Audi S1 Hoonitron – nowy bolid Kena Blocka

Ken Block, po latach spędzonych z Fordem, podjął nowe wyzwanie i przesiadł się do Audi. Amerykanin będzie kontynuował swoje popisy za kierownicą Audi S1 Hoonitron.

Audi S1 Hoonitron Kena Blocka fot. materiały prasowe
Audi S1 Hoonitron Kena Blocka

Kena Blocka i jego Gymkhanę, czyli niezwykle widowiskową i popisową jazdę samochodem, zna każdy fan motoryzacji. Każdy kojarzy też Kena z Fordem, bo przecież od przeszło dekady amerykański kierowca zasiadał za sterami aut tej amerykańskiej marki. W ostatnim czasie Block zaczął coraz częściej spoglądać w stronę samochodów elektrycznych i był nawet jednym z pierwszych kierowców spoza fabryki, którzy zasiedli za kółkiem elektrycznego Forda Mustanga Mach-E, nie mówiąc o innych elektrycznie napędzanych konstrukcjach.

Kontrakt z Fordem jednak w końcu wygasł, co zresztą Ken Block zapowiadał już wcześniej, a nową fabryką, która zainwestowała w umiejętności kaskaderskie Blocka, jest Audi. Oprócz widowiskowej jazdy za kierownicą pokazanego właśnie Audi S1 Hoonitrona, Ken Block promować ma elektromobilność. Cóż, takie czasy. Wystarczy jednak spojrzeć na to cudo, jakie przygotowali spece z Audi, żeby wiedzieć, że będzie dobrze. Przynajmniej w kwestii kolejnych „gymkhanowych” nagrań, które mają teraz przybrać nazwę "Elektrikhana".

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Audi S1 Hoonitron i Elektrikhana

Audi S1 Hoonitron Kena Blockafot. materiały prasowe
Audi S1 Hoonitron Kena Blocka

Pokazany na oficjalnych zdjęciach samochód wygląda zjawiskowo i od razu przywołuje wspomnienia o legendarnym Audi Sport quattro S1, zdobywcy szczytu w słynnym wyścigu Pikes Peak Hill Climb, zwanym też "Wyścigiem do chmur". To Audi S1 e-tron quattro Hoonitron, stworzone w tym jednym, jedynym egzemplarzu dla słynnego amerykańskiego driftera Kena Blocka. Ten w pełni elektryczny, jedyny w swoim rodzaju samochód, będzie bohaterem nowego filmu, który Block przygotowuje wraz ze swoim zespołem. Jego premiera odbędzie się w ciągu najbliższych miesięcy.

– S1 Hoonitron ma w sobie wiele z tego, z czego Audi słynęło już w latach osiemdziesiątych – mówi Ken Block, który – jak sam podkreśla – już od najmłodszych lat był wielkim entuzjastą rajdowych osiągnięć marki Audi. – Weźmy na przykład spektakularną aerodynamikę tego auta: nawiązuje do najlepszych wzorów Audi Sport quattro S1, ale została teraz ubrana w absolutnie nowoczesną formę. To wspaniałe, że projektanci Audi zainspirowali się przeszłością marki i w unikalny sposób przenieśli techniczne rozwiązania i wygląd samochodu do teraźniejszości.

Audi S1 Hoonitron Kena Blockafot. materiały prasowe
Audi S1 Hoonitron Kena Blocka

REKLAMA

Dwa silniki elektryczne, napęd na cztery koła, ogromna moc, podwozie z włókna węglowego i pełne standardy bezpieczeństwa zalecane przez najważniejszy organ zarządzający sportami motorowymi – FIA. To tylko ogólne dane dotyczące S1 Hoonitron. W listopadzie kierowca po raz pierwszy zapoznał się z tym samochodem. – Audi dało mi możliwość testowania go przez kilka dni w Niemczech – mówi Ken Block. – Jeździłem wieloma różnymi samochodami wykorzystującymi silniki spalinowe i skrzynie biegów, ale tutaj musiałem nauczyć się wielu nowych rzeczy. Zrobienie „bączka” z miejsca, do 150 km/h tylko przy użyciu prawej stopy, to dla mnie zupełnie nowe doświadczenie. Nasza praca koncentrowała się na tym, bym ja przyzwyczaił się do tego samochodu, a auto poznało moje nawyki. Dziękuję całemu zespołowi Audi Sport za wspaniałą pracę zespołową.

Audi S1 Hoonitron Kena Blockafot. materiały prasowe
Audi S1 Hoonitron Kena Blocka

Cały proces projektowy i rozwojowy S1 Hoonitron został przeprowadzony przez Audi Sport w zakładzie w Neckarsulm, idealnie pasującym do tego projektu, ponieważ w tym samym miejscu produkowane jest również Audi RS e-tron GT. Audi Design z Ingolstadt było odpowiedzialne za stylistykę auta, co dla Marca Lichte i jego zespołu nie było zwykłym zadaniem.

– Kiedy po raz pierwszy usłyszeliśmy o tym projekcie, cały zespół był zachwycony: mieliśmy okazję stworzyć samochód łączący ikonę naszej marki z przyszłością – mówi główny projektant Audi. – Wyzwanie było ogromne: chodziło o stworzenie nowoczesnej, w pełni elektrycznej interpretacji S1 Pikes Peak. Harmonogram był bardzo napięty. Podczas gdy proces projektowania trwa u nas zwykle od jednego do półtora roku, tutaj, od pierwszego rysunku do ostatecznego projektu minęły zaledwie cztery tygodnie. Byliśmy w stałym kontakcie z Kenem Blockiem i jego zespołem, intensywnie wymieniając się poglądami na różne kwestie z tym związane.

Audi S1 Hoonitron Kena Blockafot. materiały prasowe
Audi S1 Hoonitron Kena Blocka

Ken Block i jego zespół zamierzają wyprodukować kolejny film z jego słynnej serii Gymkhana z udziałem S1 Hoonitron. Jego roboczy tytuł to Elektrikhana. – To, że teraz Audi przygotowało ten samochód specjalnie dla mnie i dla mojego zespołu, a także dołączy do nas w naszym kolejnym projekcie, jest dla mnie spełnieniem marzeń. Hoonitron pisze kolejny rozdział w historii marki, w historii moich projektów i wyznacza drogę ku przyszłości Gymkhany – mówi Ken Block.

 

Zobacz także:

zobacz galerię

REKLAMA