Turbodoładowane silniki są zawsze bardziej podatne na modyfikacje niż wolnossące. Dlatego 2,5-litrowy silnik w Audi RS3 świetnie nadaje się do podniesienia mocy. Oettinger przygotował dwa programy, pierwszy zakłada wzrost koni mechanicznych do liczby 430, natomiast drugi oferuje już 520 KM.
To tylko o 20 KM mniej niż w Audi R8, ale osiągami szybki hatchback podobno przebija coupe. Tuner twierdzi, że na odpowiednich oponach RS-trójka jest w stanie rozpędzić się do 100 km/h w czasie 3,3 s! Dodajmy, że R8 robi to o 0,2 s wolniej. Szybsza jest jedynie wersja plus, która dysponuje mocą 610 KM i osiąga pierwszą "setkę" w czasie 3,2 s. Także w kwestii prędkości maksymalnej RS3 mocno zbliża się do sportowego coupe. R8 osiąga 320 km/h, a auto od Oettingera - 310 km/h.
Jakie modyfikacje przeprowadzono? Konieczne było przestrojenie pracy silnika i turbosprężarki. Dodano także sportowy filtr powietrza i wymieniono układ dolotowy. Na deser pojawił się sportowy układ wydechowy ze sterowanymi klapkami.
Co ciekawe, to nie jest koniec możliwości tunera. Oferuje on jeszcze trzeci oraz czwarty stopień modyfikacji. Wówczas moc wynosi odpowiednio 650, a nawet 750 KM! To już liga Lamborghini Aventadora SV. Koszt najtańszej przeróbki to 8295 euro, a najdroższa może kosztować nawet 20 tys.