Producent z Ingolstadt w 2009 r. do gamy modelowej wprowadził pierwszą generację A5 Sportback, po 7 latach przyszedł czas na nową generację. Auto wyróżnia się nowymi reflektorami oraz osłoną chłodnicy singleframe. Na nowo zaprojektowany zderzak ma agresywne kształty i ozdobne listwy. Z boku auta, nad klamkami biegnie przetłoczenie, które łączy przednie światła z tylnymi. Tył auta, czyli opadająca linia dachu wzorem coupe przypomina nam Infiniti Q50, co jest dużą pochwałą w kierunku japońskiego auta.
Tak jak w nowym Audi A5 Coupe, taki i w A5 Sportback pod słupkiem "A" znajdziemy delikatny emblemat, który zdradza nam wersję auta - S5 lub S Line. Dolne przetłoczenie z boku auta optycznie skraca sylwetkę A5 Sportback. Z tyłu znajdziemy nowe światła zbudowane z diod LED i przetłoczenie karoserii będące delikatnym spojlerem, coś na wzór Audi A3 Limousine. Elegancka listwa w zderzaku skrywa podwójną końcówkę wydechu.
Audi chwali się odchudzoną karoserią, która jest lżejsza o 15 kg w stosunku do poprzednika. W jej konstrukcji zastosowano kompozytowe materiały. Samochód waży 1470 kg, czyli o 85 kg mniej, niż pierwsze Audi A5 Sportback.
Nowe wnętrze
Model A5 Sportback urósł - długość wzrosła o 17 mm a rozstaw osi wynosi 2824 mm. Kierowca i pasażer mają teraz więcej miejsca na wysokości ramion (+11 mm) oraz kolan (+24 mm). Bagażnik ma 480 litrów. Wnętrze to wysoki poziom materiałów używanych przez producenta z Ingolstadt w innych modelach - skóra, drewno, aluminium oraz alcantara. Na życzenie można zamówić oświetlenie wnętrza z aż 30 kolorami do wyboru.
Na desce rozdzielczej znajdziemy nowy ekran o przekątnej 8,3 cala i rozdzielczości 1024 x 480 pikseli. Kratki nawiewów zostały wkomponowane w wąski pas pomiędzy ekranem a panelem do obsługi klimatyzacji, jego przyciski obsługiwane przez dotyk, tak jak w Audi A4. Oczywiście zamiast seryjnych zegarów można wyposażyć A5 Sportback w Audi virtual cocpit, czyli ekran TFT o przekątnej 12,3 cala, który bardzo dobrze sprawdza się w innych modelach, a zadebiutowała w Audi TT nowej generacji.
Na pokładzie znajdziemy również najnowszą wersję systemu multimedialnego MMI, który korzysta z 10 GB pamięci flash, napędu DVD oraz usługi Audi connect (subskrypcja na okres 3 lat). W nowym Audi można podłączyć smartfon z systemem iOS lub Android i ładować telefon bezprzewodowo poprzez standard iQ. Dla audiofilów przygotowano opcjonalny zestaw audio Bang & Olufsen Sound System, który korzysta z 19 głośników o mocy 755 W.
Systemy wspomagające
Na liście wyposażenia standardowego i dodatkowego nie zabraknie takich elementów jak adaptacyjny tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control (ACC) Stop&Go wraz z asystentem jazdy w korkach.
Komentarze