Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Audi Q8 Sport Concept - premiera w Genewie

Już na początku roku Audi pokazało Q8 Concept – model zapowiadający przyszłego SUV-a w stylu coupe. Teraz, na Salonie w Genewie niemiecka marka prezentuje Q8 Sport Concept, czyli najmocniejszą wersję auta. Tak ma wyglądać przyszłe Audi RS Q8.

Audi Q8 Sport Concept Audi Q8 Sport Concept

To co najważniejsze w sportowym samochodzie jak zawsze czai się pod maską i jest określane takimi obco brzmiącymi słowami, jak „Performance” albo „Dynamik”, a czasami bardziej swojsko – jako „dzika bestia”.

RS Q8 w wersji studyjnej ma 3-litrowy sześciocylindrowy silnik TFSI o mocy 450 KM, który jest elementem hybrydowego zespołu napędowego o mocy systemowej wynoszącej 476 KM (maksymalny moment obrotowy sięga 700 Nm). To, by na pokładzie nie zabrakło energii elektrycznej zapewnia układ elektryczny o napięciu 48 volt.

Tak wyposażone Q8 Sport Concept ma się rozpędzać do setki w ciągu 4,7 sekundy i osiągać prędkość 275 KM. Zasięg samochodu Audi określa na 1200 km.

Oczywiście, ma być oszczędnie

Q8 Concept wyposażono w wydajny system odzyskiwania energii hamowania, dzięki któremu apetyt na paliwo, w porównaniu z konwencjonalnym silnikiem sześciocylindrowym, jest mniejszy o około jeden litr. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 17,9 kWh został umieszczony w bagażniku i umożliwia automatyczną jazdę w korku.

Zależnie od sytuacji na drodze Audi RS Q8 może korzystać z funkcji „żeglowania”, z chwilowego zastrzyku dodatkowej mocy, albo właśnie odzyskiwać energię powstającą podczas hamowania.

Studyjny model ma stały napęd na cztery koła oraz pneumatyczne zawieszenie, którego wysokość można zmieniać – do wyboru jest 5 stopni regulacji. Kontakt z asfaltem zapewniają 23-calowe koła z lekkich stopów z oponami w rozmiarze 305/35. Za nimi znajdują się ceramiczne tarcze hamulcowe o średnicy 20 cali.

Audi Q8 Sport Concept Audi Q8 Sport Concept

USA i Chiny czekają

Nowe Audi A8 jest skonstruowane na płycie podłogowej najnowszego Audi Q7 i będzie miało zbliżone rozmiary – długość wyniesie 5,02 m, szerokość 2,04 m, a wysokość 1,70 m. W kabinie Q-ósemki z tyłu znajdują się dwa osobne fotele, będzie to więc samochód przeznaczony dla czterech pasażerów.

Szczególnie interesujący okaże się zapewne dla klientów z Chin, Środkowego Wschodu i z USA. W porównaniu z Audi Q7, nowy model ma niżej poprowadzoną linię dachu oraz bardzo mocno pochylony i szeroki słupek dachowy C. Z przodu nadwozia znajduje się typowa dla marki ośmiokątna osłona chłodnicy, tzw. Single Frame, która tutaj jest znacznie szersza niż w innych modelach Audi. Andreas Mindt, szef działu Audi Design Exterieur zapewnia żartując: „Single Frame będziemy teraz stosować przez najbliższe 100 lat”.

W czarnych środkowych słupkach dachowych połyskuje światłem niewielkie logo Audi – po jego dotknięciu automatycznie otwierają się drzwi. Tego akurat jesteśmy pewni - ten gadżet na pewno nie pojawi się w seryjnym modelu, choćby dlatego, że straż pożarna wymaga, by drzwi wyposażać w bezpieczny mechaniczny system otwierania. Poza tym jednak model koncepcyjny aż w 85 procentach ma odpowiadać temu, który będzie produkowany seryjnie od połowy 2018 roku.

23-calowe koła także w modelu seryjnym

W oczy w koncepcyjnym aucie od razu rzucają się wielkie koła – 23-calowe obręcze mają być dostępne w modelu seryjnym jako wyposażenie dodatkowe. Błotnik z tyłu ukształtowano wręcz tak, by specjalnie podkreślał ich wielkość.

„Jesteśmy dumni z naszego quattro i zamierzamy je pokazywać, gdzie jest to możliwe”, mówi Mindt. Ukształtować błotnik w taki sposób nie jest prostą sprawą, bo aluminium trudno się gnie pod takim kątem. Nad procesem tłoczenia nadwozia czuwały elektroniczne czujniki i jeśli było trzeba, zarządzały poprawkę.

Wielki pas diod z tyłu nadwozia to najnowszy krzyk mody w samochodowej stylistyce, w Audi ma pomóc odróżnić modele wyższej klasy od pozostałych. Taki pas ma być stosowany nie tylko w SUV-ach.

Audi Q8 Sport Concept Audi Q8 Sport Concept

A co w środku?

Wnętrze Q8 jest równie imponujące jak jego sylwetka. W środek połyskującej czernią tablicy wkomponowano wielki ekran, prawa ręka kierowcy spoczywa na wielkim podłokietniku. Chociaż Q8 Concept jest niższy niż Q7 to miejsca nad głową nie zabraknie też pasażerom o wzroście 1,90 m. Siedzenia są przyjemnie twarde i zapraszają do odbycia ostrej przejażdżki po okolicy.

Niestety, Q-ósemka jest zamknięta na klucz w hali wystawowej genewskiego salonu. Ponieważ przednie słupki dachowe są dosyć wąskie w miarę swobodnie można obserwować, co dzieje się przed i z boku auta. Z tyłu wysoki pasażer też będzie się mógł wygodnie rozgościć, bez ryzyka, że dotknie głową sufitu, na nogi również nie zabraknie mu miejsca.

Seryjne Q8 ma być bardzo podobne do genewskiego „konceptu”, a skoro tak, to możemy z czystym sumieniem stwierdzić, że udał się Audi ten samochód. Widać, że styliści zadali sobie trud, i że nie zabrakło im odwagi. Świetnie! Także wewnątrz auto jest niesamowicie designerskie – bardzo prosimy, aby tak zostało w seryjnym modelu.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 78 700 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Please keep thirwong these posts up they help tons.
    ~Henrietta, 2017-04-15 17:57:12
  • avatar
    zgłoś
    It's much easier to unersdtand when you put it that way! http://xtnmcrnzr.com [link=http://ybvbczzwesr.com]ybvbczzwesr[/link]
    ~Forever, 2017-04-14 23:27:30
  • avatar
    zgłoś
    That insight solves the prebmol. Thanks!
    ~Danyon, 2017-04-14 05:17:46
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij