To trzeci wariant, po coupe i kabriolecie, który trafi do salonów. Nisko przebiegająca linia dachu i ogólny zarys samochodu bardzo przypominają koncept Sportbacka, który został zaprezentowany w Detroit. A5 Sportback jest o 36 mm niższy niż model A4, ma za to o 2 mm większy rozstaw osi.
A5 Sprotback, jak przystało na swoją klasę, posiada drzwi bez ramek. W tylnej części znajduje się sporych rozmiarów bagażnik - 480 litrów to bardzo przyzwoity wynik. Można nawet złożyć tylne siedzenia - wtedy przestrzeń bagażowa powiększy się do 980 litrów.
Na początku w ofercie znajdą się dwie jednostki benzynowe i trzy diesle. Podstawowa benzyna to dobrze znany silnik 2,0 TFSI o mocy 211 koni mechanicznych. Wyżej znajdzie się motor o pojemności 3,2-litra i mocy 265 koni mechanicznych - obydwie wersje będą seryjnie napędzane na wszystkie koła. Diesle to 2-litrowy TDI o mocy 170 koni mechanicznych, 2,7-litrowy o mocy 190 koni mechanicznych i 3-litrowy, który osiągać będzie 240 koni mocy a także 500 Nm momentu.
A5 Sportback zadebiutuje na salonie we Frankfurcie, niedługo potem znajdzie się już w salonach dilerskich. Cena podstawowego modelu 2.0 TDI to około 36 tysięcy euro. Niewykluczone, że w 2010 roku w ofercie pojawi się słabsza wersja benzynowa - 1,8 TSI (160 koni mechanicznych) lub 2,0 TSI (180 koni mechanicznych).
Źródło: carscoop
Komentarze
auto motor i sport, 2009-06-17 10:05:25
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?