[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Audi Q7 po face liftingu

Audi Q7 wymagało już odświeżenia, dlatego producent zdecydował się przeprowadzić gruntowny face lifting. Oprócz designu, mocno zmieniło się wyposażenie SUV-a.

Audi Q7 facelift Audi Q7 facelift

Styliści Audi do tej pory raczyli nas raczej subtelnymi modyfikacjami modeli, które przechodziły face lifting. W przypadku Audi Q7 nie ma mowy o kosmetyce, bo zmiany są bardzo widoczne. A jeszcze więcej nowości czeka w środku i pod maską. Ale po kolei.

Audi Q7 - nadwozie

Audi nazywa zmiany w Q7 „przeskokiem na wyższy poziom”. Weźmy na przykład wygląd samochodu. Ten upodobnił się mocno do Audi Q8. W oczy rzuca się bardziej wyrazisty grill z sześcioma pionowymi, chromowanymi żebrami, a także nowe klosze LED-owych lamp przednich. Nie mówiąc już o całkowicie przeprojektowanym zderzaku.

Z tyłu auta najbardziej zauważalną zmianą są klosze lamp, połączone chromowaną listwą, w stylu znanym z innych nowych modeli Audi. Pod zmienionym zderzakiem znalazły się ozdobne elementy, imitujące osłonę podwozia czy trapezoidalne końcówki wydechu.

Zobacz także: Audi SQ8 - potężna moc diesla

REKLAMA

Audi Q7 facelift Audi Q7 facelift

Audi Q7 - wnętrze

Sporo nowego czeka na nas w kabinie. Nowa deska rozdzielcza wygląda bardzo nowocześnie. Zniknął z niej wystający ekran i jest teraz łudząco podobna do tej z Audi Q8, bo jedynie wprawne oko wyłapie różnice między obydwoma modelami. Charakterystycznym elementem jest podwójny ekran w konsoli środkowej.

Nowe Audi Q7 wyposażone jest w wiele nowoczesnych rozwiązań, jak choćby system Car-to-X, który łączy się z miejską infrastrukturą, uzyskując informacje z sygnalizacji świetlnej i na przykład podając optymalną prędkość dla uzyskania „zielonej fali”. Ta usługa działa już w USA, a do Europy dopiero powoli wchodzi, niemniej jednak na zachodzie Europy stosunkowo szybko będzie można z niej korzystać.

Zobacz także: Mustang Shelby GT500 - najmocniejszy w historii

REKLAMA

Audi Q7 facelift Audi Q7 facelift

Najwyższym stopniem rozbudowy systemów connectivity jest w nowym Q7 system MMI navigation plus. W jego skład wchodzi m.in.:

  • standard przesyłania danych LTE Advanced,
  • hotspot Wi-Fi,
  • sterowanie głosem naturalnym,
  • szeroka gama usług Audi connect – od informacji o aktualnym ruchu drogowym online, przez nawigację z Google Earth, do hybrydowego radia.

Zupełną nowością jest zintegrowana z systemem operacyjnym MMI, umieszczona w chmurze usługa głosowa Amazona – Alexa.

Listę dostępnych opcji dla nowego Audi Q7 można by długo wymieniać. Wspomnijmy więc tylko o najciekawszych. A wśród nich znajdą się:

  • układ aktywnej stabilizacji przechyłu,
  • system czterech kół skrętnych,
  • laserowe reflektory matrycowe LED HD,
  • pneumatyczne sportowe zawieszenie,
  • nagłośnienie Bang & Olufsen,
  • trzy osobne siedziska z osobną regulacją,
  • jonizator powietrza.

Zobacz także: upał w samochodzie. Jak szybko nagrzewa się auto?

REKLAMA

Audi Q7 facelift Audi Q7 facelift

Audi Q7 – silniki i napęd

Wszystkie jednostki napędowe Audi Q7 współpracują z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic i ze stałym napędem na cztery koła quattro. Na początku sprzedaży dostępne będą w ofercie dwa silniki wysokoprężne o pojemności trzech litrów, znane z obecnej oferty dla Audi Q7. Mowa o jednostkach dysponujących mocą 231 KM i 286 KM.

Standardowo montowana tu technika mild-hybrid odgrywa kluczową rolę w wydajności tych silników. W toku normalnej eksploatacji może ona zredukować spalanie nawet o 0,7 litra na 100 km. We wrześniu natomiast do oferty dołączą silnik benzynowy mild hybrid oraz hybryda typu plug-in.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA