[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
1.0

Audi RS5 po face liftingu

Audi RS5 i RS5 Sportback przeszły face lifting, który nadał im bardziej drapieżnego wyglądu. Oba 450-konne modele prezentują się świetnie.

Audi RS5 face lifting 2019 Audi RS5 face lifting 2019
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 93 300 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Audi RS5 – stylistyka

Odświeżone Audi RS5 i RS5 Sportback upodobniły się wizualnie do swoich większych braci spod znaku RS – Audi RS6 i Audi RS7. Osłona chłodnicy Singleframe jest szersza i bardziej płaska niż dotychczas. Z kolei otwory nad grillem mają nawiązywać do klasycznego Audi Sport quattro z 1984 roku.

Nadkola zostały poszerzone o 40 milimetrów, nadając Audi RS5 bardziej muskularnego wyglądu. Opcjonalne, diodowe reflektory matrycowe z laserowym światłem Audi mają efektowne przyciemnione ramki, które wyraźnie odróżniają dwie wersje RS od podstawowego modelu A5.

Duże, mocno wyprofilowane wloty powietrza po bokach otrzymały z kolei nowy, pięciokątny wygląd.

Przeprojektowane zostały również strefy progów oraz wkładka dyfuzora w tyle pojazdu. Pakiety stylistyczne w kolorach błyszczącej czerni, matowego aluminium i karbonu prezentują się bardzo okazale. Cztery pierścienie i logo RS na życzenie również mogą być czarne.

Do palety kolorów modelu dodano dwie nowe barwy: niebieską Turbo i czerwoną Tango. Wersja Coupé ma teraz karbonowy dach o strukturze włókna węglowego, obniżający masę pojazdu o prawie cztery kilogramy.

Zobacz także: Volvo XC60 T8 Twin Engine - mocne i prestiżowe

REKLAMA

REKLAMA

Audi RS5 face lifting 2019 Audi RS5 face lifting 2019

Audi RS5 – wnętrze

W kabinie Audi RS5 dominują poziome linie i ciemne kolory. Sportowe fotele RS standardowo pokryte są Alcantarą i skórą lub opcjonalnie w całości skórą Finenappa. Pakiet stylistyczny RS z czerwonymi lub szarymi akcentami jest również dostępny na życzenie.

Niektóre elementy wnętrza, jak kierownica, dźwignia zmiany biegów czy oparcia dla kolan, pokryte są Alcantarą z czerwonymi lub szarymi, kontrastowymi przeszyciami.

W nowym RS5 zmieniła się koncepcja obsługi, która skupiona jest wokół 10,1-calowego ekranu MMI touch display. Duży, wyglądający jak zawieszony w powietrzu ekran z funkcją akustycznej reakcji zwrotnej, zwrócony jest delikatnie w stronę kierowcy.

Jeśli samochód wyposażony jest w najwyższą wersję systemów infotainment, system MMI navigation plus, widok ekranu RS daje kierowcy wgląd w temperaturę układu napędowego, w przyspieszenie wzdłużne i poprzeczne, wskazania mechanizmu różnicowy quattro sport oraz ciśnienie i temperaturę opon.

W opcjonalnym wirtualnym kokpicie Audi virtual cockpit plus o przekątnej 12,3 cala, kierowca wybierać może różne wersje wyglądu ekranu. Jeden z nich to ekran RS wyświetlający skalę prędkości obrotowej w postaci kąta, w którego wnętrzu znajduje się wskaźnik zmiany biegów.

Naciśnięcie przycisku RS MODE na kierownicy, pozwala wybrać jeden z dwóch zindywidualizowanych trybów RS. Wtedy też włącza się ekran RS, pokazując np. maksymalne wartości siły przeciążenia g. Opcjonalny wyświetlacz informacji na szybie na wprost wzroku kierowcy head-up display, wyposażony został w specjalną grafikę RS.

Zobacz także: Mitsubishi Eclipse Cross - niskie koszty eksploatacji

REKLAMA

Audi RS5 face lifting 2019 Audi RS5 face lifting 2019

Audi RS5 – silnik i napęd

Odświeżone Audi RS5 korzysta z tego samego silnika, co wersja sprzed face liftingu. Jednostka TFSI biturbo V6 o pojemności 2,9 litra generuje moc 450 KM i zapewnia 600 Nm momentu obrotowego, dostępnego już przy 1900 obr./min. Obie wersje modelowe od 0 do 100 km/h przyspieszają w 3,9 sekundy i mogą rozpędzić się do 280 km/h.

Szybka ośmiobiegowa, automatyczna skrzynia tiptronic przenosi moc silnika wprost do stałego napędu na cztery koła quattro. Kierowca może samodzielnie zmieniać biegi przy pomocy nowych, teraz większych, aluminiowych manetek przy kierownicy.

Układ napędowy quattro, niezależnie od warunków atmosferycznych, zapewnia obu wersjom RS dodatkową ilość trakcji, dynamiki i stabilności. Dzięki opcjonalnemu, sportowemu mechanizmowi różnicowemu tylnej osi rozdzielającemu aktywnie moment napędowy pomiędzy tylnymi kołami, prowadzenie auta staje się jeszcze bardziej sportowe.

Odmłodzone Audi RS 5 wyposażone jest standardowo w felgi 19-calowe. Nowe felgi 20-calowe dostępne są na życzenie. Występują one w trzech wariantach, z których jeden jest malowany w całości na błyszczącą czerń, a drugi na matowy brąz.

W standardowym układzie hamulcowym stalowe tarcze obejmowane są przez zaciski pomalowane na czarno lub na czerwono. Alternatywnie, dla osi przedniej Audi oferuje tarcze ceramiczne z dodatkiem włókien węglowych. W tym wypadku zaciski mogą być szare, czerwone lub niebieskie.
Audi RS5 i RS5 Sportback pojawią się niebawem w sprzedaży. Cena to okolice przeszło 400 tys. złotych.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij