy, maksymalna prędkość, z jaką pojedzie, to 187 km/h, a średnio zużyje jedyne 3,9 litra ON na 100 km.
Wszystkie jednostki napędzają przednie koła. A1 w standardzie będzie dostępne z układem ESP.
Producent chwali się, że auto będzie najlżejszym kompaktem w klasie Premium, ważąc jedyne 1045 kg.
Oficjalna prezentacja auta dla publiczności będzie miała miejsce podczas targów w Genewie, które rozpoczną się już na początku marca. Niedługo potem A1 trafi do sprzedaży. W podstawowej wersji ma kosztować ok. 16 000 euro.