Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Audi S1: Postrach miast

231-konny silnik może do megamocnych nie należy, ale w tak małym aucie, jak Audi A1, takie stado koni wygląda całkiem imponująco. Efekt? Bariera 100 km/h na prędkościomierzu Audi S1 zostaje osiągnięta po 5,8 sekundy.

Pod maską najmocniejszej odmiany najmniejszego Audi pracuje dwulitrowa jednostka TFSI z czterema cylindrami, turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem. Moc 231 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy 370 Nm pozwolą rozpędzić małe Audi do prędkości 100 km/h w 5,8 sekundy (wersję Sportback w 5,9 s.) i rozpędzić się do 250 km/h. Spalanie, to deklarowane przez Audi, całkiem rozsądne - 7,0 l/100 km i 7,1 l/100 km w odmianie pięciodrzwiowej.

Audi S1 ma nie tylko być szybkie, ale ma również zapewniać właściwości jezdne na odpowiednio wysokim poziomie. W tym celu usztywniono zawieszenie, zmodyfikowano również układ kierowniczy. Jak w każdym Audi z literką S w oznaczeniu, jest też napęd na wszystkie koła. System Audi drive select pozwala ustawiać pod swoje oczekiwania sposób pracy silnika, działanie automatycznej klimatyzacji i adaptacyjnych amortyzatorów. Większa moc wymaga także pewniejszych hamulców, dlatego powiększono do 310 mm tarcze hamulcowe, ozdobione czerwonymi zaciskami i emblematem S1.

Na zewnątrz nie od razu rzuca się w oczy większy potencjał S-jedynki. Nieco inny kształt mają tylne diody, pojawiły się nowe ksenony (Xenon plus). Bardziej będziemy się wyróżniać, zamawiając dodatkowy pakiet quattro. Wnętrze, utrzymane w dość ciemnej kolorystyce, to głównie sportowe fotele, nakładki na pedały i liczne kolorowe akcenty.

Obie wersje nadwoziowe Audi S1 do sprzedaży trafią w drugim kwartale roku. W Niemczech będą kosztować 29.950 i 30.880 euro.

zobacz galerię

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 78 700 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (10)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij