Audi RS6 Avant (Frankfurt 2019)

Nowe Audi RS6 Avant debiutuje na salonie samochodowym we Frankfurcie. To 600-konne rodzinne kombi wygląda niesamowicie drapieżnie.

Audi RS6 Avant (Frankfurt 2019) auto motor i sport
Audi RS6 Avant (Frankfurt 2019)

Nowa generacja Audi RS6 Avant powstała, by zaspokoić oczekiwania fanów tej rasowej serii. Debiut nowego RS6 zbiega się też w czasie z ćwierćwieczem marki RS. To w 1994 roku powstało Audi RS 2, zbudowane wspólnie z Porsche, na bazie Audi 80.

Oba modele – RS 2 i RS6 Avant – dzieli nie tylko cała epoka pod względem stylistyki, nie tylko rozmiary, ale przede wszystkim technologia, która na przestrzeni 25 lat rozwinęła się w ogromnym stopniu. RS6 Avant naszpikowane jest nowoczesnymi rozwiązaniami, ale zacznijmy od tego, co widać na pierwszy rzut oka.

Audi RS6 Avant – nadwozie

Nowe RS6 Avant wygląda bardzo groźnie, a pakiet stylistyczny ociera się o ostentacyjny kicz, szczególnie z tyłu, gdzie znajduje się szeroki „wąs”. Poza tym jednym detalem, który jednym się podoba, innym nie, Audi RS6 Avant prezentuje się doskonale i niczego nie udaje. Mocno stylizowany zderzak przedni z ogromnymi wlotami powietrza zdradza, że mamy do czynienia z samochodem o dużych możliwościach.

Zobacz także: Targi Frankfurt 2019 - zobacz wszystkie premiery

REKLAMA

Audi RS6 Avant (Frankfurt 2019) auto motor i sport
Audi RS6 Avant (Frankfurt 2019)

Maska i reflektory zapożyczone zostały z Audi A7. Grill jest z kolei bardziej spłaszczony, dodając wrażenia większej szerokości. A ta, swoją drogą, jest o około 80 milimetrów większa niż w zwykłym A6 Avant. Całości efektu dopełniają duże koła o średnicy 21 lub 22 cali.

Audi RS6 Avant – wnętrze

W kabinie nowego RS6 Avant mamy do czynienia ze sportowym luksusem. Jest ono spójne z tym, co widać na zewnątrz. Uwagę zwracają pikowane skórzane fotele w kontrastującym brązowym kolorze oraz umiejętne połączenie skóry, aluminium i włókna węglowego na desce rozdzielczej.

O tym, że mamy do czynienia z rasową odmianą A6 Avanta świadczy spłaszczona u dołu kierownica i czerwone akcenty z logo Audi Sport. Wspólna z A6 Avantem jest też ilość miejsca zarówno dla pasażerów, jak i bagażu. A ten zmieści się w 565-litrowym kufrze, mogącym zmieścić po złożeniu foteli do 1680 litrów.

Zobacz także: rewolucyjny Volkswagen ID.3 już jest!

REKLAMA

Audi RS6 Avant (Frankfurt 2019) auto motor i sport
Audi RS6 Avant (Frankfurt 2019)

Audi RS6 Avant – silnik i napęd

Przejdźmy teraz do tego, na co czekają wszyscy – informacji o napędzie RS6 Avanta. Pod maską pracuje tu solidna maszyneria, godna topowej odmiany. Chodzi o benzynowy silnik V8 TFSI, mający pojemność 4,0 litrów i będący miękką hybrydą. Do tego, oprócz odzyskiwania energii z hamowania, silnik może odłączyć połowę cylindrów czy wyłączyć się nawet na 40 sekund podczas „żeglowania”, czyli spokojnej jazdy ze stałą prędkością.

Moc jednostki napędowej sięga 600 KM, a moment obrotowy to aż 800 Nm. Siły te przenoszone są na cztery koła za pośrednictwem 8-stopniowej automatycznej przekładni. Co ważne, domyślnie 60 proc. napędu przenoszą tylne koła, ale trafić tam może do 85 proc. A jak powyższe wartości przekładają się na osiągi? Bardziej niż imponująco.

Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h Audi RS6 Avant potrzebuje zaledwie 3,6 sekundy, a 200 km/h pojawia się na liczniku po 12 sekundach od startu. Maksymalna prędkość? Standardowo ograniczona do 250 km/h, ale zastosowanie opcjonalnych pakietów podnosi ją do 280 km/h lub nawet do 305 km/h.

Zobacz także: Cupra Formentor - nowy elektryczny SUV

REKLAMA

Audi RS6 Avant (Frankfurt 2019) auto motor i sport
Audi RS6 Avant (Frankfurt 2019)

Zawieszenie jest pneumatyczne i sportowo zestrojone. Sportową charakterystykę ma także centralny mechanizm różnicowy, sprawnie żonglujący wartością przenoszonego między przodem i tyłem momentu obrotowego. Na zamówienie dokupić można zawieszenie sygnowane logo RS, z systemem Dynamic Ride Control.

Na koniec coś jeszcze. Hamowanie, bo przecież i o tym trzeba kiedyś pomyśleć podczas jazdy superszybkim RS6 Avantem. Pod potężnymi kołami kryją się ceramiczne hamulce, których tarcze mają średnicę 44 centymetrów, a zaciski są aż 10-tłoczkowe. Z takim zestawem auto powinno zwijać asfalt nie tylko podczas ruszania, ale i przy hamowaniu.

Nowe Audi RS6 Avant na rynku niemieckim wycenione zostało na 117,5 tys. euro. Polskie ceny poznamy niebawem.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA