Tak naprawdę od wersji coupe wersja otwarta różni się jedynie materiałowym dachem, który otwiera się w 15 sekund (otwieranie i zamykanie można przeprowadzać do prędkości 50 km/h). Tradycyjnie dla Audi mamy tu również pełen przekrój LED-owych diod. Do tego matowe wykończenia i 19-calowe felgi. Dramatyzmu stylistyce nadają takie elementy jak tylny dyfuzor, karbonowy spojler czy podwójne końcówki wydechu.
Wnętrze to, również tradycyjnie dla marki, festiwal najlepszych materiałów - karbon, metal, skóra i alkantara, do tego smaczki w stylu spłaszczonej u dołu kierownicy.
Pod maską znajdziemy wysokoobrotową jednostkę 4.2 FSI o słusznej mocy 450 koni mechanicznych i maksymalnym momencie obrotowym 430 Nm. Takie wartości pozwalają na rozpędzenie RS5 od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h jednak na życzenie Audi może "zdjąć smycz" i wtedy kierowca jest w stanie rozpędzić się do 280 km/h.
RS5 Cabriolet zadebiutuje na salonie paryskim, do sprzedaży trafi na początku przyszłego roku a ceny w Niemczech wystartują od poziomu 88 500 Euro.