[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Audi PB18 e-tron – światowa premiera

Audi PB18 e-tron to nowy samochód koncepcyjny niemieckiej marki, zaprezentowany na festiwalu Pebble Beach Automotive Week w Monterey w Kalifornii. Elektryczne Audi PB18 e-tron jest wizją samochodu sportowego przyszłości.

Audi PB18 e-tron Audi PB18 e-tron

Trzeba przyznać, że już na pierwszy rzut oka Audi PB18 e-tron robi piorunujące wrażenie. Widać też pokrewieństwo z innym spektakularnym samochodem koncepcyjnym marki – Audi Aicon z roku 2017. Dotyczy to również napędu elektrycznego z akumulatorem półprzewodnikowym, służącym do magazynowania energii.

Model PB18 e-tron powstał jako wyczynowa maszynę do jazdy po torze wyścigowym, ale też do podróżowania po drogach publicznych. Na pokładzie nie ma żadnych złożonych systemów zdalnej jazdy i żadnych rozwiązań zwiększających komfort jazdy, ale jednocześnie podnoszących masę pojazdu.

Podczas jazdy skorupę monocoque można umieścić pośrodku, podobnie jak w jednomiejscowych bolidach. To doskonała pozycja podczas jazdy na torze wyścigowym. Przesuwanie monocoque jest możliwe dzięki temu, że układ kierowniczy i pedały działają elektrycznie - „by-wire”.

REKLAMA

REKLAMA

Audi PB18 e-tron Audi PB18 e-tron

Gdy fotel kierowcy przesunięty jest na jeden z boków, po drugiej stronie pojazdu zamontować można dodatkowy fotel, osadzony bardzo nisko i wyposażony w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa.

Dobór aluminium, karbonu i kompozytów sprawia, że karoseria Audi PB18 e-tron ma niską masę własną - poniżej 1550 kg. PB18 e-tron ma długość 4,53 m, szerokość 2 m i wysokość zaledwie 1,15 m. To wymiary klasycznego samochodu sportowego. Rozstaw osi wynosi 2,70 mm, a zwisy są krótkie. Mimo tego, że PB18 e-tron jest autem nastawionym na osiągi, jego bagażnik ma aż 470 litrów pojemności.

REKLAMA

Audi PB18 e-tron Audi PB18 e-tron

Pojazd studyjny napędzany jest trzema mocnymi silnikami elektrycznymi. Jeden z nich umieszczono z przodu, dwa z tyłu. Tylne silniki zamontowane są pośrodku, pomiędzy zwrotnicami. Każdy z nich za pośrednictwem półosi napędza bezpośrednio jedno koło.

Silniki przekazują na przednią oś moc do 150 kW (201 KM), a na tylną – 350 kW (469 KM). Oczywiście Audi PB18 e-tron to prawdziwe quattro. Maksymalna moc łączna to 500 kW (670 KM), w trybie tzw. boostingu kierowca chwilowo może uzyskać nawet do 570 kW (764 KM) mocy.

REKLAMA

REKLAMA

Audi PB18 e-tron Audi PB18 e-tron

Połączony moment obrotowy rzędu 830 Nm umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie dwie sekundy. Wartość ta w bardzo niewielkim stopniu różni się od wartości osiąganych przez ostatnią wersję prototypu LMP1.

W normalnym ruchu drogowym kierowca może ograniczyć prędkość na korzyść zwiększenia zasięgu. Na torze wyścigowym ograniczenie to można po prostu wyłączyć i dostosować się do aktualnych warunków.

REKLAMA

Audi PB18 e-tron Audi PB18 e-tron

Chłodzony cieczą akumulator półprzewodnikowy może wytworzyć energię o wartości 95 kWh. Pełne ładowanie daje zasięg ponad 500 km (wg cyklu testowego WLTP). Audi PB18 e-tron jest dostosowane do ładowania napięciem 800 V. W ten sposób akumulator można w pełni naładować w około 15 minut.

Audi PB18 e-tron można także naładować indukcyjnie, przy pomocy systemu bezprzewodowego ładowania Audi Wireless Charging (AWC).

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 80 300 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij