[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Audi A6 Allroad z większą mocą od ABT

Czwarta generacja Audi A6 Allroad przeszła kurację wzmacniającą. Zajął się tym „nadworny” tuner Audi, firma ABT Sporstline.

Audi A6 Allroad ABT Audi A6 Allroad ABT
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 312 000 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Audi A6 Allroad jest uterenowionym kombi, który służyć ma do podróżowania w miejsca, gdzie kończy się asfalt, ale też gdzie nie pojawiają się zbyt duże przeszkody. Nie jest to w żadnym razie samochód terenowy, ani też nawet dzielny SUV. Ot, takie modne dziś, pseudoterenowe kombi.

Patrząc na dzieło tunerów z ABT trudno się jednak dopatrzeć tej „terenowatości”, przy dużych kołach (20 lub 21 cali) i niskoprofilowych oponach, malowaniu osłon na progach i nadkolach na kolor nadwozia czy wreszcie skromnym prześwicie. Trzeba powiedzieć raczej, że Audi A6 Allroad od ABT może wypełnić lukę między Audi S6 Avant, a drapieżnym Audi RS6 Avant.

REKLAMA

Audi A6 Allroad – więcej mocy niż a S6

ABT Sporstline przygotował pakiet wzmacniający silnik dla wszystkich dostępnych jednostek napędowych. Zacznijmy od topowej 55 TFSI, gdzie 3-litrowy silnik V6 w standardzie ma 340 KM mocy i 500 Nm momentu obrotowego.

Po interwencji ABT Sportsline kombi dysponuje mocą 408 KM i momentem obrotowym 550 Nm, a to już poziom znacznie wyższy od 349-konnego Audi S6 Avant, choć wciąż o wiele niższy niż 600 KM w Audi RS6 Avant.

W ofercie są jeszcze dwa wzmocnione diesle – 50 TDI oraz 55 TDI. Pierwszy z nich został podrasowany z 286 KM i 620 Nm do 330 KM i 670 Nm. Z kolei drugi wariant z 349 KM i 700 Nm wszedł na poziom 384 KM i 760 Nm.

Oprócz wzmocnienia silników ABT przygotował kilka zmian stylistycznych, w tym wspomniane malowanie całego nadwozia, włącznie z osłonami, a także nowe wzory 20- i 21-calowych felg, które swoją drogą – w wersji widocznej na zdjęciach – nie robią na nas najlepszego wrażenia.

Jest jeszcze kilka pomniejszych detali, jak nowy przycisk uruchamiania silnika, wykończenie włóknem węglowym dźwigni zmiany biegów czy wyświetlanie logo ABT na ziemi, podczas wsiadania i wysiadania z auta.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA