[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Audi A8 L 60 TFSI e quattro. Hybryda plug-in

Audi A8 po raz pierwszy w historii modelu otrzymuje napęd hybrydowy plug-in. Na początek będzie to wersja A8 L z przedłużonym rozstawem osi.

Audi A8 L 60 TFSI e quattro Audi A8 L 60 TFSI e quattro
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 418 900 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Audi A8 L 60 TFSI e quattro - silnik i napęd

Pełna nazwa modelu to Audi A8 L 60 TFSI e quattro. Do jego napędu służy połączenie turbodoładowanego silnika V6 o pojemności 3 litrów, generującego moc 340 KM, z elektryczną jednostką o mocy 136 KM. Łączna moc systemowa topowego hybrydowego Audi wyniesie 449 KM, a maksymalny moment obrotowy sięgnie aż 700 Nm, i to dostępnych już od 1250 obr./min.

Sama jednostka benzynowa, która napędza również niehybrydowy model A8 55 TFSI, dysponuje momentem obrotowym na poziomie 500 Nm, podczas gdy permanentnie aktywny silnik synchroniczny (PSM) oferuje 350 Nm momentu obrotowego. Elektryczny silnik oraz sprzęgło zintegrowane są z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic, która za pośrednictwem stałego napędu na cztery koła quattro kieruje siły napędowe do wszystkich kół pojazdu.

Audi A8 L 60 TFSI e quattro - bateria i osiągi

Pod podłogą bagażnika Audi A8 L 60 TFSI e quattro znalazło się miejsce dla wysokonapięciowej baterii litowo-jonowej o pojemności 14,1 kWh. Zapewnia ona energię elektryczną wystarczającą na pokonanie do 46 km (wg normy WLTP) na samym prądzie, w trybie bezemisyjnym.

Zobacz także: nowe SUV-y Volkswagena - nadchodzące premiery

REKLAMA

REKLAMA

Audi A8 L 60 TFSI e quattro Audi A8 L 60 TFSI e quattro

W ten sposób podróżować można z prędkością do 135 km/h, ale oczywiście im szybciej, tym mniejszy zasięg na baterii. Współpraca silnika spalinowego i elektrycznego przynoszą efekty w postaci iście sportowego przyspieszenia. Od 0 do 100 km/h duża i ciężka limuzyna przyspiesza w zaledwie 4,9 sekundy, a maksymalna prędkość jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Producent podaje przy tym średnie zużycie paliwa, które według pomiarów zgodnych z normą WLTP ma wynieść zaledwie 2,5 l/100 km, a emisja CO2 to skromne jak na rozmiary auta i moc 57 g/km.

Audi A8 L 60 TFSI e quattro jest wyposażony w zaawansowany system odzyskiwania energii. Fazy, w których kierowca zdejmuje nogę z pedału gazu, są wykorzystywane przez system na dwa sposoby. W takich sytuacjach kontrolę nad systemami napędowymi przejmuje predyktywny asystent wydajności.

Zobacz także: Volkswagen testuje produkcję akumulatorów do aut elektrycznych

REKLAMA

Audi A8 L 60 TFSI e quattro Audi A8 L 60 TFSI e quattro

Decydując o tym czy samochód pojedzie w danej chwili w trybie biegu jałowego z wyłączonym silnikiem, czy w trybie żaglowania i rekuperacji – czyli odzyskiwania energii kinetycznej i jej zamiany w energię elektryczną – system opiera się na danych pozyskiwanych z nawigacji, uwzględniając dodatkowo np. odległość od pojazdu poruszającego się przed nami. Rekuperując, flagowy model Audi może odzyskać maksymalnie 25 kW energii elektrycznej.

Audi A8 L 60 TFSI e quattro - wygląd

Z zewnątrz wersja plug-in hybrid wyróżnia się kilkoma detalami, jak choćby przednie światła, inspirowane elektrycznym SUV-em Audi e-tron. Tworzy je pięć poziomych segmentów świateł do jazdy dziennej, umieszczonych przy zewnętrznych krawędziach bocznych wlotów powietrza. Ponadto zderzak zdobi chromowana listwa, a klamki w drzwiach mają chromowane wstawki. Tył akcentuje z kolei dyfuzor z chromowaną klamrą.

Audi A8 L 60 TFSI e quattro jest już dostępne na zamówienie w Niemczech, gdzie wyjściowa cena zaczyna się od poziomu 109 tys. euro. Pierwsze dostawy w Europie rozpoczną się jeszcze w tym kwartale.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Zobacz także:

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij