Samochody tuningowane przez ABT, nadwornego tunera Grupy Volkswagena, są jak zupełnie nowe modele w gamie. Tak też jest w przypadku dwóch najnowszych aut – pokazanego niedawno Audi RS7 w wersji RS7-R i teraz Audi RS6 nazwanego RS6-R.
Ale RS6-R, o którym mowa w tym materiale, to już niemal tradycja i wisienka na torcie w ofercie ABT. Pamiętamy przecież chociażby poprzednią generację RS6-R, w której 560-konny silnik V8 podkręcono do 730 KM. Teraz jest jeszcze lepiej, jeszcze ładniej i jeszcze mocniej.
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Aha, ważna informacja. Powstanie zaledwie 125 sztuk Audi RS6-R – podobnie jak w przypadku RS7-R – dlatego chętni muszą się pospieszyć.
Audi RS6-R ABT – silnik i napęd
W każdym ze 125 egzemplarzy ABT RS6-R pracować będzie dobrze znany silnik V8 twin turbo o pojemności 4 litrów. W seryjnym Audi RS6 jednostka ta generuje potężną moc 600 KM i moment obrotowy na poziomie 800 Nm.
Takie parametry, wraz z napędem na cztery koła quattro, rozpędzają tego potwora od zera do „setki” w zaledwie 3,6 sekundy i maksymalnie pozwalają osiągnąć prędkość przeszło 300 km/h, z opcjonalnym pakietem Dynamic Plus.
Chcesz być na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami? Dołącz do naszej grupy na facebooku
Inżynierowie z ABT dokonali jednak kilku istotnych przeróbek i wycisnęli z czterech litrów i ośmiu cylindrów jeszcze więcej. Rezultatem jest uzyskanie mocy 740 KM i momentu obrotowego sięgającego 920 Nm – tak, dokładnie tak samo jak w RS7-R.
W przeciwieństwie do RS7-R jednak, tutaj dokładnie podano, jakie osiągi ma podrasowane RS6 w wydaniu ABT. Otóż zamiast i tak już zawrotnych 3,6 sekundy RS6-R „robi setkę” w zaledwie 3,2 sekundy. Wszystko dzięki zmianom w obrębie turbosprężarek, intercoolera od ABT, zmienionego układu wydechowego oraz zmianom w oprogramowaniu.

Audi RS6-R ABT – nadwozie i modyfikacje
W przeciwieństwie do modelu RS7-R „rodzinne” RS6-R nie otrzymało tak oryginalnego malowania, przypominającego pajęczą sieć, a także czerwonych akcentów, w tym czerwonego wnętrza felg.
Zamiast tego styliści ABT poprzestali na bogatym pakiecie aerodynamicznym, który składa się z potężnych zderzaków z dodatkowymi otworami wentylacyjnymi, dodatkowych otworów w błotnikach z przodu, a także oryginalnych nakładek na boczne lusterka.
Zobacz także:
- 1000-konne Audi RS6-E od ABT
- Maserati Levante Esteso - w oczekiwaniu na SUV-a Ferrari
- Ford Mustang Shelby GT500 jednak w Europie - znamy cenę
Z tyłu z kolei uwagę zwraca spoiler dachowy, zachodzący „żebrami” na boki tylnej szyby. Wygląda to bardzo drapieżnie i efektownie. Całości efektu dopełniają natomiast duże, 22-calowe felgi z dziesięcioma podwójnymi szprychami.
Jak wspomnieliśmy, ABT wybuduje 125 egzemplarzy modelu RS6-R, a cena kompletnego pakietu mechaniczno-stylistycznego to – bagatela – 69,9 tys. euro. Nie licząc oczywiście bazy, czyli Audi RS6, który u nas kosztuje od około 600 tys. złotych.
Komentarze