Znany niemiecki tuner Abt dorzucił nowemu Audi RS 5 nieco mocy. Dzięki temu zabiegowi coupé z Ingolstadt doścignęło Mercedesa-AMG C 63 S. W sprincie nawet go prześcignęło!
Być może fani Audi spodziewali się, że wersja produkcyjna RS 5 będzie wyraźnie mocniejsza niż poprzednik z wolnossącym silnikiem V8. Ale tak się nie stało. Nowy model z silnikiem biturbo V6 rozwija moc 450 koni. Ale od czego są firmy tuningowe. W Kempten przygotowano upgrade dla silnika. Po fachowym dostrojeniu jednostka turbo dostała dodatkowy zastrzyk mocy i momentu obrotowego.
REKLAMA
REKLAMA
Tuner Kempten montuje dodatkowy moduł (fabryczny pozostaje w aucie) sterujący pracą silnika. Dzięki niemu można zmieniać kilka parametrów, między innymi ciśnienie doładowania czas wtrysku paliwa oraz punkt zapłonu, aby w ten sposób zwiększyć potencjał 2,9-litrowego benzynowego biturbo V6. Produkcyjna wersja Audi RS 5 oferuje kierowcy moc 450 koni mechanicznych i maksymalnie 600 Nm momentu obrotowego. Po operacji przeprowadzonej przez Abt odpowiednio jest to 510 koni oraz 680 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu stuningowane RS 5 jest tak mocne jak Mercedes-AMG C 63 coupé, który rozwija również moc 510 koni mechanicznych, ale z pojemności skokowej czterech litrów, rozdzielonej pomiędzy 8 cylindrów. Moment obrotowy ABT RS 5 jest prawie taki sam. Klasa C oferuje o 20 Nm więcej.
Z zestawem Abt auto szybciej się rozpędza, ale prędkość maksymalna pozostała na tym samym poziomie. W sprincie Audi RS 5 Coupé ABT Sportsline jest teraz do dwóch dziesiątych sekundy szybsze niż w konfiguracji fabrycznej. Rozpędzanie od 0 do 100 km/h zajmuje mu więc zaledwie 3,7 sekundy. Prędkość maksymalna jest nadal ograniczona do 250 kilometrów na godzinę. Opcjonalnie samochód może wyjechać z fabryki z prędkością maksymalną podniesioną do poziomu 280 km/h. Poziom emisji spalin po tuningu powinien pozostać bez zmian. Oznacza to, że Audi RS 5 ABT Sportsline emituje 197 gramów dwutlenku węgla na kilometr i spełnia tym samym normę czystości spalin Euro 6.
REKLAMA
REKLAMA
Zestaw do strojenia silnika wraz z montażem został wyceniony na 5755 euro. Abt oferuje na swój sprzęt różne warianty rozszerzonych gwarancji.
Wśród premier ubiegłego roku, jednej większej od drugiej, prezentacja nowej Dacii Sandero przeszła jakby trochę niezauważona. Oddajemy jej więc honor teraz – w pierwszej jeździe Sandero Stepway z silnikiem 1.0 turbo.
Rajd Dakar 2021 dobiegł końca, zamykając liczącą niemal 8 tys. km pętlę. Zawodnicy ORLEN Team pokazali fantastyczną walkę, zajmując wysokie miejsca w klasyfikacji generalnej.
Nissan Qashqai zostanie ujawniony za kilka tygodni, ale już dziś wiemy wszystko o jego napędzie. Tak, jak można było się spodziewać – Diesla zastąpi nietypowa hybryda.
Mazda MX-30 została najchętniej wybieraną elektryczną nowością 2020 roku w Polsce. Pierwszy elektryczny model Mazdy wyprzedził w rankingu sprzedaży m.in. BMW i3 oraz VW ID.3.
Toyota działa prężnie w temacie napędów hybrydowych, a w kwestii pojazdów elektrycznych stawia na ogniwa wodorowe. Tymczasem w Australii pojawiła się w pełni elektryczna Toyota Land Cruiser. Jak to możliwe?
Przedostatni etap Rajdu Dakar 2021 został skrócony o 50 km przez złe warunki pogodowe, ale wyzwań i tak nie brakowało. Ekipa ORLEN Team jest już o włos od historycznego sukcesu.
Dacia Bigster Concept to 4,6-metrowy SUV segmentu C, który pojawi się w ofercie marki w najbliższych latach. Oprócz tego Dacia zapowiada przed rokiem 2025 dwa inne nowe modele.
Powrót kultowego Renault 5 to jedna z najciekawszych informacji ostatnich dni. Napęd elektryczny i design w stylu retro, a także „rozsądna cena” mają przyciągnąć klientów do salonów jeszcze przed 2025 rokiem.
REKLAMA
Ups... widzimy, że masz AdBlocka.
Nasz serwis jest dostępny całkowicie bezpłatnie, ale żeby taki mógł pozostać, musimy wyświetlać na nim reklamy. Jeśli cenisz naszą pracę, dodaj tę stronę do wyjątków. Nie musisz wchodzić w ustawienia przeglądarki. Wystarczy kliknąć poniżej.
Komentarze