Na wstępie krótkie przypomnienie. Otóż kilka dni temu Audi ogłosiło debiut specjalnej wersji modelu Audi A8, który po raz pierwszy w historii modelu otrzymuje napęd hybrydowy plug-in. Na początek będzie to wersja A8 L z przedłużonym rozstawem osi.
Do jego napędu służy połączenie turbodoładowanego silnika V6 o pojemności 3 litrów, generującego moc 340 KM, z elektryczną jednostką o mocy 136 KM. Łączna moc systemowa topowego hybrydowego Audi wyniesie 449 KM, a maksymalny moment obrotowy sięgnie aż 700 Nm, i to dostępnych już od 1250 obr./min.
Nieco inaczej jest w przypadku nowego hybrydowego Audi A6 55 TFSI e quattro. Tutaj nie znajdziemy benzynowego silnika V6. Wystarczyć będą musiały „zaledwie” cztery cylindry. Nie ma co jednak rozpaczać, bo wsparcie ze strony jednostki elektrycznej zaowocuje mocą na poziomie niemal 370 KM, a i sam motor benzynowy ma ponad 250 KM.
Zobacz także: 1500 aut dziennie - supernowoczesna fabryka
Komentarze