Oprócz wyglądu, najważniejsze jest to, co pod maską. Tam zaś znalazła się sześciocylindrowa jednostka napędowa z turbodoładowaniem, znana z najnowszego Audi S4. 3-litrowe V6 TFSI, rozwijające seryjnie moc 333 koni mechanicznych, w Q5 ma ich jeszcze więcej. Teraz między przednimi kołami drzemie porządna moc 408 koni mechanicznych.
Do współpracy z jednostką napędową zaprzęgnięto siedmiostopniową przekładnią o dwóch sprzęgłach typu S-Tronic. Podobno, takiego samego układu napędowego spodziewać się można w przyszłej generacji sportowego modelu RS4, w którym Audi ma zrezygnować z ciężkiego silnika V8.
Prezentowana Q-piątka ma przede wszystkim poszerzone o 90 mm nadwozie - tak, by w nadkolach zmieściły się potężne, 21-calowego felgi aluminiowe - sporych rozmiarów spoiler dachowy oraz zawieszenie obniżone o 60 mm.
Karoserię Audi Q5 Custom Concept pomalowano specjalnym, matowym lakierem o nazwie Daytona Gray i dla kontrastu zastosowano jaskrawe, czerwone wstawki. Wewnątrz zaś, tradycyjnie dla niemieckiej marki, postawiono na przepych.
Komentarze