REKLAMA

Audi RSQ3 i RSQ3 Sportback. Zdjęcia i dane techniczne

Audi RSQ3 i RSQ3 Sportback to dwa nowe topowe warianty popularnego kompaktowego SUV-a. Wyglądają naprawdę drapieżnie.

Audi RSQ3 Sportback Materiały prasowe
Audi RSQ3 Sportback
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 136 500 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Audi za jednym zamachem zaprezentowało światu model RSQ3 w obu wersjach nadwoziowych. Tak, nadwoziowych, bo przecież zupełnie niedawno temu światło dzienne ujrzało Audi Q3 Sportback, czyli wersja – nazwijmy ją – coupe znanego kompaktowego SUV-a z Ingolstadt.

Jak na serię RS przystało, oba modele są mocno napompowane, żeby nie powiedzieć umięśnione, tudzież napakowane. Ale o tym za chwilę, bo teraz skoncentrujmy uwagę na tym, co w RS-ach najlepsze. Na silniku i napędzie.

Audi RSQ3 – silnik i osiągi

Do napędu obu modeli RSQ3 posłuży jednostka znana z Audi RS3 Sportback, a więc emocje gwarantowane. Zarówno jeśli chodzi o osiągi, jak i o doznania akustyczne. Bo przecież mówimy tu o silniku pięciocylindrowym, w którym poszczególne cylindry odpalane są w kolejności 1-2-4-5-3.

Silnik ma 2,5 litra pojemności, z której inżynierowie Audi Sport wycisnęli niebagatelną moc 400 koni mechanicznych, a moment obrotowy sięga maksymalnej wartości aż 480 niutonometrów w szerokim zakresie obrotów – od 1950 do 5850 obr./min.

Zobacz także: Targi Frankfurt 2019 - zobacz wszystkie premiery

REKLAMA

REKLAMA

Audi RSQ3 Sportback Materiały prasowe
Audi RSQ3 Sportback

Jak te dane przekładają się na osiągi? Otóż są one bardziej niż wystarczające dla kompaktowego SUV-a. Od 0 do 100 km/h Audi RSQ3 startuje w czasie 4,5 sekundy, a maksymalna prędkość ograniczona jest do 250 km/h. Opcjonalny pakiet odblokowuje ją i przenosi poprzeczkę wyżej, aż do 280 km/h.

Jednostka 2,5 TFSI w nowym RSQ3 ma niecałe 50 cm długości i jest o 26 kg lżejsza niż w modelu poprzednim. Skrzynia korbowa wykonana jest z aluminium i tylko dzięki temu zabiegowi możliwe było zaoszczędzenie 18 kg masy. Sam wał korbowy jest wydrążony w środku, stąd jest o 1 kg lżejszy. Aluminiowe tłoki mają z kolei zintegrowane kanały do chłodzenia olejem.

Zobacz także: TOP5 - najciekawsze premiery aut elektrycznych

REKLAMA

Audi RSQ3 Sportback Materiały prasowe
Audi RSQ3 Sportback

Siły napędowe w Audi RSQ3 przenoszone są oczywiście na wszystkie cztery koła, za pośrednictwem siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów S tronic. Montowany seryjnie system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select steruje funkcjonowaniem napędu na cztery koła quattro oraz takich podzespołów jak układ kierowniczy, zawieszenie, skrzynia biegów S tronic, charakterystyka silnika oraz jego dźwięk.

W zależności od wersji wyposażenia, system ten posiada pięć lub sześć trybów:

  • comfort,
  • auto,
  • dynamic,
  • efficiency,
  • individual
  • alternatywnie do trybu individual dwa nowe tryby RS: RS1 i RS2.

Jeszcze parę słów o zawieszeniu RSQ3. W obu wersjach nadwozia zostało ono obniżone o 10 mm w stosunku do seryjnych Q3 i Q3 Sportback. Opcjonalnie zarówno RS Q3, jak i RS Q3 Sportback, dostępne są z zawieszeniem RS sport plus, z adaptacyjną kontrolą tłumienia.

W tej opcji elektrycznie uruchamiany zawór reguluje przepływ oleju do tłoków amortyzatorów, a czujniki mierzą ruchy nadwozia pojazdu. Amortyzatory dostosowują się dzięki temu do nawierzchni drogi i do stylu jazdy. Siła tłumienia dla każdego amortyzatora z osobna dopasowywana jest w czasie mierzonym w milisekundach.

Zobacz także: Audi RS7 Sportback - mistrz dobrego wrażenia

REKLAMA

REKLAMA

Audi RSQ3 Sportback Materiały prasowe
Audi RSQ3 Sportback

No dobrze, ale nie sztuka się rozpędzić. Sztuką jest skutecznie zatrzymać to pędzące stado 400 koni mechanicznych. O to z kolei dba skuteczny układ hamulcowy, w opcjonalnej wersji dostępny z 21-calowymi felgami, sześciotłoczkowymi zaciskami RS i wentylowanymi, perforowanymi tarczami o średnicy 375 mm z przodu i 310 mm z tyłu.

Zaciski standardowo polakierowane są na czarno, a opcjonalnie dostępne są w kolorze czerwonym. Natomiast zaciski zupełnie nowego, opcjonalnego układu hamulcowego RS z ceramicznymi tarczami mogą być na życzenie szare, czerwone lub niebieskie. Z przodu, siła hamowania generowana jest przez zupełnie nową konstrukcję – ceramiczne tarcze o średnicy 380 mm i aluminiowy monoblok zaciskowy. W tyle natomiast zamontowano zaciski pływające i stalowe tarcze o średnicy 310 mm.

Nowe Audi RSQ3 i RSQ3 Sportback w salonach dealerskich czterech pierścieni pojawią się pod koniec roku 2019. Bliżej premiery poznamy polskie ceny. W Niemczech model RSQ3 startuje od poziomu 63,5 tys. euro, a RSQ3 Sportback od 65 tys. euro.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

REKLAMA

Audi za jednym zamachem zaprezentowało światu model RSQ3 w obu wersjach nadwoziowych. Tak, nadwoziowych, bo przecież zupełnie niedawno temu światło dzienne ujrzało Audi Q3 Sportback, czyli wersja – nazwijmy ją – coupe znanego kompaktowego SUV-a z Ingolstadt.

Jak na serię RS przystało, oba modele są mocno napompowane, żeby nie powiedzieć umięśnione, tudzież napakowane. Ale o tym za chwilę, bo teraz skoncentrujmy uwagę na tym, co w RS-ach najlepsze. Na silniku i napędzie.

Audi RSQ3 – silnik i osiągi

Do napędu obu modeli RSQ3 posłuży jednostka znana z Audi RS3 Sportback, a więc emocje gwarantowane. Zarówno jeśli chodzi o osiągi, jak i o doznania akustyczne. Bo przecież mówimy tu o silniku pięciocylindrowym, w którym poszczególne cylindry odpalane są w kolejności 1-2-4-5-3.

Silnik ma 2,5 litra pojemności, z której inżynierowie Audi Sport wycisnęli niebagatelną moc 400 koni mechanicznych, a moment obrotowy sięga maksymalnej wartości aż 480 niutonometrów w szerokim zakresie obrotów – od 1950 do 5850 obr./min.

Zobacz także: Targi Frankfurt 2019 - zobacz wszystkie premiery

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA