Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Audi R8 V10 RWS - z napędem na tył

Audi R8 V10 RWS to limitowana edycja pierwszego seryjnego modelu Audi z napędem na tylną oś. Auto jest o 50 kg lżejsze od Audi R8 Coupe V10.

Audi R8 V10 RWS Audi R8 V10 RWS

Zaprezentowane właśnie we Frankfurcie przez  Audi Sport nowe R8 V10 RWS (Rear Wheel Series) to pierwsze seryjne Audi z napędem na tył. Rasowe auto, będące przeniesieniem wyścigowego R8 LMS na ulice, pojawi się na rynku w limitowanej edycji 999 egzemplarzy, w wersjach Coupé i Spyder. Ręczna produkcja ekskluzywnego modelu ruszy w manufakturze R8 w Böllinger Höfe.

Wygląd i surowy charakter nowego Audi R8 V10 RWS podkreślają lakierowane matową czernią elementy, jak kratownica osłony chłodnicy oraz wloty powietrza z przodu i z tyłu. Górna część bocznego wlotu powietrza tzw. sideblade (w Coupé) utrzymana jest w lśniącej czerni, dolna w kolorze karoserii.

Audi R8 V10 RWS Audi R8 V10 RWS

Podobnie jak w przypadku Audi R8 LMS GT 4, także w Audi R8 V10 RWS Coupé karoserię można opcjonalnie pokryć czerwoną folią przebiegającą przez maskę silnika, dach i tył pojazdu. We wnętrzu, kierowca i pasażer siedzą w fotelach sportowych. Obito je skórą i tkaniną Alcantara. Na życzenie dostępne są fotele kubełkowe.

Audi R8 V10 RWS Audi R8 V10 RWS

Montowany centralnie silnik V10 modelu Audi R8 V10 RWS generuje moc 540 KM. Maksymalny moment obrotowy 540 Nm dostępny jest przy 6500 obr./min. Silnik  5.2 FSI rozpędza wersję Coupé  od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy, a wersję Spyder w 3,8 sekundy. Prędkość maksymalna to 320 km/h (Spyder: 318 km/h).

Audi R8 V10 RWS Audi R8 V10 RWS

Masa własna nowego Audi R8 V10 RWS w wersji Coupé to 1590 kg, 50 kg mniej niż Audi R8 Coupé V10 z napędem quattro, które w porównaniu z wariantem napędzanym na tylną oś potrzebuje dodatkowych podzespołów: wału Kardana, sprzęgła wielopłytkowego i międzyosiowego mechanizmu różnicowego.

Audi R8 V10 RWS Audi R8 V10 RWS

Wariant R8 Spyder V10 RWS w porównaniu do R8 Spyder V10 jest o 40 kg lżejszy, a jego masa własna wynosi 1680 kg. Rozkład obciążenia między osiami w stosunku 40,6:59,4 (Coupé) i 40,4:59,6 (Spyder) oraz zestrojenie podwozia i układu kierowniczego, dostosowano specjalnie do napędu na tylną oś.

Audi R8 V10 RWS Audi R8 V10 RWS

Ustawienie podwozia oraz systemy kontrolne pozwalają na kontrolowany drifting, w sytuacji gdy kierowca w standardowym systemie wyboru dynamiki jazdy Audi drive select wybierze tryb "dynamic", a system ESC ustawi na tryb "Sport".

Standardowo, Audi R8 V10 RWS zjeżdża z taśmy wyposażone w lakierowane na czarno 19-calowe felgi odlewane z aluminium z pięcioma ramionami w kształcie litery V. Opony mają rozmiar 245/35 z przodu i 295/35 
z tyłu.

Audi R8 V10 RWS Audi R8 V10 RWS

- Audi R8 V10 RWS stworzono dla purystów - mówi Stephan Winkelmann, szef Audi Sport GmbH. - Ten limitowany, specjalny model, to ekskluzywna oferta przewidziana dla klientów ceniących ekstremalną dynamikę jazdy. Dzięki montowanemu centralnie silnikowi V10 i napędowi na tylną oś, samochód udanie przenosi koncepcję napędu stosowanego w wyścigowych Audi R8 LMS do samochodu przystosowanego do ruchu ulicznego.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 812 300 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij