[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Audi Q5 55 TFSI e quattro. Hybryda plug-in

Audi wchodzi na kolejny etap elektryfikacji napędów, prezentując hybrydowy model Q5 55 TFSI.

Audi Q5 55 TFSI e quattro Audi Q5 55 TFSI e quattro
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 312 500 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Audi Q5 będzie dostępne po raz pierwszy w wersji hybrydowej. Co więcej, będzie to hybryda typu plug-in, oferująca możliwość podróżowania na samym prądzie na dystansie do 40 kilometrów. Sam napęd dysponuje sporą mocą i zapasem momentu obrotowego.

Audi Q5 55 TFSI e quattro – silnik

Do napędu hybrydowego Audi Q5 służy połączenie dwulitrowego silnika benzynowego TFSI i motoru elektrycznego. Ten pierwszy generuje moc 252 koni mechanicznych i 370 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego.

Moc przenoszona jest za pośrednictwem 7-stopniowej automatycznej przekładni S Tronic, która została zintegrowana z motorem elektrycznym. Ten dysponuje mocą 143 koni mechanicznych i momentem obrotowym sięgającym 350 niutonometrów.

Zobacz także: pierwsza hybrydowa Skoda - Superb iV

REKLAMA

REKLAMA

Audi Q5 55 TFSI e quattro Audi Q5 55 TFSI e quattro

Łączna moc systemowa napędu Audi Q5 55 TFSI to pokaźne 367 KM i 500 Nm. Pozwala to rozpędzić niemiecką hybrydę od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 5,3 sekundy i osiągnąć maksymalną prędkość 239 km/h.

Zasilanie jednostki elektrycznej odbywa się za pomocą baterii litowo-jonowej o pojemności 14,1 kWh. Umieszczono ją pod podłogą bagażnika. Jak podaje producent, uzupełnienie zapasu prądu z użyciem gniazda o napięciu 400 V trwać ma 2,5 godziny, a domowe gniazdko pozwoli to zrobić w czasie około 6 godzin.

Na samym silniku elektrycznym Audi Q5 55 TFSI może pokonać średnio około 40 kilometrów, przy czym w tym trybie jazda może odbywać się nawet do prędkości 135 km/h. Kierowca wybrać może jeden z trzech wariantów pracy napędu – automatycznego Hybrid, elektrycznego EV lub oszczędzającego prąd Battery Hold z priorytetem dla silnika spalinowego.

Zobacz także: Ferrari SF90 Stradale - hybrydowe hiperauto

REKLAMA

Audi Q5 55 TFSI e quattro Audi Q5 55 TFSI e quattro

Audi Q5 55 TFSI e quattro – wyposażenie

W Audi Q5 55 TFSI e quattro znajdziemy bogatą listę wyposażenia standardowego. Wśród nich wymienić trzeba:

  • diodowe reflektory,
  • sportowe fotele,
  • trójstrefowa automatyczna klimatyzacja,
  • komfortowy kluczyk,
  • system informacji kierowcy z kolorowym wyświetlaczem,
  • wyświetlacze charakterystyczne dla samochodów typu PHEV,
  • 18-calowe koła w stylistyce pięcioramiennej turbiny.

Poza tym tylne siedzenia mogą być przesuwane do przodu i do tyłu, mają też regulowane oparcia. Z kolei pakiet S line podkreśla dynamiczny wygląd auta. Są w nim:

  • przedni i tylny zderzak S line,
  • tylny dyfuzor z podwójną klamrą,
  • zmieniony wygląd grilla z elementami w kolorze ciemnego chromu.

Ciekawą funkcją dostępną w aplikacji myAudi jest opcja wstępnego nagrzania lub ochłodzenia wnętrza pojazdu przed ruszeniem w trasę. W tym przypadku sprężarka systemu klimatyzacji i ogrzewanie pomocnicze w samochodzie są zasilane elektrycznie.

Można dokładnie określić, w jaki sposób wnętrze powinno być ogrzewane lub chłodzone podczas ładowania akumulatora. W zależności od wybranego wyposażenia opcjonalnego, to samo dotyczy ogrzewania foteli i kierownicy, ogrzewania przedniej szyby, tylnej szyby i lusterek oraz chłodzenia foteli.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij