To co najważniejsze w sportowym samochodzie jak zawsze czai się pod maską i jest określane takimi obco brzmiącymi słowami, jak „Performance” albo „Dynamik”, a czasami bardziej swojsko – jako „dzika bestia”.
RS Q8 w wersji studyjnej ma 3-litrowy sześciocylindrowy silnik TFSI o mocy 450 KM, który jest elementem hybrydowego zespołu napędowego o mocy systemowej wynoszącej 476 KM (maksymalny moment obrotowy sięga 700 Nm). To, by na pokładzie nie zabrakło energii elektrycznej zapewnia układ elektryczny o napięciu 48 volt.
Tak wyposażone Q8 Sport Concept ma się rozpędzać do setki w ciągu 4,7 sekundy i osiągać prędkość 275 KM. Zasięg samochodu Audi określa na 1200 km.
Oczywiście, ma być oszczędnie
Q8 Concept wyposażono w wydajny system odzyskiwania energii hamowania, dzięki któremu apetyt na paliwo, w porównaniu z konwencjonalnym silnikiem sześciocylindrowym, jest mniejszy o około jeden litr. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 17,9 kWh został umieszczony w bagażniku i umożliwia automatyczną jazdę w korku.
Zależnie od sytuacji na drodze Audi RS Q8 może korzystać z funkcji „żeglowania”, z chwilowego zastrzyku dodatkowej mocy, albo właśnie odzyskiwać energię powstającą podczas hamowania.
Studyjny model ma stały napęd na cztery koła oraz pneumatyczne zawieszenie, którego wysokość można zmieniać – do wyboru jest 5 stopni regulacji. Kontakt z asfaltem zapewniają 23-calowe koła z lekkich stopów z oponami w rozmiarze 305/35. Za nimi znajdują się ceramiczne tarcze hamulcowe o średnicy 20 cali.
Komentarze
~Henrietta, 2017-04-15 17:57:12
~Forever, 2017-04-14 23:27:30
~Danyon, 2017-04-14 05:17:46
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?