[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
1.0

Audi A6 55 TFSI e quattro. Hybryda plug-in

Audi idzie za ciosem, prezentując kolejny model w hybrydowej wersji plug-in. Tym razem jest to Audi A6 55 TFSI e quattro.

Audi A6 55 TFSI e quattro Audi A6 55 TFSI e quattro
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 307 900 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Na wstępie krótkie przypomnienie. Otóż kilka dni temu Audi ogłosiło debiut specjalnej wersji modelu Audi A8, który po raz pierwszy w historii modelu otrzymuje napęd hybrydowy plug-in. Na początek będzie to wersja A8 L z przedłużonym rozstawem osi.

Do jego napędu służy połączenie turbodoładowanego silnika V6 o pojemności 3 litrów, generującego moc 340 KM, z elektryczną jednostką o mocy 136 KM. Łączna moc systemowa topowego hybrydowego Audi wyniesie 449 KM, a maksymalny moment obrotowy sięgnie aż 700 Nm, i to dostępnych już od 1250 obr./min.

Nieco inaczej jest w przypadku nowego hybrydowego Audi A6 55 TFSI e quattro. Tutaj nie znajdziemy benzynowego silnika V6. Wystarczyć będą musiały „zaledwie” cztery cylindry. Nie ma co jednak rozpaczać, bo wsparcie ze strony jednostki elektrycznej zaowocuje mocą na poziomie niemal 370 KM, a i sam motor benzynowy ma ponad 250 KM.

Zobacz także: 1500 aut dziennie - supernowoczesna fabryka

REKLAMA

REKLAMA

Audi A6 55 TFSI e quattro Audi A6 55 TFSI e quattro

Audi A6 55 TFSI e quattro – silnik i osiągi

Podobnie jak we wszystkich hybrydach typu plug-in marki Audi, napęd tego samochodu to połączenie dwóch systemów – spalinowego i elektrycznego. W sumie dają one systemową moc 270 kW, czyli 367 KM. Z kolei systemowy moment obrotowy, przy prędkości obrotowej 1250 obr./min, osiąga swój punkt maksymalny przy 500 Nm.

Przyznacie, że takie parametry godne są sportowej wersji, tymczasem tu mamy do czynienia z hybrydą, która z założenia ma być przecież oszczędna. Wysoka moc i moment obrotowy są tu jednak dużą wartością dodaną.

Z czego składa się układ hybrydowy w Audi A6 55 TFSI e quattro? Pod maską pracuje jednostka 2.0 TFSI. Ten czterocylindrowy, benzynowy silnik generuje moc 252 KM. Natomiast zintegrowany z siedmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów S tronic silnik elektryczny, ma moc maksymalną 105 kW, czyli ponad 140 KM.

Litowo-jonowy akumulator magazynujący energię elektryczną do zasilania jednostki elektrycznej umieszczony jest w tyle pojazdu i może pomieścić 14,1 kWh energii. Zamontowano go w taki sposób, że przestrzeń bagażowa pozostaje równa i łatwa w dostępie.

Jak wysoka moc i moment obrotowy przekładają się na osiągi? Otóż nielekkie przecież Audi A6 TFSI 55 e quattro od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Na napędzie wyłącznie elektrycznym prędkość maksymalna wynosi 135 km/h. Zasięg auta na silniku elektrycznym, mierzony wg norm WLTP, sięgać ma 53 kilometrów.

Jak czytamy w komunikacie prasowym, hybrydowe Audi A6 jest jedyną wśród bezpośredniej konkurencji limuzyną segmentu premium, z systemem plug-in hybrid, wyposażoną w napęd na cztery koła.

Zobacz także: Volkswagen testuje produkcję akumulatorów do aut elektrycznych

REKLAMA

Audi A6 55 TFSI e quattro Audi A6 55 TFSI e quattro

Audi A6 55 TFSI e quattro – tryby jazdy i ładowanie

Sama koncepcja napędu Audi A6 55 TFSI e quattro pomyślana jest tak, żeby większość codziennej jazdy odbywała się wyłącznie na napędzie elektrycznym, a tym samym przy zerowych emisjach lokalnych i prawie bez dźwięku. Kierowca może tu wybierać między trzema trybami jazdy:

  • EV dla jazdy w pełni elektrycznej,
  • Hybrid dla efektywnego połączenia obu rodzajów napędu,
  • Hold dla zaoszczędzenia energii elektrycznej dostępnej w danym momencie.

Jeśli chodzi o ładowanie, Audi A6 55 TFSI e quattro podłączyć można do publicznej stacji ładowania z mocą 7,4 kW, przy wykorzystaniu dołączonego do samochodu kabla mode 3. Naładowanie wyczerpanego akumulatora zajmuje około dwóch i pół godzin.

Gdy natomiast jesteśmy gdzieś w drodze, Audi oferuje dostęp do ponad 110 tysięcy publicznych punktów ładowania w całej Europie, na których skorzystać można z karty Audi e-tron Charging Service.

Producent oferuje też aplikację myAudi z funkcją planowania trasy, pokazującą umiejscowienie punktów ładowania. Aplikację wykorzystać można do zarządzania ładowaniem oraz do wstępnego ogrzania lub wychłodzenia wnętrza samochodu jeszcze przed ruszeniem w drogę. System klimatyzacji współpracuje tu z wydajną pompą ciepła, która wykorzystuje tzw. ciepło odpadowe wytwarzane przez podzespoły napędu elektrycznego.

Hybrydowe Audi A6 55 TFSI e quattro wejdzie niebawem do sprzedaży. W Niemczech jest już dostępny na zamówienie, w cenie od 68 850 euro – o 21 350 euro drożej niż bazowe Audi A6.

Audi zapowiada, że tylko w drugiej połowie roku 2019, debiuty ma aż pięć samochodów z hybrydowym napędem typu plug-in. Cztery pierścienie oferować będą na początek wersje hybrydowe typu plug-in takich modeli jak A6, A7, A8, Q5 i Q7.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij