REKLAMA

Audi Q8 z napędem plug-in hybrid: potężna moc SUV-a

Audi Q8 wchodzi w świat hybryd plug-in, dołączając do wielu innych modeli marki. W przypadku topowego SUV-a mamy do wyboru dwie wersje, różniące się przede wszystkim mocą.

Audi Q8 TFSI e quattro fot. materiały prasowe
Audi Q8 TFSI e quattro

W dużym skrócie mówiąc, Audi Q8 w wersji hybrydowej plug-in ma dwie wersje – jedna to Q8 55 TFSI e quattro o mocy systemowej 381 KM, a druga to Q8 60 TFSI e quattro z mocą aż 462 KM. Ten drugi wariant ma dokładnie tyle mocy, bo też jest to ten sam napęd, co Porsche Cayenne E-Hybrid oraz pokazany kilka dni temu Volkswagen Touareg R, który w Polsce kosztuje od niemal 400 tys. złotych.

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

REKLAMA

Audi Q8 TFSI e quattro – hybryda plug-in

Oba warianty nowego Audi Q8 wykorzystują ten sam 3-litrowy silnik V6 TFSI o mocy 340 KM i momencie obrotowym 450 Nm, współpracujący z silnikiem elektrycznym, zintegrowanym z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów.

Ten ostatni zasilany jest przez litowo-jonowy akumulator, zamontowany pod podłogą bagażnika. Akumulator zbudowany jest ze 104 ogniw typu pouch najnowszej generacji, ułożonych w 13 modułów. Cały układ ma pojemność energetyczną 17,8 kWh. To o 0,5 kWh więcej niż akumulator w jaki na początku, w roku 2019, wyposażany był model Q7 TFSI e quattro.

Stały napęd na cztery koła quattro wykorzystuje czysto mechaniczny międzyosiowy mechanizm różnicowy. Podczas normalnej jazdy mechanizm przenosi 40 proc. momentu obrotowego na oś przednią i 60 proc. na oś tylną. W razie potrzeby, może przekazać większą wartość na oś o lepszej przyczepności. Nawet 85 proc. mocy silnika może zostać przekierowane na oś przednią i do 70 proc. na oś tylną.

Audi oferuje model Q8 w dwóch wersjach mocy wyjściowej. W trybie jazdy czysto elektrycznej, mocniejszy wariant, Q8 60 TFSI e quattro, uzyskuje zasięg do 56 km w testach NEDC oraz do 45 km w procedurze pomiaru WLTP. Q8 55 TFSI e quattro osiąga natomiast na silniku elektrycznym zasięg 59 km w procedurze NEDC i do 47 km w WLTP. Silniki elektryczne działać samodzielnie, aż do osiągnięcia prędkości 135 km/h.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Model Q8 60 TFSI e quattro rozwija systemową moc wyjściową 340 kW (462 KM) i systemowy moment obrotowy 700 Nm. Kiedy oba napędy działają na najwyższych obrotach, pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,4 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 240 km/h.

Model Q8 55 TFSI e quattro osiąga systemową moc wyjściową 280 kW (381 KM) i systemowy moment obrotowy 600 Nm. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,8 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi również 240 km/h.

Przedsprzedaż tej nowej hybrydy typu plug-in już wkrótce rozpocznie się w Niemczech i na innych rynkach europejskich. Ceny poznamy niebawem.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA