Audi A7L, czyli A7 w wersji… sedan

Audi zaprezentowało w Szanghaju kilka nowości, w tym modele z przedłużonym rozstawem osi, przeznaczone na rynek chiński. Wśród nich jest Audi A7L, z którego zrobiono sedana.

Audi A7L fot. materiały prasowe
Audi A7L
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 260 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Audi A7 jest długim, czterodrzwiowym coupe, którego w dość dużym przybliżeniu można nazwać „rozciągniętym” A6. Nawiasem mówiąc, w Chinach jest też wydłużone A6L, które ma identyczny jak A7L rozstaw osi i tylko o 3 cm krótsze nadwozie, ale dla klientów będzie czymś więcej, niż A6. Ale my teraz nie o tym, bo oto konstruktorzy poszli o krok dalej w kwestii designu i z tego eleganckiego „coupe” (jakim jest A7 Sportback), zrobionego z sedana (A6), zrobili znów… sedana (A7L). Bo sedany w Chinach sprzedają się lepiej, ot co.

REKLAMA

Tak wygląda Audi A7L:

Audi A7Lfot. materiały prasowe
Audi A7L

A tak A7 Sportback:

Audi A7 Sportbackfot. materiały prasowe
Audi A7 Sportback

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Rzadko kiedy wersje z przedłużonym rozstawem osi zyskują nowe nadwozie. Zazwyczaj chodzi tylko o dodanie kilku centymetrów między osiami, a tu mamy, no właśnie, zupełnie nowy model. Patrząc na Audi A7L widzimy długiego, smukłego i eleganckiego sedana. Blisko mu do A6L, ale jednak nim nie jest. Nie jest też A8, które jest nie tylko znacznie droższe, ale i jednak dłuższe, a już szczególnie w wersji A8L – bo taka w Chinach być musi.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

A7L ma aż 5076 mm długości, a w tym 3026 mm samego rozstawu osi, który urósł o 98 mm w stosunku do A7 Sportback. Daje to nieprzeciętnie ogromną ilość miejsca na nogi, więcej niż w „zwykłym” A8 i nieco tylko mniej niż w A8L, i pozwala siedzieć daleko od szofera, co z kolei podkreśla społeczny status. A to mniej więcej w tych wszystkich „chińskich wersjach L” chodzi.

Audi A7Lfot. materiały prasowe
Audi A7L

Wyprodukowane w Szanghaju i przeznaczone na rynek chiński Audi A7L ma łączyć sportowe DNA A7 Sportback z prestiżową elegancją dużej limuzyny. Ten wspomniany w komunikacie prasowym prestiż podkreśli limitowana do 1000 sztuk wersja First Edition, w której znajdziemy standardowo montowane adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, układ czterech kół skrętnych czy stały napęd na cztery koła quattro. Chińscy biznesmeni lubią to.

Audi w Chinach na fali wznoszącej

Na Shanghai Auto Show Audi prezentuje kilka istotnych nowości, w tym A6 e-tron concept, a kolejne warianty – jak A7L – dodatkowo wzbogacają i tak już pełną modeli chińską ofertę. Wszystko to zupełnie nie dziwi, jeśli spojrzeć na liczby, a te z kolei pokazują, jak dużym i ważnym rynkiem dla marki są Chiny.

Audi A6 e-tron conceptmateriały prasowe
Audi A6 e-tron concept

Audi, jako pierwszy producent samochodów segmentu premium, rozpoczęło lokalną produkcję w Chinach jeszcze w roku 1988, w ramach spółki joint venture FAW-Volkswagen. Od tego czasu w Państwie Środka sprzedano około 7 milionów pojazdów z czterema pierścieniami w logo. Produkcja Audi w ramach spółki joint venture FAW-VW odbywa się w czterech zakładach: w Changchun, Foshan, Tianjin i Qingdao.

W roku 2020 w Chińskiej Republice Ludowej sprzedano łącznie 727 358 pojazdów marki Audi - wzrost rok do roku o 5,4 procent, a liczbowo jest to o ponad 100 tys. więcej, niż dla wszystkich krajów Europy razem wziętych. W samym tylko pierwszym kwartale 2021 roku Audi dostarczyło klientom w Chinach 207 386 samochodów. Spodziewajmy się zatem dalszego wysypu modeli i ich wariantów z L w nazwie.

 

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA