REKLAMA

Audi Q5 Sportback plug-in z większym zasięgiem

Audi Q5 Sportback TFSI e quattro uzupełnia gamę SUV-ów z napędem hybrydowym plug-in. Na starcie wyposażony jest w większy akumulator, który trafi także do Audi Q5.

Audi Q5 Sportback TFSI e quattro fot. materiały prasowe
Audi Q5 Sportback TFSI e quattro
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 189 800 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Audi rozszerza swoją ofertę modeli hybrydowych typu plug-in, rozpoczynając sprzedaż na rynkach europejskich modelu Q5 Sportback TFSI e quattro. Ten SUV coupe zjeżdża z linii montażowej w dwóch wersjach: Q5 Sportback 50 TFSI e quattro o mocy 299 KM i Q5 Sportback 55 TFSI e quattro o mocy 367 KM. W obu modelach akumulator litowo-jonowy może zmagazynować 14,4 kWh energii netto - co wystarcza na zasięg elektryczny do 61 kilometrów według standardów cyklu WLTP. Dzięki tej premierze zyskuje także siostrzany model, Audi Q5 TFSI e quattro, który jest teraz wyposażany w mocniejszy niż dotąd akumulator.

REKLAMA

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Audi Q5 plug-in z większym zasięgiem

W modelach Q5 TFSI e quattro i Q5 Sportback TFSI e quattro zastosowano układ napędowy o takiej samej konstrukcji - w obu wersjach mocy. Składa się on z silnika benzynowego 2.0 TFSI o mocy 195 kW (265 KM) i o momencie obrotowym 370 Nm, sprzężonego z silnikiem elektrycznym. Stale wzbudzony silnik synchroniczny (PSM) osiąga moc szczytową 105 kW i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Wraz ze sprzęgłem jest on zintegrowany z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów S tronic, która przekazuje moment do układu napędowego quattro. W normalnym trybie jazdy moc przekazywana jest tylko na przednie koła, a oś tylna jest dołączana błyskawicznie, w razie potrzeby.

Akumulator litowo-jonowy umieszczono pod podłogą bagażnika. Zbudowany jest ze 104 ogniw pryzmatycznych i przy napięciu 381 V może zmagazynować 14,4 kWh energii netto (17,9 kWh brutto). Dotychczas w Q5 e quattro było to 14,1 kWh brutto. Pozwala to na zwiększenie zasięgu w trybie bezemisyjnym.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Audi Q5 Sportback e quattro: dwie wersje mocy

Ponieważ obie wersje silnikowe różnią się pod względem strategii doładowania, mają one różną moc systemową i różny moment obrotowy. Q5 Sportback 50 TFSI e quattro z mocą 220 kW (299 KM) i momentem obrotowym rzędu 450 Nm przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,1 sekundy. Q5 Sportback 55 TFSI e quattro 100 km/h rozwija w 5,3 sekundy, ma moc 270 kW (367 KM) i moment obrotowy 500 Nm.

Audi Q5 Sportback TFSI e quattrofot. materiały prasowe
Audi Q5 Sportback TFSI e quattro

W obu wersjach silnikowych maksymalny moment obrotowy jest dostępny już nieco powyżej prędkości obrotowej biegu jałowego. Ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna 239 km/h oraz zużycie paliwa i energii elektrycznej, są identyczne w obu wersjach mocy. Przy zasilaniu wyłącznie elektrycznym, obie hybrydy typu plug-in mogą przejechać do 61 km (WLTP) z prędkością do 135 km/h.

Oprócz hybrydowego trybu pracy, kierowca może wybrać jeden z trzech innych trybów. W trybie EV - podstawowym ustawieniu przy każdym uruchomieniu pojazdu - samochód jest napędzany wyłącznie energią elektryczną, dopóki kierowca nie naciśnie pedału gazu do oporu. W trybie Hold pojemność akumulatora jest utrzymywana na aktualnym poziomie. W trybie ładowania (Charge) system zarządzania napędem zwiększa ilość energii w akumulatorze przy pomocy silnika spalinowego. Podobnie jak podczas rekuperacji, silnik elektryczny pracuje wtedy jako generator i ładuje akumulator napędowy.

Jeśli chodzi o ładowanie, wszystkie samochody hybrydowe typu plug-in w rodzinie Q5, są standardowo wyposażone w kompaktowy, garażowy system ładowania. Przy przemysłowym przyłączu elektrycznym o napięciu 400 V i natężeniu 16 amperów, pełne ładowanie o mocy 7,4 kWh trwa około 2,5 godziny. W przypadku domowego gniazdka elektrycznego o napięciu 230 V, ładowanie trwa około 8 godzin i 15 minut. W podróży kierowca może również ładować akumulator na ogólnodostępnych stacjach ładowania. Służy do tego standardowy kabel z wtyczką typu 2.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA