[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Audi RS6-E Abt Sportsline – tuningowy majstersztyk

Audi RS6 wyjeżdżające z fabryki jest już piekielnie mocnym samochodem. 560 fabrycznych koni mechanicznych rozpędza to auto w iście ekspresowym tempie. Tunerom to jednak nie wystarcza. Swoje trzy grosze do tematu dorzucił właśnie tuner Abt Sportsline. Zobaczcie sami!

Audi RS6-E Abt Sporstline Audi RS6-E Abt Sporstline

Abt Sportsline od lat tworzy dla Audi niesamowite przeróbki samochodów spod znaku czterech pierścieni. Wspólnie z Audi startują w mistrzostwach Formuły E, w tym roku zdobywając zresztą mistrzowski tytuł w klasyfikacji konstruktorów. Wspólne prace nad przerobieniem Audi RS6, o którym będzie mówił cały świat, musiały więc przynieść obfite owoce.

Audi RS6 Avant zostało poddane przeróbkom i stało się hybrydowym superkombi o mocy, która przekracza poziom tysiąca koni mechanicznych! Auto jest póki co prototypem, ale za to w pełni funkcjonalnym i jeżdżącym jak należy.

REKLAMA

REKLAMA

Audi RS6-E Abt Sporstline Audi RS6-E Abt Sporstline

W przypadku Audi RS6-E mamy do czynienia z mocno podrasowanym silnikiem benzynowym, który jest dodatkowo wspierany przez silnik elektryczny, połączony z tylną osią. Jego uruchomienie odbywa się za pośrednictwem „magicznego” zielonego przycisku z błyskawicą, umieszczonego na kierownicy.

No dobrze, opowiedzmy zatem o szczegółach napędu. Mamy tu 4-litrowe, podwójnie doładowane V8, które standardowo generuje moc 560 koni mechanicznych, a w topowej wersji nawet 605 KM.

REKLAMA

Audi RS6-E Abt Sporstline Audi RS6-E Abt Sporstline

Inżynierowie Abt kilkoma umiejętnymi przeróbkami wzmocnili serce RS6 do poziomu 730 KM. Z kolei moment obrotowy wzrósł z 700 do aż 920 niutonometrów. Już brzmi nieźle, a to jeszcze nie wszystko.

Wspomniałem wcześniej o silniku elektrycznym. Ten dysponuje mocą 288 KM i momentem obrotowym 317 Nm. Jak podaje tuner, łączna moc tego supersamochodu sięga 1018 koni mechanicznych, a moment obrotowy swoje maksimum osiąga przy wartości 1291 Nm!

REKLAMA

REKLAMA

Audi RS6-E Abt Sporstline Audi RS6-E Abt Sporstline

Dołożenie dodatkowej maszynerii odbiło się na masie, która wzrosła o 200 kg. Mimo to kombi potrzebuje zaledwie 3,3 sekundy, by rozpędzić się o 0 do 100 km/h. A to bez pomocy silnika elektrycznego, który może być aktywowany powyżej 100 km/h właśnie. Po prostu wcześniej nie miałoby to sensu, bo auto „zwijałoby” asfalt, zamiast ruszyć jak z katapulty.

Za to od 100 km/h wciśnięcie przycisku z błyskawicą powoduje niezapomniane doznania przy dalszym rozpędzaniu. A to kończy się dopiero przy 320 km/h.

REKLAMA

Audi RS6-E Abt Sporstline Audi RS6-E Abt Sporstline

Abt twierdzi, że nie ma w planach sprzedaży tego samochodu. Jest on jedynie prototypem i powstał w celach pokazowych i testowych. Szkoda, bo chętnych na pewno by nie zabrakło.

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 80 300 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij