[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
2.4

Audi RS6 Avant (Frankfurt 2019)

Nowe Audi RS6 Avant debiutuje na salonie samochodowym we Frankfurcie. To 600-konne rodzinne kombi wygląda niesamowicie drapieżnie.

Audi RS6 Avant (Frankfurt 2019) Audi RS6 Avant (Frankfurt 2019)

Nowa generacja Audi RS6 Avant powstała, by zaspokoić oczekiwania fanów tej rasowej serii. Debiut nowego RS6 zbiega się też w czasie z ćwierćwieczem marki RS. To w 1994 roku powstało Audi RS 2, zbudowane wspólnie z Porsche, na bazie Audi 80.

Oba modele – RS 2 i RS6 Avant – dzieli nie tylko cała epoka pod względem stylistyki, nie tylko rozmiary, ale przede wszystkim technologia, która na przestrzeni 25 lat rozwinęła się w ogromnym stopniu. RS6 Avant naszpikowane jest nowoczesnymi rozwiązaniami, ale zacznijmy od tego, co widać na pierwszy rzut oka.

Audi RS6 Avant – nadwozie

Nowe RS6 Avant wygląda bardzo groźnie, a pakiet stylistyczny ociera się o ostentacyjny kicz, szczególnie z tyłu, gdzie znajduje się szeroki „wąs”. Poza tym jednym detalem, który jednym się podoba, innym nie, Audi RS6 Avant prezentuje się doskonale i niczego nie udaje. Mocno stylizowany zderzak przedni z ogromnymi wlotami powietrza zdradza, że mamy do czynienia z samochodem o dużych możliwościach.

Zobacz także: Targi Frankfurt 2019 - zobacz wszystkie premiery

Audi RS6 Avant (Frankfurt 2019) Audi RS6 Avant (Frankfurt 2019)

Maska i reflektory zapożyczone zostały z Audi A7. Grill jest z kolei bardziej spłaszczony, dodając wrażenia większej szerokości. A ta, swoją drogą, jest o około 80 milimetrów większa niż w zwykłym A6 Avant. Całości efektu dopełniają duże koła o średnicy 21 lub 22 cali.

Audi RS6 Avant – wnętrze

W kabinie nowego RS6 Avant mamy do czynienia ze sportowym luksusem. Jest ono spójne z tym, co widać na zewnątrz. Uwagę zwracają pikowane skórzane fotele w kontrastującym brązowym kolorze oraz umiejętne połączenie skóry, aluminium i włókna węglowego na desce rozdzielczej.

O tym, że mamy do czynienia z rasową odmianą A6 Avanta świadczy spłaszczona u dołu kierownica i czerwone akcenty z logo Audi Sport. Wspólna z A6 Avantem jest też ilość miejsca zarówno dla pasażerów, jak i bagażu. A ten zmieści się w 565-litrowym kufrze, mogącym zmieścić po złożeniu foteli do 1680 litrów.

Zobacz także: rewolucyjny Volkswagen ID.3 już jest!

Audi RS6 Avant (Frankfurt 2019) Audi RS6 Avant (Frankfurt 2019)

Audi RS6 Avant – silnik i napęd

Przejdźmy teraz do tego, na co czekają wszyscy – informacji o napędzie RS6 Avanta. Pod maską pracuje tu solidna maszyneria, godna topowej odmiany. Chodzi o benzynowy silnik V8 TFSI, mający pojemność 4,0 litrów i będący miękką hybrydą. Do tego, oprócz odzyskiwania energii z hamowania, silnik może odłączyć połowę cylindrów czy wyłączyć się nawet na 40 sekund podczas „żeglowania”, czyli spokojnej jazdy ze stałą prędkością.

Moc jednostki napędowej sięga 600 KM, a moment obrotowy to aż 800 Nm. Siły te przenoszone są na cztery koła za pośrednictwem 8-stopniowej automatycznej przekładni. Co ważne, domyślnie 60 proc. napędu przenoszą tylne koła, ale trafić tam może do 85 proc. A jak powyższe wartości przekładają się na osiągi? Bardziej niż imponująco.

Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h Audi RS6 Avant potrzebuje zaledwie 3,6 sekundy, a 200 km/h pojawia się na liczniku po 12 sekundach od startu. Maksymalna prędkość? Standardowo ograniczona do 250 km/h, ale zastosowanie opcjonalnych pakietów podnosi ją do 280 km/h lub nawet do 305 km/h.

Zobacz także: Cupra Formentor - nowy elektryczny SUV

Audi RS6 Avant (Frankfurt 2019) Audi RS6 Avant (Frankfurt 2019)

Zawieszenie jest pneumatyczne i sportowo zestrojone. Sportową charakterystykę ma także centralny mechanizm różnicowy, sprawnie żonglujący wartością przenoszonego między przodem i tyłem momentu obrotowego. Na zamówienie dokupić można zawieszenie sygnowane logo RS, z systemem Dynamic Ride Control.

Na koniec coś jeszcze. Hamowanie, bo przecież i o tym trzeba kiedyś pomyśleć podczas jazdy superszybkim RS6 Avantem. Pod potężnymi kołami kryją się ceramiczne hamulce, których tarcze mają średnicę 44 centymetrów, a zaciski są aż 10-tłoczkowe. Z takim zestawem auto powinno zwijać asfalt nie tylko podczas ruszania, ale i przy hamowaniu.

Nowe Audi RS6 Avant na rynku niemieckim wycenione zostało na 117,5 tys. euro. Polskie ceny poznamy niebawem.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij