REKLAMA

Audi Q8 - nowy SUV w rodzinie

Audi Q8 to model, który uzupełnia gamę SUV-ów producenta z Ingolstadt. Pięciometrowy samochód będzie mocnym konkurentem dla BMW X6 i Mercedesa GLE Coupe.

Audi Q8 materiały prasowe
Audi Q8
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 423 900 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Stylistyka Audi Q8 jest nowym rozdaniem w rodzinie SUV-ów niemieckiej marki i jednocześnie stanowi przedłużenie tego, co widzimy w Audi A8 nowej generacji.

Z przodu w oczy rzuca się potężny grill z pionowymi żebrami, z kolei z tyłu królują LED-owe światła, połączone świetlną listwą, jak we wspomnianym Audi A8. Linia boczna SUV-a pokazuje to, co producent podkreślał podczas prezentacji - połączenie elegancji czterodrzwiowego coupe i muskularnej sylwetki SUV-a.

REKLAMA

REKLAMA

Audi Q8
Audi Q8

Audi Q8 ma 4,99 m długości, 2 m szerokości i 1,71 m wysokości, czyli jest szerszy, ale jednocześnie krótszy i niższy niż siostrzane Audi Q7. Prawie 3 metry rozstawu osi sprawiają, że samochód oferuje bardzo przestronne wnętrze.

Na życzenie dostępny jest system trzech przesuwanych wzdłuż foteli z tyłu. Ze złożonymi oparciami z tyłu, przestrzeń bagażowa kryjąca się pod potężną klapą bagażnika ma 1755 litrów. W pięcioosobowej konfiguracji zmieści się tam 605 litrów bagażu.

REKLAMA

Audi Q8
Audi Q8

Jeśli chodzi o napęd, mamy tu kwintesencję tego, co Audi firmuje nazwą quattro. Czysto mechaniczny centralny dyferencjał standardowo przenosi moc silnika na oś przednią i tylną w stosunku 40:60. Jeśli zachodzi taka potrzeba, przekierowuje więcej momentu obrotowego na oś z lepszą trakcją.

Audi Q8 ma mieć ponadprzeciętne - jeśli chodzi o SUV-y - możliwości jazdy w terenie. To między innymi zasługa 254 mm prześwitu, krótkich zwisów i systemu kontroli nachylenia. Zawieszenie z układem kontroli tłumienia jest w tym aucie standardem.

REKLAMA

REKLAMA

Audi Q8
Audi Q8

Opcjonalnie, w zestawieniu z komfortowym lub sportowym zestrojeniem, Audi oferuje adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z kontrolą tłumienia. W zależności od sytuacji drogowej lub od preferencji kierowcy, może ono podnieść całą karoserię o ok. 90 milimetrów.

Obok standardowego, progresywnego układu kierowniczego, zmieniającego przełożenie na bardziej bezpośrednie w zależności od kąta skrętu kierownicy, Audi oferuje również opcjonalny układ czterech kół skrętnych. Układ ten może przy małych prędkościach skręcić koła tylne pod kątem max. 5 stopni w kierunku przeciwnym do kierunku skrętu, co poprawia zwrotność samochodu. Może również skręcić je pod takim samym kątem w kierunku tym samym co kierunek skrętu pojazdu przy prędkościach wyższych. To z kolei wpływa na poprawę stabilności na drodze.

REKLAMA

Audi Q8
Audi Q8

W nowym Audi Q8 zastosowano technikę mild hybrid (MHEV). 48-woltowy podstawowy układ elektryczny zawiera dwa moduły: akumulator litowo-jonowy oraz alternator-rozrusznik. Podczas hamowania system ten może odzyskać nawet 12 kW mocy i przekazać ją do akumulatora. Technika MHEV pozwala na długie fragmenty jazdy w trybie tzw. żeglowania, z wyłączonym silnikiem. W takiej sytuacji, system start-stop zaczyna działać przy prędkości 22 km/h.

W kabinie Audi proponuje najnowsze osiągnięcia inżynierów z Ingolstadt. Centralnym elementem jest dotykowy, górny wyświetlacz systemu MMI touch response. Niemal każdą funkcję można wywołać na jednym z dwóch dużych wyświetlaczy. Wyświetlacz górny, o przekątnej 10,1 cala, służy do obsługi systemów infotainment i nawigacji. Natomiast ekranu dolnego, o przekątnej 8,6 cala, kierowca używa do obsługi klimatyzacji, funkcji komfortu podróży oraz do wprowadzania tekstu.

REKLAMA

REKLAMA

Audi Q8 materiały prasowe
Audi Q8

Na niektórych rynkach Audi Q8 standardowo wyposażane będzie w najbardziej rozbudowany system infotainment, MMI navigation plus. W jego skład wchodzi moduł transferu danych Audi connect pracujący w standardzie LTE Advanced oraz hotspot Wi-Fi. System nawigacji potrafi, bazując na poprzednich podróżach, rozpoznać preferencje kierowcy i dzięki temu udzielać mu inteligentnych podpowiedzi.

Opcjonalna funkcja Audi connect key umożliwia kierowcy otwieranie i zamykanie samochodu oraz jego uruchamianie przy pomocy kompatybilnego smartfona z systemem Android. Zindywidualizowane profile użytkowników pozwalają na ustalenie czterystu preferowanych ustawień dla wielu kierowców jednego samochodu.

REKLAMA

Audi Q8
Audi Q8

Jeśli chodzi o silniki, początkowo klienci wybiorą pomiędzy dwiema 3-litrowymi jednostkami 55 TFSI o mocy 340 KM oraz 50 TDI o mocy 286 KM i momencie obrotowym 600 Nm. W 2019 roku do gamy dołączy wersja 45 TDI, dysponująca mocą 231 KM.

Produkcja nowego Audi Q8 będzie się odbywać w słowackiej fabryce w Bratysławie, a na rynkach europejskich SUV pojawi się w trzecim kwartale roku.

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA