REKLAMA

Audi A8 L Security – luksusowy pojazd pancerny

Audi A8 nowej generacji doczekało się wreszcie opancerzonej wersji. Ta, którą widzicie na zdjęciach, przygotowana jest dla potrzeb rynku rosyjskiego.

Audi A8 L Security Audi A8 L Security
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 423 900 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Audi A8 L Security to opancerzona wersja niemieckiej limuzyny, w nadwoziu z przedłużonym rozstawem osi. Do jej napędu twórcy wykorzystali silnik pochodzący wprost z Audi S8. Powodem jest oczywiście solidny przyrost masy własnej i konieczność sprawnego napędzania tego luksusowego czołgu na kołach.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej

Audi A8 L Security – silnik

Pod maską tego wozu pancernego pracuje porządna maszyneria. Mówimy bowiem o silniku V8 twin turbo, który z pojemności 4 litrów wyciska pokaźne 571 KM mocy i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Seryjne Audi S8, dzięki takim parametrom jednostki napędowej, rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,8 sekundy. Tutaj mocny silnik nie ma tak łatwo. Dlaczego? Konieczność zbudowania kuloodpornego nadwozia podniosła masę własną do okolic czterech ton. W zależności od specyfikacji, masa waha się między 3950 a 4215 kg.

Jeśli jednak wydaje się wam, że przez te cztery tony auto jest zawalidrogą – nic z tych rzeczy. Sprint do „setki” wykonuje bowiem w bardziej niż przyzwoite 6,3 sekundy, osiągając maksymalną prędkość 210 km/h. Wyobrażacie to sobie? Cztery i pół tony – wliczając VIP-a i ochroniarzy – rozpędzone do ponad 200 km/h?

To wymaga solidnego wzmocnienia zarówno zawieszenia, jak i hamulców. Te schowane są za 20-calowymi kutymi felgami, na które naciągnięto opony – oczywiście typu run-flat, zdolne po ich przebiciu bezpiecznie utrzymywać auto na drodze z prędkością do 80 km/h, na dystansie do 80 km.

REKLAMA

REKLAMA

Audi A8 L Security - nadwozie

Wzmocnienie nadwozia pozwala na uzyskanie klasy odporności balistycznej VR9, a nawet VR10, w zależności od wersji. Do niedawna klasę VR10 oferował – jako pierwszy w swojej klasie – opancerzony Maybach S600 Guard.

Przerobienie standardowego modelu w pancerną limuzynę zajmuje 400 roboczogodzin. Modyfikacje obejmują również system gaśniczy (obejmujący też komorę silnika), wzmocnienie zbiornika paliwa i podwozia, butle z zapasem czystego powietrza, a także system ładunków wybuchowych wyrywający w razie konieczności drzwi z zawiasów.

Ile kosztuje takie opancerzone Audi A8 L Security? Podobno cena sięga niemal 3,2 mln złotych. Chętnych nie brakuje, szczególnie na docelowym rynku rosyjskim, gdzie politycy, biznesmeni i inni oligarchowie wysoko cenią swoje zdrowie i życie.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA