Czterocylindrowe silniki TFSI i TDI clean diesel mają teraz więcej mocy i spalają mniej paliwa. Najsłabszy 1.4 ma 120 KM, najmocniejszy 2.0 ma ich 220. Na samej górze oferty stoi RS Q3 ze wzmocnionym o 30 KM pięciocylindrowym motorem 2,5. Teraz jego moc to 340 KM.
Z zewnątrz auto otrzymało nowe reflektory ksenonowe (w standardzie) albo nowe LED-owe lampy (w opcji). Z tyłu także lampy są wykonane w technologii LED i mają modne kierunkowskazy z tzw. dynamicznym sposobem sygnalizowania, czyli diody zapalają się po kolei, w kierunku skręcania, od wewnątrz do zewnątrz. I to tak naprawdę tyle jeśli chodzi o zmiany zewnętrzne. Wymiary auta pozostały te same. Ma on 4,39 m długości, 1,83 m szerokości i 1,59 m wysokości, a rozstaw osi wynosi 2,60 m.
W hardcorowej odmianie RS Q3, 2,5-litrowy silnik R5 ma teraz 340 KM, a Q3 z tym silnikiem i skrzynią S-tronic przyspiesza do setki w 4,8 s. Skrzynia S-tronic została tutaj zmodyfikowana. Zamontowano hydrauliczne sprzęgło płytkowe piątej generacji, przez co biegi niższe mają krótkie przełożenia, a bieg siódmy ma długie przełożenie zmniejszające zużycie paliwa.
Nowe Audi Q3 będzie produkowane w hiszpańskich zakładach Martorell pod Barceloną. Na rynku pojawi się w pierwszym kwartale 2015.