REKLAMA

Audi A6 – nowa generacja oficjalnie

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 319 900 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Projektanci Audi do spółki z księgowymi zapatrzyli się na bratniego Volkswagena i ujednolicają stylistycznie gamę modelową, upodabniając kolejne auta do siebie nawzajem jak tylko się da. Stąd nowa generacja konkurenta BMW serii 5 czy Mercedesa klasy E jest bliźniaczo podobna do modelu A7, czy A8. Póki jednak nie opatrzy się do obrzydzenia - nie będziemy narzekać.

Nowa A-szóstka ma 4,92 metra długości, 1,87 metra szerokości i 1,46 metra wysokości. Do bagażnika można włożyć 530 litrów bagażu.

Pod maską może się znaleźć jeden z dwóch silników benzynowych i trzech wysokoprężnych. W ofercie ma również pojawić się wersja hybrydowa, która według zapewnień producenta ma łączyć w sobie moc silnika V6 ze zużyciem paliwa jednostki czterocylindrowej.

Klienci zainteresowani silnikami benzynowymi mogą wybrać 2,8 litrowe V6 o mocy 204 KM (280 Nm), lub turbodoładowane 3.0 TFSI o mocy 300 KM (440 Nm). Mniejsza jednostka rozpędza auto do 240 km/h, do pierwszej setki przyspiesza w 7,7 sekundy i zużywa średnio 7,4 litra na 100 km. Trzylitrowiec załatwia pierwszą setkę w 5,5 sekundy, rozpędza się do 250 km/h (ograniczenie elektroniczne) i zużywa średnio 8,2 l/100 km.

Gama jednostek wysokoprężnych startuje od dwulitrowego TDI o mocy 177 KM i momencie obrotowym 380 Nm, który ma rozpędzać auto do 100 km/h w 8,7 sekundy i zużywać średnio 4,9 litra na 100 km. Kolejny na liście jest trzylitrowy silnik TDI V6 o mocy 204 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Ten pozwoli na przyspieszenie do 100 km/h w 7,2 sekundy, rozpędzi auto do 240 km/h i zużyje średnio 5,2 litra oleju napędowego na 100 km. Najmocniejsza w gamie diesli jest 245-konna odmiana silnika 3.0 TDI o momencie obrotowym 500 Nm. W tej wersji auto osiąga prędkość 100 km/h w 6,1 sekundy od startu, rozpędza się do 250 km/h i zużywa średnio 6,0 l/100 km.

Klienci będą mogli wybrać wśród wersji z napędem na przednią oś, lub z napędem na cztery koła - Quattro. Wśród skrzyń biegów wybrać będzie można sześciobiegowego manuala, lub automat - Multitronic oraz S tronic.

Pierwsze egzemplarze mają trafić do sprzedaży na początku przyszłego roku, jakiś czas potem w gamie pojawi się wersja kombi, a także mocniejsze S6 i supermocne RS6.

REKLAMA

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (5)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA