[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Audi RS7 Sportback (Frankfurt 2019)

Audi RS7 Sportback ma swoją światową premierę na salonie samochodowym we Frankfurcie. Oto, co wiemy o tym 600-konnym, stylowym modelu.

Audi RS7 Sportback (Frankfurt 2019) Audi RS7 Sportback (Frankfurt 2019)

Na salonie samochodowym we Frankfurcie Audi prezentuje kolejny w ostatnim czasie model z rodziny RS. Po niedawnym debiucie rasowego kombi – Audi RS6 Avant – przyszła kolej na światową premierę Audi RS7 Sportback. Lepszego, mocniejszego i ładniejszego niż kiedykolwiek.

Audi RS7 Sportback – nadwozie

Podobnie jak Audi RS6 Avant, tak i Audi RS7 Sportback wygląda bardzo drapieżnie, z przodu niemal identycznie jak prezentowane obok na stoisku Audi RS6 Avant, z którym dzieli między innymi maskę czy reflektory, a także kształt zderzaka z potężnymi bocznymi wlotami powietrza.

Auto zostało poszerzone względem standardowego A7, a potężne koła standardowo mają 21-calowe felgi z oponami 275/35, natomiast opcjonalnie są to 22-calowe obręcze z oponami w rozmiarze 285/30. Za dopłatą zamówić można także ceramiczne hamulce RS, które łącznie ważą aż o 34 kilogramy mniej, niż ich stalowe odpowiedniki.

Wróćmy jeszcze na moment do szerokości pojazdu. Wrażenie sporych rozmiarów to nie iluzja optyczna - przy przednich błotnikach szerokość wynosi 1950 mm, a dalej miarę trzeba rozciągnąć o dodatkowe 40 mm. Specyficzna dla RS stylistyka zewnętrzna nadaje temu Gran Turismo o długości 5009 mm całkowicie odmiennego charakteru.

Zobacz także: Targi Frankfurt 2019 - zobacz wszystkie premiery

Audi RS7 Sportback (Frankfurt 2019) Audi RS7 Sportback (Frankfurt 2019)

Audi RS7 Sportback – silnik i napęd

Audi RS7 Sportback napędzane jest potężnym silnikiem V8 TFSI, który z pojemności 4,0 litrów generuje moc 600 KM oraz moment obrotowy sięgający aż 800 Nm w szerokim zakresie od 2100 do 4500 obr./min. Ten niemały przecież, sportowy samochód od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,6 sekundy.

Siły napędowe są rozprowadzane za pośrednictwem czysto mechanicznego międzyosiowego mechanizmu różnicowego na osie przednią i tylną w stosunku 40:60. Jeżeli dojdzie do poślizgu koła, większy moment obrotowy jest automatycznie przekierowywany na oś z lepszą przyczepnością. Nawet 70 procent mocy silnika może zostać przekierowanych na oś przednią i do 85 procent na oś tylną.

Napęd wykorzystuje system mild hybrid. Tutaj, oprócz odzyskiwania energii z hamowania, silnik może dodatkowo odłączyć połowę cylindrów czy wręcz wyłączyć się nawet na 40 sekund podczas „żeglowania”, czyli spokojnej jazdy ze stałą prędkością.

Zobacz także: Porsche Taycan - pierwsze elektryczne Porsche

Audi RS7 Sportback (Frankfurt 2019) Audi RS7 Sportback (Frankfurt 2019)

Jeśli chodzi o prędkość maksymalną, jest ona ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Można ją jednak zwiększyć do 280 km/h dzięki pakietowi dynamicznemu i do 305 km/h dzięki pakietowi dynamicznemu plus.

Czterolitrowy silnik emituje pełny, sportowy dźwięk. Dostępny opcjonalnie sportowy układ wydechowy RS z czarnymi końcówkami rur wydechowych, generuje natomiast jeszcze głębsze brzmienie. Włączając spersonalizowane tryby RS1 lub RS2 kierowca wybrać może albo bardziej sportowe, albo bardziej stonowane brzmienie układu wydechowego.

Zawieszenie jest pneumatyczne i sportowo zestrojone. W standardowym ustawieniu, RS7 osadzony jest o 20 milimetrów niżej niż zwykłe A7. Przy prędkości 120 km/h nadwozie zostaje obniżone o dodatkowe 10 milimetrów dla poprawy przepływu powietrza i zmniejszenia oporów.

Zobacz także: Lamborghini Sian - najmocniejszy w historii

Audi RS7 Sportback (Frankfurt 2019) Audi RS7 Sportback (Frankfurt 2019)

Korzyścią z takiego rodzaju zawieszenia jest również jego zdolność do zwiększania prześwitu. Podczas parkowania czy podjazdu pod garaż lub krawężnik, nadwozie może się podnieść o 20 milimetrów, pozwalając zminimalizować ryzyko zahaczenia kosztownym w naprawie zderzakiem o nierówność.

Sportową charakterystykę ma także centralny mechanizm różnicowy, sprawnie żonglujący wartością przenoszonego między przodem i tyłem momentu obrotowego. Na zamówienie dokupić można zawieszenie sygnowane logo RS, z systemem Dynamic Ride Control.

Do standardowego wyposażenia nowego RS7 Sportback należy również progresywny układ kierowniczy o sportowym i dynamicznym przełożeniu. Sportowe Gran Turismo może być również opcjonalnie wyposażone w dynamiczny układ czterech kół skrętnych.

Nowe Audi RS7 Sportback będzie dostępne w salonach sprzedaży w pierwszym kwartale 2020 r.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij