Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Audi R8 GT Spyder – oficjalnie

Audi R8 GT Spyder Audi R8 GT Spyder

Wszystkie 333 egzemplarze zamkniętej wersji modelu R8 GT sprzedały się bez problemu, czemu by więc nie spróbować tym samym tropem i nie przygotować GT w wersji otwartej? Przeciwwskazań nie było i już ogłoszono premierę takiej odmiany.

Recepta na to auto jest prosta - mocniejszy silnik i lżejsze nadwozie. Pod maskę trafiła "wypasiona" wersja 5,2-litrowego silnika V10, która dzięki modyfikacji elektroniki ma teraz 560 KM mocy i 540 Nm momentu obrotowego (bez tuningu - 525 KM i 530 Nm). Jednostkę tę zestawiono z sekwencyjną skrzynią R tronic i napęden na cztery koła - quattro. Teraz otwarte R8 doskakuje do prędkości 100 km/h w 3,8 sekundy i rozpędza się do 317 km/h. "Zwykłe" R8 V10 potrzebuje na sprint do setki o 0,3 sekundy więcej.

Za poprawę osiągów poza modyfikacjami jednostki napędowej odpowiada też redukcja masy auta. Inżynierom udało się zdjąć z R8 85 kg. Osiągnięto to m.in. dzięki zastosowaniu elementów poszycia z włókna węglowego i np. wykorzystania dużo lżejszych, kubełkowych foteli.

Wszystko to zestawiono z 19-calowymi felgami aluminiowymi, ceramiczno-węglowymi tarczami hamulcowymi, dokładką przedniego zderzaka i powiększonym dyfuzorem w tylnym zderzaku. Tych, którzy "ogarniają" tak mocne auta na torze ucieszy pewnie informacja, że w tym aucie można całkowicie wyłączyć układ ESP.

Podobnie jak w wersji coupe, Spyder również będzie dostępny w liczbie 333 egzemplarzy. Sprzedaż rozpocznie się jeszcze tego lata, pierwsze auta trafią do klientów na początku przyszłego roku. Cena? Od 208 tysięcy euro (ok. 800 tysięcy złotych).

zobacz galerię

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 812 300 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij