[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
2.7

Audi Q7 po face liftingu

Audi Q7 wymagało już odświeżenia, dlatego producent zdecydował się przeprowadzić gruntowny face lifting. Oprócz designu, mocno zmieniło się wyposażenie SUV-a.

Audi Q7 facelift Audi Q7 facelift

Styliści Audi do tej pory raczyli nas raczej subtelnymi modyfikacjami modeli, które przechodziły face lifting. W przypadku Audi Q7 nie ma mowy o kosmetyce, bo zmiany są bardzo widoczne. A jeszcze więcej nowości czeka w środku i pod maską. Ale po kolei.

Audi Q7 - nadwozie

Audi nazywa zmiany w Q7 „przeskokiem na wyższy poziom”. Weźmy na przykład wygląd samochodu. Ten upodobnił się mocno do Audi Q8. W oczy rzuca się bardziej wyrazisty grill z sześcioma pionowymi, chromowanymi żebrami, a także nowe klosze LED-owych lamp przednich. Nie mówiąc już o całkowicie przeprojektowanym zderzaku.

Z tyłu auta najbardziej zauważalną zmianą są klosze lamp, połączone chromowaną listwą, w stylu znanym z innych nowych modeli Audi. Pod zmienionym zderzakiem znalazły się ozdobne elementy, imitujące osłonę podwozia czy trapezoidalne końcówki wydechu.

Zobacz także: Audi SQ8 - potężna moc diesla

REKLAMA

Audi Q7 facelift Audi Q7 facelift

Audi Q7 - wnętrze

Sporo nowego czeka na nas w kabinie. Nowa deska rozdzielcza wygląda bardzo nowocześnie. Zniknął z niej wystający ekran i jest teraz łudząco podobna do tej z Audi Q8, bo jedynie wprawne oko wyłapie różnice między obydwoma modelami. Charakterystycznym elementem jest podwójny ekran w konsoli środkowej.

Nowe Audi Q7 wyposażone jest w wiele nowoczesnych rozwiązań, jak choćby system Car-to-X, który łączy się z miejską infrastrukturą, uzyskując informacje z sygnalizacji świetlnej i na przykład podając optymalną prędkość dla uzyskania „zielonej fali”. Ta usługa działa już w USA, a do Europy dopiero powoli wchodzi, niemniej jednak na zachodzie Europy stosunkowo szybko będzie można z niej korzystać.

Zobacz także: Mustang Shelby GT500 - najmocniejszy w historii

REKLAMA

Audi Q7 facelift Audi Q7 facelift

Najwyższym stopniem rozbudowy systemów connectivity jest w nowym Q7 system MMI navigation plus. W jego skład wchodzi m.in.:

  • standard przesyłania danych LTE Advanced,
  • hotspot Wi-Fi,
  • sterowanie głosem naturalnym,
  • szeroka gama usług Audi connect – od informacji o aktualnym ruchu drogowym online, przez nawigację z Google Earth, do hybrydowego radia.

Zupełną nowością jest zintegrowana z systemem operacyjnym MMI, umieszczona w chmurze usługa głosowa Amazona – Alexa.

Listę dostępnych opcji dla nowego Audi Q7 można by długo wymieniać. Wspomnijmy więc tylko o najciekawszych. A wśród nich znajdą się:

  • układ aktywnej stabilizacji przechyłu,
  • system czterech kół skrętnych,
  • laserowe reflektory matrycowe LED HD,
  • pneumatyczne sportowe zawieszenie,
  • nagłośnienie Bang & Olufsen,
  • trzy osobne siedziska z osobną regulacją,
  • jonizator powietrza.

Zobacz także: upał w samochodzie. Jak szybko nagrzewa się auto?

REKLAMA

Audi Q7 facelift Audi Q7 facelift

Audi Q7 – silniki i napęd

Wszystkie jednostki napędowe Audi Q7 współpracują z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic i ze stałym napędem na cztery koła quattro. Na początku sprzedaży dostępne będą w ofercie dwa silniki wysokoprężne o pojemności trzech litrów, znane z obecnej oferty dla Audi Q7. Mowa o jednostkach dysponujących mocą 231 KM i 286 KM.

Standardowo montowana tu technika mild-hybrid odgrywa kluczową rolę w wydajności tych silników. W toku normalnej eksploatacji może ona zredukować spalanie nawet o 0,7 litra na 100 km. We wrześniu natomiast do oferty dołączą silnik benzynowy mild hybrid oraz hybryda typu plug-in.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij