Techniczne Audi Q5 będzie bazować na platformie MLB Evo, na której zbudowano nowe A4 oraz Q7. W porównaniu do poprzednika Q5 zostanie dzięki temu odchudzone o 100 kg. W zależności od wersji silnikowej masa auta będzie wynosić od 1795 do 1995 kg. Audi Q5 będzie również dłuższe od odchodzącego modelu o ok. 120 mm.
Pierwsze wizualizacje zdradzają, że Q5 może dostać osłonę chłodnicy z szerokim obramowaniem wzorem Audi Q7. Do tego reflektory, które opcjonalnie będzie można zamówić w formie Matrix LED. Sylwetka auta będzie wyraźnie dynamiczniejsza, przez zastosowanie ozdobnych listew z boku auta, podobnych do tych z większego Q7.
Pod skorupę karoserii trafi hybrydowy układ napędowy typu plug-in, który Audi przedstawiło w 2014 roku na targach w Detoroit w koncepcyjnym Audi Allroad Shooting Brake concept. Układ został oparty na dwulitrowym silniku benzynowym TFSI o mocy 292 KM (320 Nm), wspomagany przez dwie elektryczne jednostki napędowe montowane nad osią przednią (40 kW) i tylną (85 kW). Nasi niemieccy koledzy z "auto motor und sport" sugerują, że w seryjnym Q5 moc silnika benzynowego wynosiłaby 252 KM.
Poza hybrydową wersją pod maskę Q5 trafią silnik cztero- i sześciocylindrowe. Nie powinno zabraknąć również wariantu SQ5 TDI, w którym moc wzrośnie z obecnych 313 KM do 330 KM. Szanse na pojawienie się wersji topowej RS Q5 oczywiście są, do takiego auta Audi przeszczepiłoby jednostkę napędową z RS 3 - pięciocylindrowy motor turobo. Moc mogłaby sięgnąć 400 KM.