Audi R8 V10 Performance RWD – gorąca premiera

Audi R8 jest już bardzo dojrzałym modelem i doczekał się wielu wersji. Pora zatem na kolejną – napędzaną na tył i z mocą wyższą o 30 KM. Ale to nie wszystko.

Audi R8 V10 Performance RWD fot. materiały prasowe
Audi R8 V10 Performance RWD
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 709 500 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Zacznijmy od najciekawszego. Osiągów. Audi R8 V10 Performance RWD napędzany jest doskonale znanym silnikiem V10 FSI o pojemności 5,2 litra. W porównaniu do poprzedniej wersji R8 RWD, moc maksymalna została podniesiona o 30 KM, a moment obrotowy o 10 Nm. W sumie szczytowo jest to 570 KM i 550 Nm.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Tak potężne siły napędowe przenoszone są na koła tylnej osi za pośrednictwem siedmiostopniowej skrzyni dwusprzęgłowej, a nad skutecznością rozpędzania samochodu czuwa mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, który rozdziela moment obrotowy w zależności od sytuacji na drodze, zapewniając możliwie najlepszą przyczepność. W rezultacie na przyspieszenie od 0 do 100 km/h R8 V10 Performance RWD potrzebuje zaledwie 3,7 sekundy w wersji Coupe i 3,8 sekundy w wydaniu Spyder. Maksymalna prędkość sięga natomiast, odpowiednio, 329 km/h i 327 km/h.

Podobnie jak we wszystkich modelach R8, nadwozie zbudowane jest z aluminium w oparciu o konstrukcję Audi Space Frame (ASF), a duże elementy wykonane są z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). R8 V10 performance RWD w wersji Coupe waży zaledwie 1590 kilogramów, a w wersji Spyder 1695 kilogramów.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Audi R8 V10 Performance RWD – kontrolowany drift

Audi R8 V10 Performance RWDfot. materiały prasowe
Audi R8 V10 Performance RWD

Zawieszenie i dynamika jazdy zostały zestrojone specjalnie z myślą o napędzie na tylne koła. Po włączeniu trybu sportowego w elektronicznym układzie stabilizacji toru jazdy (ESC), zawieszenie i układy bezpieczeństwa pozwalają na kontrolowany, efektowny poślizg. Elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego zapewnia przy tym dobre czucie kół i informację zwrotną.

REKLAMA

REKLAMA

Sportowe zawieszenie RWD jest przystosowane specjalnie do napędu na tylne koła, posiada podwójne wahacze i pasywną blokadę mechanizmu różnicowego. Wyjątkowo lekkie, 19- i 20-calowe felgi odlewane z aluminium zapewniają precyzyjne prowadzenie i kontrolę podczas szybkich skrętów. Opcjonalnie dostępne są koła Cup w rozmiarze 245/30 R20 z przodu i 305/30 R20 z tyłu. 18-calowe stalowe tarcze hamulcowe o wysokiej wydajności z falistym wzorem oraz opcjonalne 19-calowe tarcze ceramiczne, dają pewność hamowania.

Audi R8 V10 Performance RWD – stylistyka

Audi R8 V10 Performance RWDfot. materiały prasowe
Audi R8 V10 Performance RWD

Sportowa stylistyka modelu inspirowana jest wersją GT4. Najbardziej charakterystyczne jej elementy to m.in. szeroka, płaska osłona chłodnicy Singleframe w matowej czerni z emblematem R8, duże wloty powietrza po bokach, przedni splitter i tylna kratka wylotu powietrza, a także owalne końcówki rur wydechowych. Szczelina pod przednią maską nawiązuje do stylistyki legendarnego Audi Sport quattro.

Nowe R8 dostępne jest w dziesięciu opcjach kolorystycznych. Jednym z nich jest Ascari Blue Metallic, kolor, który wcześniej był dostępny tylko dla R8 V10 performance quattro. Pakiet stylistyczny "R8 performance" może poszczycić się wnętrzem z czarną skórą Alcantara, kontrastowymi przeszyciami w kolorze Mercato Blue i ozdobnymi wstawkami z włókna węglowego.

Audi R8 V10 performance RWD jest budowane - w dużej mierze ręcznie - w zakładzie "Böllinger Höfe" w Neckarsulm w Niemczech. Tam też produkowany jest samochód wyścigowy LMS GT4, który wywodzi się z modelu seryjnego i w około 60 procentach korzysta z tych samych podzespołów. Audi R8 V10 performance RWD z napędem na tylne koła będzie można zamawiać w salonach dealerskich pod koniec października.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA