[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Audi Q8 - nowy SUV w rodzinie

Audi Q8 to model, który uzupełnia gamę SUV-ów producenta z Ingolstadt. Pięciometrowy samochód będzie mocnym konkurentem dla BMW X6 i Mercedesa GLE Coupe.

Audi Q8 Audi Q8

Stylistyka Audi Q8 jest nowym rozdaniem w rodzinie SUV-ów niemieckiej marki i jednocześnie stanowi przedłużenie tego, co widzimy w Audi A8 nowej generacji.

Z przodu w oczy rzuca się potężny grill z pionowymi żebrami, z kolei z tyłu królują LED-owe światła, połączone świetlną listwą, jak we wspomnianym Audi A8. Linia boczna SUV-a pokazuje to, co producent podkreślał podczas prezentacji - połączenie elegancji czterodrzwiowego coupe i muskularnej sylwetki SUV-a.

REKLAMA

REKLAMA

Audi Q8 Audi Q8

Audi Q8 ma 4,99 m długości, 2 m szerokości i 1,71 m wysokości, czyli jest szerszy, ale jednocześnie krótszy i niższy niż siostrzane Audi Q7. Prawie 3 metry rozstawu osi sprawiają, że samochód oferuje bardzo przestronne wnętrze.

Na życzenie dostępny jest system trzech przesuwanych wzdłuż foteli z tyłu. Ze złożonymi oparciami z tyłu, przestrzeń bagażowa kryjąca się pod potężną klapą bagażnika ma 1755 litrów. W pięcioosobowej konfiguracji zmieści się tam 605 litrów bagażu.

REKLAMA

Audi Q8 Audi Q8

Jeśli chodzi o napęd, mamy tu kwintesencję tego, co Audi firmuje nazwą quattro. Czysto mechaniczny centralny dyferencjał standardowo przenosi moc silnika na oś przednią i tylną w stosunku 40:60. Jeśli zachodzi taka potrzeba, przekierowuje więcej momentu obrotowego na oś z lepszą trakcją.

Audi Q8 ma mieć ponadprzeciętne - jeśli chodzi o SUV-y - możliwości jazdy w terenie. To między innymi zasługa 254 mm prześwitu, krótkich zwisów i systemu kontroli nachylenia. Zawieszenie z układem kontroli tłumienia jest w tym aucie standardem.

REKLAMA

REKLAMA

Audi Q8 Audi Q8

Opcjonalnie, w zestawieniu z komfortowym lub sportowym zestrojeniem, Audi oferuje adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z kontrolą tłumienia. W zależności od sytuacji drogowej lub od preferencji kierowcy, może ono podnieść całą karoserię o ok. 90 milimetrów.

Obok standardowego, progresywnego układu kierowniczego, zmieniającego przełożenie na bardziej bezpośrednie w zależności od kąta skrętu kierownicy, Audi oferuje również opcjonalny układ czterech kół skrętnych. Układ ten może przy małych prędkościach skręcić koła tylne pod kątem max. 5 stopni w kierunku przeciwnym do kierunku skrętu, co poprawia zwrotność samochodu. Może również skręcić je pod takim samym kątem w kierunku tym samym co kierunek skrętu pojazdu przy prędkościach wyższych. To z kolei wpływa na poprawę stabilności na drodze.

REKLAMA

Audi Q8 Audi Q8

W nowym Audi Q8 zastosowano technikę mild hybrid (MHEV). 48-woltowy podstawowy układ elektryczny zawiera dwa moduły: akumulator litowo-jonowy oraz alternator-rozrusznik. Podczas hamowania system ten może odzyskać nawet 12 kW mocy i przekazać ją do akumulatora. Technika MHEV pozwala na długie fragmenty jazdy w trybie tzw. żeglowania, z wyłączonym silnikiem. W takiej sytuacji, system start-stop zaczyna działać przy prędkości 22 km/h.

W kabinie Audi proponuje najnowsze osiągnięcia inżynierów z Ingolstadt. Centralnym elementem jest dotykowy, górny wyświetlacz systemu MMI touch response. Niemal każdą funkcję można wywołać na jednym z dwóch dużych wyświetlaczy. Wyświetlacz górny, o przekątnej 10,1 cala, służy do obsługi systemów infotainment i nawigacji. Natomiast ekranu dolnego, o przekątnej 8,6 cala, kierowca używa do obsługi klimatyzacji, funkcji komfortu podróży oraz do wprowadzania tekstu.

REKLAMA

REKLAMA

Audi Q8 Audi Q8

Na niektórych rynkach Audi Q8 standardowo wyposażane będzie w najbardziej rozbudowany system infotainment, MMI navigation plus. W jego skład wchodzi moduł transferu danych Audi connect pracujący w standardzie LTE Advanced oraz hotspot Wi-Fi. System nawigacji potrafi, bazując na poprzednich podróżach, rozpoznać preferencje kierowcy i dzięki temu udzielać mu inteligentnych podpowiedzi.

Opcjonalna funkcja Audi connect key umożliwia kierowcy otwieranie i zamykanie samochodu oraz jego uruchamianie przy pomocy kompatybilnego smartfona z systemem Android. Zindywidualizowane profile użytkowników pozwalają na ustalenie czterystu preferowanych ustawień dla wielu kierowców jednego samochodu.

REKLAMA

Audi Q8 Audi Q8

Jeśli chodzi o silniki, początkowo klienci wybiorą pomiędzy dwiema 3-litrowymi jednostkami 55 TFSI o mocy 340 KM oraz 50 TDI o mocy 286 KM i momencie obrotowym 600 Nm. W 2019 roku do gamy dołączy wersja 45 TDI, dysponująca mocą 231 KM.

Produkcja nowego Audi Q8 będzie się odbywać w słowackiej fabryce w Bratysławie, a na rynkach europejskich SUV pojawi się w trzecim kwartale roku.

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 412 300 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij