Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Audi R8 LMS GT4 nr 50 wyjechało z fabryki

Niedaleko siedziby Audi w Neckarsulm, w Heilbronn, z hali fabryki “Audi Böllinger Höfe”, wyjechało pięćdziesiąte Audi R8 LMS GT4. Model serii GT4 okazał się światowym sukcesem sprzedażowym.

Audi R8 LMS GT4 Audi R8 LMS GT4

Od chwili rozpoczęcia dostaw tego modelu, czyli od 15 grudnia 2017, Audi Sport customer racing wyprodukowało już pięćdziesiąt jego sztuk, a dalsze zamówienia są w trakcie realizacji. Coś, co może wyglądać jak zaaranżowana sesja zdjęciowa (na powyższym zdjęciu R8 LMS GT4 pośród "zwykłych R8), jest produkcyjną rutyną w Audi Sport. Seria GT4 jest bowiem wytwarzana w tym samym miejscu co seryjne R8 i przechodzi przez piętnaście tych samych etapów: od montażu szkieletu karoserii, do kontroli finałowej.

Tych samych trzech pracowników, którzy przeprowadzają kontrolę pojazdów seryjnych, odpowiedzialnych jest również za jakość wersji wyścigowej. Obie wersje mają bowiem aż 60 procent wspólnych podzespołów, zwłaszcza w obszarach podwozia i układu napędowego. 5,2-litrowy silnik V10 oraz siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów S tronic, są niemal identyczne.

Audi R8 LMS GT4 Audi R8 LMS GT4

Samochód jest przez Audi Sport określany idealnym autem wyścigowym dla amatorów. Choć ostatnie słowo może wprowadzać w błąd. Do prowadzenia tej napędzanej na tylną oś bestii potrzeba ponadprzeciętnych umiejętności. Do napędu Audi R8 LMS GT4 służy znany z modelu R8 wolnossący silnik V10 o pojemności 5,2 litra. Moc maksymalna sięga tutaj 495 KM, a maksymalny moment obrotowy to 550 Nm.

W przeciwieństwie jednak do drogowej wersji, napędzanej na cztery koła, tylnonapędowe R8 LMS GT4 nie może być prowadzone po drogach publicznych. Dla tych, którzy chcieliby zaznać przyjemności z jazdy potężnym R8 z napędem na tylne koła, Audi przygotowało limitowany do 999 egzemplarzy model R8 V10 RWS, o którym pisaliśmy niedawno.

Audi R8 LMS GT4 Audi R8 LMS GT4

Wracając jednak do R8 LMS GT4. Według danych producenta, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mniej niż cztery sekundy, a maksymalna prędkość to 250 km/h. Oczywiście to zależy od ustawień aerodynamiki czy samego silnika. Jeszcze jedno. Mimo swoich rozmiarów i potężnego silnika, za to bez choćby napędu quattro, auto "na sucho" waży 1460 kilogramów.

Jeśli chodzi o cenę, R8 LMS GT4 w Niemczech kosztuje od 198 tys. euro, czyli w przeliczeniu około 850 tys. złotych. To kwota bez podatku VAT. Wartość brutto przekracza 1 mln złotych.

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 812 300 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij