Auto zostanie przedstawione publiczności w Genewie. RS Q3 wyróżnia się nowymi, agresywnymi zderzakami, zmienionymi progami i grillem a’la plaster miodu. Z tyłu mamy dachowy spojler, dyfuzor i eliptyczne końcówki wydechu.
Zawieszenie jest teraz o 25 mm bliżej ziemi, 8-tłoczkowe, pomalowane na czarno zaciski pracują dla układu hamulcowego, w ofercie są 19- lub 20-calowe felgi aluminiowe.
W środku przywitają nas skórzane fotele (do wyboru jest też alkantara), spłaszczona u dołu kierownica a także aluminiowe pedały. Wyposażenie może obejmować nawigację, hotspot i 14-głośnikowy system audio Bose.
Moc pochodzi z 2,5-litrowego silnika o 5 cylindrach, który rozwija 310 KM mocy i 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd płynie na cztery koła za pomocą 7-stopniowej skrzyni S-Tronic. Ważący 1730 kg SUV załatwia „setkę” w 5,5 sekundy a maksymalnie da się go rozpędzić do 250 km/h, która to wartość jest ograniczona elektronicznie. Audi podaje, że średnie spalanie RS Q3 wynosi 8,8 litra.
Cena w Niemczech, kiedy auto trafi do sprzedaży na jesień, będzie startować od 54 600 euro.