Źródłem napędu hybrydowego A8 jest 2-litrowy silnik TFSI połączony z małą jednostką elektryczną. TFSI zapewnia 208 KM i 350 Nm momentu obrotowego, podczas gdy silnik elektryczny daje 33 kW (44 KM) i 211 Nm momentu obrotowego. Połączone siły tych elementów dają w sumie 241 KM mocy i 480 Nm momentu obrotowego.
Wystarcza to na rozpędzenie auta do 235 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje hybrydowemu A8 7,6 sekundy. Auto zużywa przy tym średnio 6,2 l benzyny na 100 km i emituje 144 gramy CO2 na każdy przebyty kilometr.
Silnik elektryczny pozwala na przejechanie 2 kilometrów z prędkością 65 km/h. Powyżej tej prędkości napędzanie kół przejmuje silnik benzynowy, który jednocześnie dba o ładowanie akumulatorów, a silnik elektryczny dostarcza energię do obsługi instrumentów pokładowych.
Od zwykłej wersji koncepcyjną hybrydę odróżnia z zewnątrz przedni zderzak i 21-calowe felgi aluminiowe.
Audi zapowiedziało, że w przyszłym roku możemy spodziewać się wprowadzenia tego auta do salonów sprzedaży.
Komentarze
auto motor i sport, 2010-03-04 10:45:18
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?