[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
1.0

Audi RS Q8. Rekordzista Nurburgringu

Audi RS Q8 ujrzało światło dzienne. Wcześniej flagowy sportowy SUV z Ingolstadt bez problemu pobił rekord Północnej Pętli w swojej kategorii.

Audi RS Q8 Audi RS Q8
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 374 600 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Audi Sport, oddział marki zajmujący się opracowywaniem podrasowanych modeli spod znaku czterech pierścieni, nie traci czasu. Niedługo po zaprezentowaniu światu usportowionego Audi SQ8 przyszedł czas na creme de la creme w ofercie, czyli topowe Audi RS Q8.

Przypomnijmy w tym miejscu, że Audi RS Q8, jeszcze wtedy w zamaskowanej wersji, z doświadczonym kierowcą Frankiem Stipplerem za kierownicą, uzyskało rekordowy czas przejazdu Północnej Pętli toru Nurburgring w kategorii SUV-ów.

Osiągnąwszy czas 7:42,253 min Audi RS Q8 nie tylko zostawiło w tyle dotychczasowego rekordzistę – Mercedesa-AMG GLC 63 S, ale swoim rezultatem zbliżyło się do czasów uzyskiwanych przez takie auta, jak choćby Ferrari 599 GTB czy Nissan GT-R. A pamiętajmy, że mowa o sporych rozmiarów SUV-ie.

Zobacz także: nowy Volkswagen Golf - wszystko, co musisz o nim wiedzieć

REKLAMA

REKLAMA

Audi RS Q8 Audi RS Q8

Audi RS Q8 – silnik i napęd

Tak dobre rezultaty uzyskano za pomocą fantastycznego silnika, który wcześniej pojawił się w modelach Audi RS6 Avant czy RS7 Sportback. Mowa o potężnej jednostce V8 o pojemności 4 litrów, korzystającej ze wsparcia technologii mild hybrid.

Oprócz odzyskiwania energii z hamowania, silnik ten może odłączyć połowę cylindrów czy wyłączyć się nawet na 40 sekund podczas „żeglowania”, czyli spokojnej jazdy ze stałą prędkością. To dla oszczędności, nad którą jednak w tym miejscu nie będziemy się koncentrować.

Moc silnika sięga 600 KM, a moment obrotowy to aż 800 Nm. Siły te przenoszone są na cztery koła za pośrednictwem 8-stopniowej automatycznej przekładni. Jak powyższe wartości przekładają się na osiągi? Bardziej niż imponująco, zwłaszcza jak na dużego SUV-a.

Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h Audi RS Q8 potrzebuje zaledwie 3,8 sekundy, a 200 km/h pojawia się na liczniku po zaledwie 13,7 sekundach od startu. Maksymalna prędkość? Ograniczona elektronicznie do 305 km/h. Tyle samo, co w przypadku Lamborghini Urusa, od którego Audi RS Q8 jest subtelnie wolniejszy, jeśli chodzi o czasy przyspieszeń.

Zobacz także: Mitsubishi Eclipse Cross - niskie koszty eksploatacji

REKLAMA

Audi RS Q8 Audi RS Q8

Audi RS Q8 – nadwozie i wnętrze

Audi Q8 w wersji RS zostało tradycyjnie podrasowane wizualnie, ale zmiany te są nie tylko kosmetyczne. Przede wszystkim służą one poprawie właściwości aerodynamicznych i przepływu powietrza chłodzącego silnik, hamulce i inne podzespoły.

Auto postawiono na potężnych felgach o średnicy 22 cali, na które naciągnięto największe opony, jakie dotychczas trafiły do seryjnego modelu Audi – 295/40. Widoczne na zdjęciach felgi są natomiast jeszcze większe, bo mają 23 cali średnicy i są dostępne w opcji.

Za felgami kryją się oczywiście wzmocnione hamulce ceramiczne, które z przodu mają tarcze o średnicy 440, a z tyłu 370 mm. Wyposażone w system czterech kół skrętnych Audi RS Q8 jest nieco szersze od zwykłych wersji – o 10 mm z przodu i o 5 mm z tyłu.

W kabinie natomiast na kierowcę i pasażera czekają sportowe fotele pokryte skórą i Alcantarą, z wytłoczonym logo RS. Opcjonalnie dostępne są bardziej sportowe siedzenia, obite skórą Valcona, z wzorem plastra miodu.

Na koniec cena. Audi RS Q8 pojawi się w salonach sprzedaży w pierwszym kwartale 2020 roku. Cena na rynku niemieckim startuje od poziomu 127 tys. euro.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij