[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
1.5

Audi A6 Allroad quattro. Premiera

Uterenowione kombi na bazie Audi A6 Avant po raz pierwszy pojawiło się 20 lat temu. Teraz debiutuje czwarta generacja modelu.

Audi A6 Allroad quattro 2019 Audi A6 Allroad quattro 2019
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 309 900 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Dwie dekady temu Audi zaprezentowało światu model, który nieco wyprzedził swoje czasy, bo wtedy właściwie nie miał konkurencji. Dziś uterenowione wersje zwykłych aut spotykane są nie tylko w przypadku większych kombi, ale i kompaktowych hatchbacków, a nawet aut segmentu B.

Teraz do gry wchodzi czwarta już generacja Audi A6 Allroad quattro. Standardowe wyposażenie obejmuje między innymi napęd na cztery koła quattro i pneumatyczne zawieszenie adaptive air suspension o regulowanej wysokości.

Audi A6 Allroad – off-road, ale lekki

Karoseria Audi A6 Allroad quattro zawieszona jest nieco wyżej niż w zwykłym A6 Avant. Tych, którzy chcieliby wybrać się w lekki teren, rozczarować może jednak wysokość prześwitu, który wydaje się nie przystawać do miana uterenowionego auta, który w nazwie ma słowo Allroad, sugerujące możliwość wjazdu „wszędzie”.

Otóż standardowy prześwit wynosi tu zaledwie 139 mm, co według producenta „podkreśla terenowe kwalifikacje tego modelu”. No chyba jednak nie bardzo. Za sprawą zawieszenia pneumatycznego adaptive air suspension, wyposażonego także w możliwość adaptacyjnej kontroli stopnia tłumienia, auto można podnieść dodatkowo o 45 mm. Pod warunkiem, że jedziemy nie szybciej, niż 35 km/h.

Zobacz także: pierwsza hybrydowa Skoda - Superb iV

REKLAMA

REKLAMA

Audi A6 Allroad quattro 2019 Audi A6 Allroad quattro 2019

Po przekroczeniu tej prędkości, samochód automatycznie się obniża. Przy prędkościach autostradowych – powyżej 120 km/h – karoseria z kolei obniża się o 15 mm. Co więcej, jeśli A6 Allroad rusza w trybie „offroad”, a jego prędkość nie przekracza 80 km/h, karoseria automatycznie ustawia się o 30 mm wyżej niż standardowo. Z kolei podczas bardzo wolnej jazdy – do 35 km/h – w trybie „lift” karoseria unosi się o kolejne 15 mm, co daje wspomniane 45 mm powyżej pozycji standardowej.

Audi A6 Allroad – napęd i silnik

Na rynkach europejskich A6 Allroad dostępne będzie z wysokoprężnym silnikiem V6 TDI o pojemności trzech litrów. Jednostka napędowa 3.0 TDI dostępna będzie w trzech wariantach mocy.

Pierwszy z nich, oznaczony jako Audi A6 allroad quattro 45, generuje 231 KM mocy oraz 500 Nm momentu obrotowego, dostępnego w przedziale od 1750 do 3250 obr./min. Wystarcza to do rozpędzenia samochodu od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy i dalej do osiągnięcia prędkości maksymalnej 250 km/h.

Silnik Audi A6 allroad quattro 50 TDI ma moc 286 KM i w przedziale od 2250 do 3000 obr./min. dostarcza 620 Nm momentu obrotowego. Sprint od 0 do 100 km/h trwa tu 5,9 sekundy, a ograniczona prędkość maksymalna to 250 km/h.

Najmocniejsza z trzech wersji silnika 3.0 TDI generuje 349 KM mocy oraz 700 Nm momentu obrotowego, dostępnego w przedziale od 2500 do 3100 obr./min. Audi A6 allroad quattro 55 TDI od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,2 sekundy.

Zobacz także: aplikacja mPojazd - dowód i OC w smarftonie

REKLAMA

Audi A6 Allroad quattro 2019 Audi A6 Allroad quattro 2019

Wszystkie trzy jednostki TDI przekazują moc za pośrednictwem ośmiobiegowej, automatycznej skrzyni biegów tiptronic. Selektywny rozkład momentu obrotowego między kołami jest uzupełnieniem stałego napędu na cztery koła quattro. Oba te systemy są w A6 allroad quattro na wyposażeniu seryjnym. Opcjonalny, sportowy mechanizm różnicowy bezstopniowo rozdziela moc pomiędzy tylne koła.

Standardowo, trzy jednostki TDI wyposażone są w technikę łagodnej hybrydy „mild hybrid”, która obniża spalanie nawet o 0,4 litra na 100 km. Układ MHEV pracuje w oparciu o nowy, 48-woltowy główny system elektryczny.

Serce układu MHEV to alternator-rozrusznik RSG, który jest w stanie odzyskać podczas hamowania nawet 8 kW mocy i przekazać ją do oddzielnego akumulatora litowo-jonowego o pojemności 10 Ah. Nowe Audi A6 allroad quattro może również w szerokim zakresie prędkości żeglować z wyłączonym silnikiem. System start-stop załącza się już przy 22 km/h.

Zobacz także: nowe BMW Serii 1 z napędem na przód

REKLAMA

REKLAMA

Audi A6 Allroad quattro 2019 Audi A6 Allroad quattro 2019

Audi A6 Allroad – stylistyka

Na koniec kilka słów o wyglądzie nowego Audi A6 Allroad. Model ten można odróżnić od zwykłego Avanta już na pierwszy rzut oka. Inny jest tu grill, z sześcioma pionowymi, chromowanymi żebrami, a na nadkolach i progach dołożono tradycyjne plastikowe nakładki.

Solidnie wyglądają relingi dachowe, a efektu całości dopełniają opcjonalne elementy pakietów stylistycznych. Są to pakiet zewnętrzny „aluminium” oraz czarny pakiet stylistyczny z ciemnymi dodatkami i ciemnymi listwami. Paleta lakierów nowego Audi A6 Allroad składa się z jedenastu kolorów, w tym z wyjątkowego koloru zielonego „gavial”, nawiązującego do charakterystycznego lakieru pierwszego modelu A6 Allroad z roku 1999.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij