Audi Q7 e-tron 3.0 TDI: Pierwszy taki SUV

Audi z dopiskiem e-tron znamy już z modelu A3. Teraz do rodziny dołącza duże Q7 z pierwszym w segmencie hybrydowym dieslem.

Audi Q7 e-tron 3.0 TDI
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 319 200 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Nowe Audi Q7 znamy już od kilku miesięcy, ale teraz dołącza nowa odmiana. Q7 e-tron 3.0 TDI to hybryda typu plug-in napędzana silnikiem diesla. To pierwsze takie rozwiązanie w autach typu SUV.

Pod maską gości znany, 3-litrowy, dieslowski silnik V6, produkujący 258 KM i 600 Nm. Z pomocą przychodzi mu silnik elektryczny w kształcie dysku o mocy 94 kW (ok. 128 KM) i 350 Nm. Łącznie zespół napędowy ma moc systemową aż 373 KM i 700 Nm. Takie wartości pod maską przekładają się na osiągi. Pierwsza setka pojawia się już po 6 sekundach, prędkość maksymalna to 225 km/h. Takie osiągi są porównywalne do poprzedniej Q-siódemki z większym, 8-cylindrowym dieslem 4.2. Tyle, że ten średnio potrzebował 9,5 litra paliwa na 100 km. A hybryda? Tu producent podaje - uwaga - nie więcej niż 1,7 l paliwa na 100 km w cyklu NEDC. To swoisty rekord.

Na samym "prądzie" auto jest w stanie przejechać nawet 56 km. Oczywiście wtedy nie emituje żadnych szkodliwych substancji do atmosfery ani nawet żadnych dźwięków. Po włączeniu silnika, zasięg wzrasta nawet do 1410 km.

Ciekawostką jest sposób efektywnego wykorzystywania ciepła. Zamontowano tu system zarządzania temperaturą z pompą ciepła, która wykorzystuje ciepło oddawane przez podzespoły napędu elektrycznego. Audi chwali się, że tym rozwiązaniem, ustanowiło nowy wzorzec w zakresie ogrzewania wnętrza i efektywności klimatyzacji.

Układem hybrydowym można zarządzać na 4 sposoby. Tryb EV to jazda na samym napędzie elektrycznym, a w trybie hybrid zarządzanie napędem hybrydowym odbywa się automatycznie. Tryb battery hold pozwala zaoszczędzić energię elektryczną, a battery charge ładuje akumulatory.

8-biegowa skrzynia tiptronic ma tryb tzw. żeglowania. Polega to na tym, że przy każdym odpuszczeniu gazu, w położeniu skrzyni "D" silniki wyłączają się i auto zaczyna się toczyć, czyli żeglować. Gdy jednak czujniki wykryją, że z przodu znajduje się wolno jadący pojazd lub auto zbliża się do ronda czy  terenu zabudowanego, system automatycznie uruchamia silniki i zaczyna wytracać prędkość hamując silnikiem.

Wyposażenie Audi Q7 e-tron jest kompletne. Na pokładzie znajdziemy m.in.: wirtualny kokpit Audi virtual cockpit, nawigacja MMI Navigation plus, asystent wydajności, 19-calowe koła, specjalnie zaprojektowana automatyczna klimatyzacja, mnogość systemów bezpieczeństwa, a opcjonalnie można domówić fotele z masażem, panoramiczny dach, czy wyświetlacz head up display.

Głównym konkurentem dla hybrydowego Q7 jest Porsche Cayenne S E-Hybrid.

Zobacz także:
REKLAMA