[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Audi A6 Avant już jako hybryda plug-in

Audi A6 Avant otrzymuje wersję 55 TFSI e quattro, która oferuje napęd hybrydowy typu plug-in. Ten sam, który znamy już z Audi A6 w wersji sedan.

Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 312 000 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Do pokazanego niemal dokładnie pół roku temu Audi A6 55 TFSI e quattro dołącza jego rodzinna wersja Audi A6 Avant, z tym samym napędem hybrydowym typu plug-in. Składa się on z mocnego silnika benzynowego 2.0 TFSI oraz silnika elektrycznego, zintegrowanego z dwusprzęgłową skrzynią biegów S tronic o siedmiu przełożeniach.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

REKLAMA

Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro – silnik i napęd

Napęd hybrydowego Audi A6 Avant to połączenie dwóch silników – spalinowego i elektrycznego. W sumie dają one systemową moc 270 kW, czyli 367 KM. Z kolei systemowy moment obrotowy, przy prędkości obrotowej 1250 obr./min, osiąga swój punkt maksymalny przy 500 Nm.

Przyznacie, że takie parametry godne są sportowej wersji, tymczasem tu mamy do czynienia nie tylko z eleganckim rodzinnym kombi, ale do tego z hybrydą, która z założenia ma być przecież oszczędna. Wysoka moc i moment obrotowy są tu jednak dużą wartością dodaną.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Z czego składa się układ hybrydowy w Audi A6 55 TFSI e quattro? Pod maską pracuje jednostka 2.0 TFSI. Ten czterocylindrowy, benzynowy silnik generuje moc 252 KM. Natomiast zintegrowany z siedmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów S tronic silnik elektryczny ma moc maksymalną 105 kW, czyli ponad 140 KM.

Litowo-jonowy akumulator magazynujący energię elektryczną do zasilania jednostki elektrycznej umieszczony jest w tyle pojazdu i może pomieścić 14,1 kWh energii. Zamontowano go w taki sposób, że przestrzeń bagażowa pozostaje równa i łatwa w dostępie.

Zostając na moment przy bagażniku, standardowo jego pojemność to 405 litrów, co jest wartością o 160 litrów mniejszą niż w A6 Avant z tradycyjnym napędem. Podłoga jest jednak płaska i nie ma żadnych stopni. Po złożeniu oparć tylnej kanapy pojemność bagażnika wzrasta do 1435 litrów – dla porównania „zwykły” A6 Avant może się pochwalić aż 1680 litrami bagażnika.

Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro – osiągi i tryby jazdy

Jak wysoka moc i moment obrotowy przekładają się na osiągi? Otóż nielekkie przecież Audi A6 Avant TFSI 55 e quattro od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,7 sekundy, zatem o 0,1 sekundy wolniej niż sedan. Jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h, a z wykorzystaniem samego silnika elektrycznego prędkość maksymalna wynosi 135 km/h.

Zasięg auta na silniku elektrycznym, mierzony wg norm WLTP, wynosić ma 51 kilometrów – o 2 km mniej niż w sedanie.

Koncepcja napędu Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro pomyślana jest tak, żeby większość codziennej jazdy odbywała się wyłącznie na napędzie elektrycznym, a tym samym przy zerowych emisjach lokalnych i prawie bez dźwięku. Kierowca może tu wybierać między trzema trybami jazdy:

  • EV dla jazdy w pełni elektrycznej,
  • Hybrid dla efektywnego połączenia obu rodzajów napędu,
  • Hold dla zaoszczędzenia energii elektrycznej dostępnej w danym momencie.

Na publicznych stacjach ładowania auto naładować można z mocą 7,4 kW przy pomocy standardowego kabla mode 3. Pełne ładowanie trwać ma ok. 2,5 godziny. Specjalna karta Audi e-tron Charging Service oferowana przez producenta daje dostęp do ponad 140 000 publicznych punktów ładowania w 24 krajach Europy. Z kolei aplikacja myAudi wyposażona jest w planer podróży, pokazujący gdzie takie punkty się znajdują.

Samochód wejdzie niebawem do sprzedaży. W Niemczech cena startuje od poziomu 71 490 euro, czyli o 3090 euro więcej niż za sedana.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA