[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
2.5

Audi R8 V10 RWD. Z napędem na tył

Audi R8 V10 z napędem na tył? To już było, w 2018 roku. Wersja RWS była ściśle limitowana. Teraz do oferty wchodzi RWD – tym razem już na stałe.

Audi R8 V10 RWD Audi R8 V10 RWD
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 812 300 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Audi R8 V10 to jeden z tych samochodów, którymi chce się jeździć na limicie. Kiedy na początku 2018 roku Audi zaprezentowało odmianę R8 V10 RWS, inspirowaną wyścigowym R8 LMS, było to spore wydarzenie dla fanów marki. Ci najzamożniejsi musieli się spieszyć, bo producent przygotował tylko 999 egzemplarzy tylnonapędowej maszyny.

Przyszedł rok 2019, właściwie jego końcówka, a tu wiadomość o wprowadzeniu do oferty Audi R8 V10 RWD. Cóż, ci którzy kupili limitowaną edycję z myślą o jej wartości kolekcjonerskiej, teraz mają nietęgą minę.

Model RWD będzie bowiem niemal tym, co krótkoseryjny RWS. Z mocnym silnikiem i napędem na tył. Co więcej, dostępny będzie w dwóch wersjach nadwozia – jako coupe i jako roadster.

Audi R8 V10 RWD - nadwozie

Audi R8 V10 RWD wyróżnia się szerszym i bardziej płaskim grillem Singleframe. Szczeliny na łączeniu osłony i maski silnika nawiązują do ikony marki, modelu Audi Sport quattro.

Zobacz także: Volkswagen zapowiada rewolucję modelową

REKLAMA

REKLAMA

Audi R8 V10 RWD Audi R8 V10 RWD

Wloty powietrza oraz splitter w przodzie pojazdu, a zwłaszcza grill wylotu powietrza w tyle, są teraz szersze. Dyfuzor, po którego bokach znajdują się dwie okrągłe rury wydechowe, został przesunięty w górę. Filtr powietrza umieszczony w komorze silnika ma nową pokrywę, która może być wykonana z tworzywa sztucznego lub z włókna węglowego.

Panele przykrywające boczne wloty powietrza Audi R8 V10 RWD mają podkreślać jego specjalny status. Górny panel utrzymany jest w błyszczącym, czarnym kolorze Mythos, a dolny pomalowany jest tą samą barwą, co całe nadwozie.

Przedni spojler, nakładki na progi oraz dyfuzor standardowo polakierowano w błyszczącej czerni. Alternatywnie dostępny jest pakiet stylistyczny „carbon”, a dla wersji Spyder powiększony pakiet stylistyczny „czerń”. Do palety kolorów lakierów dodano barwę szarą Kemora.

Opcjonalnie pierścienie Audi w logo mogą być również błyszcząco czarne. Fotel kierowcy i fotel pasażera pokryte są skórą i Alcantarą. Przed pasażerem umieszczono błyszczące logo „RWD”.

Zobacz także: Mitsubishi Eclipse Cross - jak z kosztami eksploatacji?

REKLAMA

Audi R8 V10 RWD Audi R8 V10 RWD

Audi R8 V10 RWD – silnik i napęd

Jednostka napędowa Audi R8 V10 RWD zamontowana jest oczywiście tuż za przedziałem pasażerskim. Wolnossący silnik V10 ma głębokie brzmienie, a jego charakterystyka sprawia, że błyskawicznie reaguje na polecenia kierowcy.

Silnik V10 ma pojemność 5,2 litra. Generuje potężną moc 540 KM, a przy prędkości obrotowej 6500 obr./min. osiąga maksymalny moment obrotowy rzędu 540 Nm. Moment ten przenoszony jest na tylną oś za pośrednictwem siedmiobiegowej, automatycznej skrzyni biegów S tronic oraz mechanicznie blokowanego dyferencjału.

Audi R8 V10 RWD Coupé od 0 do 100 km/h rozpędza się w 3,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 320 km/h. Analogicznie, wartości dla wersji Spyder to odpowiednio 3,8 sekundy oraz 318 km/h.

Zobacz także: 1500 aut dziennie - oto supernowoczesna fabryka

REKLAMA

REKLAMA

Audi R8 V10 RWD Audi R8 V10 RWD

Audi R8 V10 RWD – układ jezdny

Napęd na tylną oś Audi R8 V10 RWD ma dostarczać „specjalnego” rodzaju przyjemności z jazdy – jak opisuje to producent. Jeśli aktywowany jest tryb sportowy oraz elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC, zestrojenie zawieszenia oraz systemy wspomagania kierowcy pozwalają na wejście w kontrolowany poślizg.

Standardowo Audi R8 V10 RWD wyposażone jest w czarne, 19-calowe, kute felgi z oponami w rozmiarze 245/35 w przodzie i 295/35 w tyle. Na życzenie dostępne są też felgi 20-calowe ze sportowymi oponami. Wpływają one na dynamikę pojazdu, jego przyczepność i hamowanie przy dużych obciążeniach.

Obciążenia rozkładają się na obie osie w stosunku 40:60. Wersja Coupé bez dodatkowych elementów i bez kierowcy waży tylko 1595 kg. Rezygnacja z wału napędowego, wielopłytkowych sprzęgieł quattro i mechanizmu różnicowego przedniej osi sprawiła, że R8 V10 RWD jest o około 65 kg lżejsze niż R8 quattro.

R8 Spyder V10 RWD waży 1695 kg i jest o ok. 55 kg lżejsze od R8 Spyder V10 quattro. Podobnie jak wszystkie modele rodziny R8, karoserię zbudowano z aluminium na bazie Audi Space Frame (ASF), wiele innych podzespołów zrobiono z CFRP – tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym.

Audi R8 V10 RWD produkowane jest w dużej mierze ręcznie, w zakładzie produkcyjnym Audi Böllinger Höfe. Na europejskim rynku nowy model pojawi się na początku roku 2020.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij