[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Audi RS Q8 po tuningu. Oto Manhart RQ 900

Audi RS Q8 jest SUV-em z piekła rodem, a jego 600 KM dało mu rekord Nurburgringu w swojej klasie. Ale oto nadchodzi pogromca. Jest nim 900-konny RQ 900 zbudowany przez Manhart.

Manhart RQ 900 - Audi RS Q8 po tuningu Manhart RQ 900 - Audi RS Q8 po tuningu
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 378 700 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Flagowy sportowy SUV z Ingolstadt, jakim jest Audi RS Q8, bez większego problemu pobił rekord Północnej Pętli w swojej kategorii. Osiągnąwszy czas 7:42,253 min Audi RS Q8 nie tylko zostawiło w tyle dotychczasowego rekordzistę – Mercedesa-AMG GLC 63 S, ale swoim rezultatem zbliżyło się do czasów uzyskiwanych przez takie auta, jak choćby Ferrari 599 GTB czy Nissan GT-R. A pamiętajmy, że mowa o sporych rozmiarów SUV-ie.

Tak dobre rezultaty uzyskano za pomocą fantastycznego silnika, który wcześniej pojawił się w modelach Audi RS6 Avant czy RS7 Sportback. Mowa o potężnej jednostce V8 o pojemności 4 litrów, korzystającej ze wsparcia technologii mild hybrid. 600 KM i 800 Nm katapultują potężnego SUV-a do „setki” w 3,8 sekundy.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Manhart RQ 900 – pogromca RS Q8

Ale oto jeden z bardziej znanych tunerów, firma Manhart, przygotował swoją wersję RS Q8 i jest ona pod każdym względem niezwykła. Zacznijmy od napędu, bo wygląd to kwestia gustu. A Manhart znany jest z raczej ostentacyjnej stylistyki swoich tuningowych dzieł.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Przeróbki jednostki napędowej i kilku innych podzespołów (poza turbosprężarką i elektroniką, także skrzynia biegów oraz wydech z funkcją maksymalnego wyciszenia dla realizacji niemieckich norm hałasu) zaowocowały przyrostem mocy aż o 50 procent. Manhart RQ 900 legitymuje się bowiem maksymalną mocą 900 KM (stąd 900 w nazwie), a moment obrotowy sięga wartości 1080 Nm. To robi wrażenie.

Jak bardzo ten przyrost mocy i momentu obrotowego wpływa na osiągi, możemy sobie niestety tylko wyobrażać, bo tuner nie podał żadnych danych na ten temat. Zejście w okolice 3 sekund do „setki” nie wydaje się jednak nierealne.

Na koniec wygląd. Manhart RQ 900 prezentuje się bardzo agresywnie, niezależnie od wybranej wersji kolorystycznej nadwozia i wnętrza. Masywne zderzaki, nakładki na nadkola, progi, 23-calowe felgi oraz obniżone o 30 mm nadwozie robią ogromne wrażenie.

Samochód po przeróbkach został wyceniony na kwotę 280 tys. euro. Powstać ma tylko10 egzemplarzy. Chętnych na pewno nie braknie. A wam, jak podoba się taka przeróbka RS Q8?

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA