[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Audi Q8 z nowymi silnikami V6

Audi poszerza gamę jednostek napędowych swego luksusowego SUV’a, modelu Q8, dodając do niej dwa silniki V6.

Audi Q8 Audi Q8

Niemiecki producent z Ingolstadt wprowadza do oferty Audi Q8 dwie nowe jednostki spalinowe. Od teraz klienci mogą zamawiać ten topowy model rodziny Q wyposażony w mocny motor
benzynowy 3.0 TFSI o mocy 340 KM lub diesla 3.0 TDI o mocy 231KM.

Audi Q8 jest połączeniem eleganckiego, luksusowego, czterodrzwiowego coupé i praktycznego SUV-a. Przestronne wnętrze, bagażnik z możliwością jego powiększania i zmniejszania, nowoczesne rozwiązania z zakresu obsługi, zaawansowane zawieszenie i inteligentne systemy wspomagające, to tylko niektóre cechy tego modelu.

Audi Q8 3.0 TFSI

Nowe Audi Q8 55 TFSI wyposażone jest w trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa, wytwarzający moc 250 kW (340 KM). Jego maksymalny moment obrotowy 500 Nm osiągalny jest w szerokim zakresie od 1370 do 4500 obr./min.

Turbodoładowany, benzynowy silnik rozpędza Audi Q8 od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,9 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Audi Q8 3.0 TDI

Drugi nowy silnik w ofercie Audi Q8 to kolejna wersja trzylitrowego diesla. Rozwija moc 170 kW
(231 KM) oraz moment obrotowy 500 Nm w zakresie od 1750 do 3250 obr./min. Audi Q8 45 TDI do 100 km/h rozpędza się w 7,1 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 233 km/h.

Zobacz także: Audi SQ5 TDI - 700 Nm pod maską!

REKLAMA

REKLAMA

Audi Q8 Audi Q8

Audi Q8 – miękka hybryda

Wszystkie silniki w Audi Q8 współpracują z pokładowym systemem typu mild hybrid, dzięki któremu w toku codziennej eksploatacji możliwa jest redukcja spalania nawet o 0,7 litra na 100 km.

Najważniejszymi elementami systemu mild hybrid są litowo-jonowy akumulator oraz układ alternator-rozrusznik (RSG), zaopatrujące główny, 48-voltowy system elektryczny tego SUV-a coupé w energię elektryczną.

RSG podczas spowalniania pojazdu pozwala na odzyskanie nawet 12 kW energii i przesłanie jej do akumulatora. Kiedy kierowca przy prędkości pomiędzy 55 a 160 km/h zdejmie nogę z pedału gazu, samochód może „żeglować” z wyłączonym silnikiem nawet przez 40 sekund.

Następnie RSG bardzo sprawnie i łagodnie ponownie włącza silnik. System start-stop załącza się przy prędkości 22 km/h.

W nowych wersjach silnikowych za przekazywanie mocy na koła odpowiadają, podobnie jak w innych, ośmiobiegowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic oraz stały napęd na cztery koła quattro.

Obie nowe wersje wyposażone są standardowo w 19-calowe felgi i opony o wymiarach 265/55. Zawieszenie z układem kontroli tłumienia, MMI Navigation plus, Audi virtual cockpit oraz system Audi drive select, są również elementami wyposażenia standardowego. Cała obsługa skupiona została na dwóch ekranach dotykowych z możliwością haptycznej i akustycznej reakcji zwrotnej.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij