REKLAMA

Audi Q4 e-tron – oficjalna premiera

Audi Q4 e-tron oraz Q4 Sportback e-tron ujrzały światło dzienne. Dwa zgrabnie stylizowane SUV-y różni design tylnej części, a łączy wszystko inne. Oto, co wiemy o nowym Audi Q4.

Audi Q4 e-tron fot. materiały prasowe
Audi Q4 e-tron

Audi Q4 e-tron i jego wersja Q4 Sportback e-tron dzielą wiele podzespołów z Volkswagenem ID.4 czy Skodą Enyaq iV, jednak tradycyjnie dla tej marki premium, pokrewieństwa w żaden sposób nie wyczujemy, ani nawet nie zauważymy, bo głównie chodzi tu o wspólną platformę, a już charakterystyka napędu czy użyte materiały, a także prowadzenie – to już zupełnie inna bajka.

O Audi Q4 e-tron wiemy już całkiem sporo, ale teraz w końcu możemy podziwiać szczegóły designu. A jest na co popatrzeć. Stylistyka jest odważna, z krótkimi zwisami, mocno narysowanym pasem przednim, wydatnym grillem i agresywnym wyglądem zderzaków, zaś z tyłu w oczy rzucają się lampy, połączone świetlną listwą. Model Q4 e-tron z profilu prezentuje się bardziej klasycznie, natomiast wersja Sportback jest bardziej sportowym SUV-em w stylu coupe.

Audi Q4 Sportback e-tronfot. materiały prasowe
Audi Q4 Sportback e-tron

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Audi Q4 e-tron – napęd

Audi dopracowało swój nowy model w każdym szczególe. W zależności od użytego silnika (są trzy, różniące się mocą), a także akumulatora (mniej i bardziej pojemny), zasięg maksymalny to 520 km, w przypadku tylnonapędowego Q4 40 e-tron. Natomiast topowa wersja dysponuje mocą 299 KM i napędem quattro, co pozwala na sprint do „setki” w niewiele ponad 6 sekund. Istotne jest też to, że elektryczne Audi Q4 e-tron można ładować z dużą mocą (125 kW), gdzie przyrost zasięgu to 130 km na każde 10 minut ładowania.

Audi Q4 e-tronfot. materiały prasowe
Audi Q4 e-tron

Audi podaje, że wariant Q4 35 e-tron dysponuje akumulatorem gromadzącym netto 52 kWh energii. Zasila on jednostkę elektryczną o mocy 170 KM, napędzającą koła tylnej osi. Kolejny jest Q4 40 e-tron, gdzie akumulator ma 77 kWh netto i 204-konny silnik z napędem na tylną oś. Topowy obecnie wariant to z kolei Q4 50 e-tron, z 77-kWh akumulatorem i mocą 299 KM, pozwalającą przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 6,2 s i rozpędzić się maksymalnie do 180 km/h.

W kwestii ładowania – mniejsza „bateria” przyjmuje do 7,2 kW prądu zmiennego lub do 100 kW prądu stałego, podczas gdy większy akumulator przyjmie, odpowiednio, do 11 kW AC i do 125 kW DC.

REKLAMA

Audi Q4 e-tron – nadwozie i wnętrze

Nowy elektryczny SUV Audi mierzy 4,59 m długości w przypadku Q4 e-tron i 4,60 m dla Sportbacka. Ten drugi jest także o jeden centymetr niższy – jego wysokość to 1,60 m. Z kolei szerokość 1,90 m i rozstaw osi 2,77 m, są dla obu modeli takie same.

Miejsca dla pasażerów ma być sporo, w czym pomaga duży rozstaw osi oraz płaska podłoga, pozbawiona tunelu środkowego. Oba modele pozwalają na przechowywanie przedmiotów w kabinie, gdzie łączna pojemność schowków to 25 litrów, a bagażnik pomieści od 520 do 1490 litrów w Q4 e-tron oraz od 535 do 1460 litrów w modelu Sportback.

Audi Q4 e-tronfot. materiały prasowe
Audi Q4 e-tron

Przejdźmy do kabiny. Tutaj uwagę zwraca kierownica z wieńcem spłaszczonym u dołu i dodatkowymi ramionami wykończonymi w kolorze szczotkowanego aluminium. Przed oczami kierowcy mieści się ekran wirtualnych zegarów o przekątnej 10,25 cala, a na środku deski rozdzielczej króluje ładnie wkomponowany pomiędzy kanciastymi nawiewami wyświetlacz systemu MMI o przekątnej 10,1 cala. Pod koniec roku do oferty dołączy natomiast jeszcze większy ekran, mający aż 11,6 cala przekątnej i rozdzielczość 1765x824.

Uzupełnieniem tych dwóch wyświetlaczy będzie trzeci, tym razem przezierny, obsługujący rozszerzoną rzeczywistość. Będzie to wyglądało tak, jakby wskazówki nawigacji i inne informacje znajdowały się około 10 metrów przed samochodem. Ciekawostką jest przy tym pozostawienie, czy raczej powrót do obsługi klimatyzacji i nawiewu za pomocą panelu przycisków. Wygląda na to, że po chwilowej fali umieszczania wszystkich opcji pod gładką taflą dotykowych ekranów producenci wysłuchali naszych głosów i skłaniają się do tego, by choć te najbardziej potrzebne i najczęściej obsługiwane elementy pozostawić na wierzchu. To zdecydowanie poprawia ergonomię i bezpieczeństwo jazdy.

Audi Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron do sprzedaży trafią w czerwcu 2021 roku. Ceny dla rynku niemieckiego startują od poziomu 41 900 euro dla Q4 e-tron i średnio o 2000 euro więcej dla analogicznych wersji Sportbacka.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA