Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Audi A3 po face liftingu

Nowe detale w wyglądzie trzydrzwiowego A3 i A3 Sportback to pokrywa komory silnika i błotniki wyrysowane jeszcze ostrzejszą kreską. Zmienione lampy przednie wszystkich wersji posiadają światła do jazdy dziennej, a przy opcjonalnych reflektorach bi-ksenonowych światła te są diodowe.

Z boku dostrzeżemy lusterka zewnętrzne z kierunkowskazami, nowe klamki w drzwiach i atrakcyjne obręcze kół. Zmodyfikowany tylny zderzak oraz światła stanowią wyraziste zakończenie nadwozia A3. Modyfikacje stylistyczne przyczyniły się do wydłużenia A3 o 2,5 centymetra do 4,24 metra; w wersji Sportback (4,39 metra) proporcje pozostały zaś prawie niezmienione.

We wnętrzu przełączniki i pokrętła pod radiem otrzymały nowy, nowoczesny wygląd. Instrumenty mają czarne tarcze i czerwone wskazówki. System informacji kierowcy (FIS) oraz wskaźnik godziny, daty i kilometrów - seryjne w wersji Ambiente i Ambition - wyświetlają swoje informacje w postaci białych cyfr o wysokiej rozdzielczości.

Moduł FIS informuje także, który bieg byłby w danym momencie najlepszy z punktu widzenia ekonomii jazdy. Sportowa skórzana kierownica w wersji Ambition posiada nowe aluminiowe elementy ozdobne, na życzenie może ona być spłaszczona na dole.

Audi wyposaża A3 i A3 Sportback tak, jak dotychczas, w osiem silników: pięć benzynowych i trzy wysokoprężne. Sześć z nich jest nowoczesnymi, czterocylindrowymi silnikami z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem.

Benzynowa jednostka napędowa o pojemności 1,6 litra w wersji z manualną skrzynią biegów może być na życzenie dostosowana do tańszego od benzyny etanolu E 85. Diesel o mocy 77 kW (105 KM) służy jako napęd dla niezwykle efektywnego wariantu 1.9 TDI e, który dzięki wielu modyfikacjom zadowala się jedynie 4,5 litra oleju napędowego na 100 kilometrów.

Także wśród pozostałych jednostek napędowych wartości spalania znacznie się obniżyły - nawet o 15 procent. W 1.8 TFSI oraz 2.0 TFSI, blisko z nim spokrewnionym pod względem technicznym, zoptymalizowano tarcie i zastosowano nowe średnice cylindrów, tłoki i pompy olejowe.

Opcjonalnie do wszystkich silników, prócz 3.2 V6, dostępna jest dwusprzęgłową skrzynia biegów S-tronic. Kierowca może wybrać tryb całkowicie automatyczny lub zmieniać przełożenie manualnie przy użyciu dźwigni lub seryjnymi przełącznikami na sportowej skórzanej kierownicy (od 103 kW / 140 KM).

S-tronic przy silniku sześciocylindrowym, przy 2.0 TFSI i w silnikach wysokoprężnych ma sześć biegów, podczas gdy 1.6, 1,4 TFSI i 1,8 TFSI współpracują z nową siedmiobiegową S-tronic. Jej oba sprzęgła pracują na sucho. Obchodzą się one zatem bez własnego zasilania olejem, co poprawia ich i tak już wysoki stopień sprawności

Nowością w A-trójkach jest też adaptacyjna regulacja amortyzatorów – Audi magnetic ride – dzięki której udało się rozwiązać odwieczny konflikt między dynamiką, a komfortem. Kierowca może wybrać przyciskiem program "normal” i "sport”.

Odmienione Audi A3 zacznie wjeżdżać do salonów sprzedaży na początku lata bieżącego roku.

Źródło: Audi



zobacz galerię

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 124 000 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij