Niemiecki koncern opublikował dane dotyczące tajnego do niedawna projektu e-Tron - pierwszego w Audi elektrycznego superauta.
Inżynierowie z Ingolstadt nie mogli zostać w tyle za BMW i Mercedesem. W tym R8 nie będzie bulgoczącego V10 i wielkich rur wydechowych. Będą za to 4 silniki elektryczne, po jednym na każde koło, produkujące w sumie 313 KM mocy i 4500 Nm momentu obrotowego. Tak, to nie pomyłka - cztery i pół tysiąca niutonometrów. W tłumaczeniu na bardziej wyobrażalne wartości oznacza to przyspieszenie do setki w 4,8 sekundy, prędkość maksymalną 200 km/h i 248 km zasięgu.
Teraz spokojnie poczekamy na dzień, w którym ten koncept wyjedzie na drogi i zobaczymy ile z tych zapowiedzi uda się zachować.
Komentarze
auto motor i sport, 2009-09-15 16:09:18
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?