Pod maską najmocniejszej odmiany najmniejszego Audi pracuje dwulitrowa jednostka TFSI z czterema cylindrami, turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem. Moc 231 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy 370 Nm pozwolą rozpędzić małe Audi do prędkości 100 km/h w 5,8 sekundy (wersję Sportback w 5,9 s.) i rozpędzić się do 250 km/h. Spalanie, to deklarowane przez Audi, całkiem rozsądne - 7,0 l/100 km i 7,1 l/100 km w odmianie pięciodrzwiowej.
Audi S1 ma nie tylko być szybkie, ale ma również zapewniać właściwości jezdne na odpowiednio wysokim poziomie. W tym celu usztywniono zawieszenie, zmodyfikowano również układ kierowniczy. Jak w każdym Audi z literką S w oznaczeniu, jest też napęd na wszystkie koła. System Audi drive select pozwala ustawiać pod swoje oczekiwania sposób pracy silnika, działanie automatycznej klimatyzacji i adaptacyjnych amortyzatorów. Większa moc wymaga także pewniejszych hamulców, dlatego powiększono do 310 mm tarcze hamulcowe, ozdobione czerwonymi zaciskami i emblematem S1.
Na zewnątrz nie od razu rzuca się w oczy większy potencjał S-jedynki. Nieco inny kształt mają tylne diody, pojawiły się nowe ksenony (Xenon plus). Bardziej będziemy się wyróżniać, zamawiając dodatkowy pakiet quattro. Wnętrze, utrzymane w dość ciemnej kolorystyce, to głównie sportowe fotele, nakładki na pedały i liczne kolorowe akcenty.
Obie wersje nadwoziowe Audi S1 do sprzedaży trafią w drugim kwartale roku. W Niemczech będą kosztować 29.950 i 30.880 euro.
Komentarze
Samuraj, 2014-02-21 23:40:05
Bylek, 2014-02-21 13:13:18
Samuraj, 2014-02-20 19:58:50
Na pewno będzie szybsze niż Clio RS o Fiescie ST nawet nie wspominając. Pokusiłbym się o zakład, że wygra na torze z nowym Focusem ST. Czas pokaże.
5 drzwiowe nadwozie to z pewnością coś, czego szukają potencjalni klienci w tym segmancie. Fiesta na razie jest tylko dostepna w trzydrzwiowym nadwoziu, a Clio nie kazdemu musi przypaśc do gustu.
Zastanawia mnie tylko masa własna tego auta?
Podmuchy wiatru bardziej chyba zaszkodzą bohaterowi innego z artykułów które widziałem w AMiS w tym tygodniu - Renault Twingo RS :)
Bylek, 2014-02-20 13:26:52
Samuraj, 2014-02-14 19:21:39
eri, 2014-02-13 22:08:54
Co do małego Audi, wypada mieć trochę więcej wiary w jego kompetentne podwozie, które dzielnie radzi sobie z takimi potworkami jak Polo GTI. Zresztą niejeden sceptyk przeżywał próbę słysząc o limitowanej serii Polo WRC...
Natomiast co dzieje się przy mocniejszym podmuchu "na prędkości" 250 km/h... Hm, z autopsji wiem, że nigdy tyle nie jechałem ;)
airmatic, 2014-02-13 19:45:49
Pastuch, 2014-02-13 18:56:58
garfield, 2014-02-13 18:49:52
auto motor i sport, 2014-02-13 12:28:47
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?