Sportowy charakter modeli Audi RS4 Avant i Audi RS5 można dodatkowo wyostrzyć za sprawą nowych pakietów Competition i Competition Plus, które są bogate w dodatki zarówno wyostrzające wygląd, jak i zapewniające więcej emocji w czasie jazdy oraz poprawę osiągów. Dzięki opcjonalnemu zawieszeniu typu coilover (RS sport suspension pro), pakiet Competition Plus dostarczy z kolei maksymalnej możliwej dynamiki, nie ograniczając przy tym cech przydatnych w codziennym użytkowaniu auta, czyli względnego komfortu.
Zredukowana została między innymi izolacja pomiędzy komorą silnika a kabiną, co pozwala zmniejszyć masę, a przy tym przenieść więcej rasowych brzmień jednostki napędowej V6 biturbo do uszu pasażerów. Silnik ten dysponuje niezmienioną mocą 450 KM i momentem obrotowym 600 niutonometrów, osiąganych w zakresie od 1900 do 5000 obr/min. Audi RS4 Avant i RS5 z pakietami Competition będą dostępne u dealerów od lipca, a póki co możemy zobaczyć je na zdjęciach i poczytać o ich zwiększonych możliwościach.

Pakiet Competition – sportowy charakter na najwyższym poziomie
Sportowe zawieszenie RS sport suspension pro oferuje funkcję manualnej regulacji zawieszenia typu coilover, które zapewnia równowagę między komfortem a osiągami. Dzięki temu nawet dłuższe dystanse można pokonywać w miarę komfortowo, korzystając ze wszystkich dostępnych systemów wspomagania. Wybierając zawieszenie typu coilover, decydujemy się na model RS4 Avant lub RS5 fabrycznie wyposażony w zawieszenie zestrojone o 10 mm niższej niż w standardowych modelach RS. Ponadto można manualnie obniżyć wysokość zawieszenia o dodatkowe 10 mm, dzięki czemu będzie ono w sumie o 20 mm niższe niż w standardzie seryjnym.
Wyższy współczynnik sprężystości, amortyzatory regulowane w trzech stopniach i sztywniejsze stabilizatory – wszystko to daje lepsze ogólne wrażenia z jazdy i pomaga skrócić czas okrążenia toru. W rezultacie zyskujemy bardziej precyzyjne i zwinne prowadzenie. Pakiety charakteryzują się również zwiększoną prędkością maksymalną: jest to teraz 290 km/h. Co ciekawe, pomimo zachowania tej samej mocy napędu, Audi RS4 Avant z pakietem Competition Plus rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy, a to o 0,2 sekundy mniej w porównaniu do seryjnego standardu. Audi RS5 Coupé lub RS5 Sportback pokonuje ten dystans w 3,8 sekundy, co stanowi poprawę o 0,1 sekundy.

Co poza tym? Bardziej bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego. Ulepszony sportowy mechanizm różnicowy quattro, który zapewnia większą zwinność, zwłaszcza w trybie jazdy dynamic. Nowe oprogramowanie jednostki sterującej przenosi więcej sił napędowych na tył, a zaktualizowane oprogramowanie skrzyni biegów pozwala na skrócenie czasu zmiany przełożeń i zauważalne zwiększenie rozpiętości pomiędzy różnymi trybami jazdy. Zwiększona dynamika wymaga także zwiększenia przyspieszenia ujemnego, czyli opóźnienia lub jak kto woli, po prostu poprawy hamowania. W połączeniu z oponami Pirelli P Zero Corsa, nowo opracowanym oprogramowaniem ABS i układem hamulcowym RS z ceramicznymi tarczami, droga hamowania przy zatrzymaniu ze 100 km/h jest krótsza nawet o dwa metry.
Audi Sport GmbH prezentuje też nowy, opracowany specjalnie z myślą o tych pakietach, sportowy układ wydechowy RS plus z końcówkami rur wydechowych w kolorze matowej czerni. Jego zaletą jest bardziej intensywny dźwięk, nie tylko dzięki samemu układowi wydechowemu, ale przede wszystkim dzięki wspomnianej redukcji izolacji między komorą silnika a wnętrzem, co dodatkowo obniża masę samochodu o około osiem kilogramów.