[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Audi A3 Sportback (Genewa 2020)

Audi A3 Sportback debiutuje podczas wirtualnego wydania salonu samochodowego w Genewie. Oto czwarta generacja A-trójki.

Audi A3 Sportback Audi A3 Sportback

Do niedawna palmę pierwszeństwa w Grupie Volkswagena, jeśli chodzi o sportowy wygląd, dzierżył nowy Seat Leon. Teraz urósł mu jednak solidny rywal w postaci nowego Audi A3 Sportback, który debiutuje właśnie podczas salonu samochodowego w Genewie. Salonu oficjalnie odwołanego, ale odtwarzanego w wersji online.

Audi A3 Sportback – nadwozie

Czwarta generacja Audi A3 dojrzała w porównaniu do tego, co pamiętamy choćby jeszcze z roku 1996, kiedy to na świat przyszedł pierwszy model z rodziny A3. Nowy model wygląda jednocześnie elegancko, a do tego jak gdyby był o rozmiar większy, ale przy tym jest dynamicznie stylizowany i drapieżny.

Nowe Audi A3 Sportback, przy zachowaniu kompaktowych wymiarów zewnętrznych, daje więcej miejsca i funkcjonalności wewnątrz. W porównaniu ze swoim poprzednikiem obecny model urósł tylko o nieco więcej niż trzy centymetry.

Ma teraz 4,34 m długości i 1,82 m szerokości. Jego wysokość to 1,43 m, a rozstaw osi 2,64 m – te wymiary pozostały bez zmian. W zależności od pozycji tylnej kanapy, bagażnik ma od 380 do 1200 litrów pojemności, a jego podłogę umieścić można na różnych poziomach. Na życzenie dostępna jest poruszana elektrycznie klapa bagażnika, którą można zamykać i otwierać ruchem stopy.

Audi A3 Sportback

Wróćmy do nadwozia. Z przodu uwagę zwraca dużych rozmiarów grill oraz zadziorny kształt LED-owych reflektorów, a także mocne przetłoczenia na masce, nawiązujące do większych modeli marki. Innowacją są cyfrowe światła do jazdy dziennej, znajdujące się w obrębie reflektorów diodowych Matrix LED. Światła te to matryca zbudowana z diodowych segmentów w układzie trzy na pięć, ułożonych tak, żeby nowe A3 było rozpoznawalne na drodze.

Z tyłu światła również swoim kształtem nawiązują do innych nowych samochodów marki z Ingolstadt, a końcówki wydechu ukryto, jakby w erze samochodów elektrycznych nie wypadało się nimi chwalić.

Audi A3 Sportback – wnętrze

W kabinie mamy do czynienia z kontynuacją dynamicznego stylu nadwozia, a projekt deski rozdzielczej jest tak oryginalny, że aż nie pasuje do tego, do czego przyzwyczaili nas Niemcy. Panuje tu coś w rodzaju uporządkowanego chaosu. Pozornie wiele elementów jest rozproszonych w przypadkowych pozycjach, ale kiedy się im przyjrzeć, są tam gdzie być powinny.

Ciekawie wyglądają na przykład kratki nawiewu, umieszczone wysoko po obu stronach wirtualnych zegarów, a nie w jednej linii z nawiewami po stronie pasażera. Widać, że styliści dostali tu sporo przestrzeni do improwizacji.

Audi A3 Sportback

Na konsoli środkowej, pod wspomnianą kratką nawiewu, wciśnięty został sporej wielkości, 10,1-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego, pod którym z kolei wklejono panel klimatyzacji.

Pasażer ma przed sobą natomiast szeroki pas nawiewów i pseudo-półkę pod nimi. Całość wygląda naprawdę dobrze i już nie możemy się doczekać, żeby przekonać się na własne oczy, jak ten projekt sprawdza się na co dzień.

Dodajmy jeszcze, że w nowym Audi A3 Sportback po raz pierwszy zastosowano tapicerkę foteli wykonaną z przetworzonych butelek PET. Ozdobiono ją stylowymi, kontrastowymi szwami.

Zobacz także: premiery Genewy 2020 - serwis specjalny

REKLAMA

Audi A3 Sportback Audi A3 Sportback

Audi A3 Sportback – system infotainment

Obsługa MMI wykonywana jest za pośrednictwem nowej modułowej platformy infotainment trzeciej generacji. Jej moc obliczeniowa jest dziesięć razy większa niż w poprzedniej odsłonie. W zakresie pracy znajduje się obsługa wszystkich zadań związanych z systemami łączności, w tym telefonu, usług Audi connect przesyłanych w standardzie LTE Advanced oraz zintegrowanego w samochodzie hotspotu Wi-Fi.

Indywidualne ustawienia klimatyzacji, pozycji foteli, często wybieranych celów nawigacji, czy często włączanych mediów, mogą być zebrane w nawet sześciu różnych profilach użytkownika.

Audi A3 Sportback

Standardowo w nowym A3 Sportback znajduje się cyfrowe radio DAB+, a opcjonalnie zamówić można radio internetowe lub hybrydowe. Nawigacja jest teraz łatwiejsza w obsłudze, a jej propozycje prowadzenia bardziej elastyczne. Dla przykładu: system nawigacji oferuje prognozy rozwoju sytuacji na drodze, zdjęcia satelitarne wysokiej rozdzielczości pozyskiwane z Google Earth oraz szczegółowe, trójwymiarowe modele wielu dużych miast europejskich.

Audi A3 Sportback – silniki

W Europie nowe Audi A3 Sportback dostępne będzie w trzech wersjach silnikowych. Będą to:

  • 1.5 TFSI o mocy 150 KM
  • 2.0 TDI o mocy 116 KM
  • 2.0 TSI o mocy 150 KM

Na początek wszystkie wersje silnikowe otrzymają napęd na przednią oś. Moc na koła przekazywana będzie za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni manualnej lub siedmiobiegowej skrzyni automatycznej S tronic, która nie będzie teraz wyposażana w konwencjonalną dźwignię, a w system shift-by-wire.

Audi A3 Sportback

W późniejszym czasie Audi będzie stopniowo poszerzać ofertę o kolejne wersje silnikowe, w tym o wersję zelektryfikowaną oraz o wersję z napędem na cztery koła quattro.

Zobacz także: nowa, superszybka ładowarka do aut elektrycznych

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA