[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Audi S5 po raz pierwszy z silnikiem TDI

Audi S5 po raz pierwszy w swojej historii napędzany będzie nie mocnym silnikiem benzynowym, a turbodieslem V6 TDI.

Audi S5 V6 TDI Audi S5 V6 TDI

Po raz pierwszy w historii modelu, Audi S5 ma pod maską mocnego turbodiesla V6. Silnik 3.0 TDI, zarówno w wersji S5 Coupé, jak i w wersji S5 Sportback, generuje moc 347 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Elektrycznie napędzana sprężarka zapewnia wysoką dynamikę, a system mild-hybrid zmniejsza zużycie paliwa.

Audi S3 – silnik 3.0 TDI

Jednostka napędowa V6 3.0 TDI montowana w Audi S5 to najmocniejszy silnik wysokoprężny V6 w ofercie czterech pierścieni. Jego moc maksymalna dochodzi do 347 KM, a moment obrotowy na poziomie 700 Nm dostępny jest w przedziale od 2500 do 3100 obr./min.

Pomimo znacznie wyższych osiągów, zużycie paliwa wg. standardów NEDC wynosić ma 6,2 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Jak podaje producent, nowe modele S5 (zarówno S5 Coupé TDI jak i S5 Sportback TDI) zużywają średnio o 19 procent mniej paliwa niż ich poprzednicy z silnikami benzynowymi, mimo że dysponują znacznie wyższym momentem obrotowym.

Zobacz także: Audi SQ5 TDI - 700 Nm pod maską!

REKLAMA

REKLAMA

Audi S5 Sportback V6 TDI Audi S5 Sportback V6 TDI

Audi S5 – osiągi

Sześciocylindrowy turbodiesel rozpędza Audi S5 Coupé od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 4,8 sekundy. Pięciodrzwiowy Audi S5 Sportback potrzebuje na to raptem o 0,1 sekundy więcej. Elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna dochodzi w obu modelach do 250 km/h.

Silnik TDI w modelach S5 współpracuje teraz z elektrycznie napędzaną sprężarką EAV oraz z systemem mild-hybrid MHEV. Oba te podzespoły wbudowane są w znajdującą się tu w standardzie 48-woltową główną sieć elektryczną.

Po raz pierwszy w modelu S5 TDI, mocny, 48-woltowy alternator-rozrusznik (RSG) jest sercem systemu mild-hybrid. Jego maksymalna moc rekuperacji to 8 kW. Pod podłogą bagażnika zamontowano dodatkowy, chłodzony powietrzem akumulator litowo-jonowy o pojemności 0,5 kWh.

Zobacz także: redaktor "auto motor i sport" polskim jurorem Car of the Year

REKLAMA

Audi S5 Sportback V6 TDI Audi S5 Sportback V6 TDI

Audi S5 – elektryczna sprężarka EAV

Elektrycznie napędzana sprężarka w Audi S5 TDI to nowość w tym segmencie pojazdów, stosowana już jednak wcześniej u Audi – pierwszy raz w modelu SQ7 TDI. Na pierwszy rzut oka EAV wygląda jak konwencjonalna turbosprężarka. Jednak w tym przypadku koło turbiny zastąpione zostało kompaktowym silnikiem elektrycznym.

Silnik ten ma moc 7 kW i potrafi w około 300 milisekund rozpędzić koło sprężarki do prędkości obrotowej 65 000 obr./min. Sprężarka aktywuje się w sytuacji, gdy chcemy przyspieszyć, a strumień spalin jest zbyt słaby, by napędzić turbinę. Likwiduje to efekt turbodziury.

REKLAMA

REKLAMA

Audi S5 V6 TDI Audi S5 V6 TDI

Audi S5 – hybryda MHEV

System mild-hybrid zastosowany w modelach S5 w codziennym użytkowaniu ograniczyć może spalanie nawet o 0,4 litra na 100 km. Sercem tego układu jest chłodzony wodą alternator-rozrusznik RSG. Generuje on moc rekuperacji nawet na poziomie 8 kW oraz wytwarza 60 Nm momentu obrotowego.

Gdy kierowca przy prędkości pojazdu pomiędzy 55 a 160 km/h zdejmie nogę z pedału gazu, samochód nawet na 40 sekund przechodzi w fazę żeglowania – silnik całkowicie się wyłącza, ale litowo-jonowy akumulator wciąż dostarcza energię.

Obie wersje Audi S5 TDI na europejskim rynku dostępne będą już w maju 2019 r.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

REKLAMA

Po raz pierwszy w historii modelu, Audi S5 ma pod maską mocnego turbodiesla V6. Silnik 3.0 TDI, zarówno w wersji S5 Coupé, jak i w wersji S5 Sportback, generuje moc 347 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Elektrycznie napędzana sprężarka zapewnia wysoką dynamikę, a system mild-hybrid zmniejsza zużycie paliwa.

Audi S3 – silnik 3.0 TDI

Jednostka napędowa V6 3.0 TDI montowana w Audi S5 to najmocniejszy silnik wysokoprężny V6 w ofercie czterech pierścieni. Jego moc maksymalna dochodzi do 347 KM, a moment obrotowy na poziomie 700 Nm dostępny jest w przedziale od 2500 do 3100 obr./min.

Pomimo znacznie wyższych osiągów, zużycie paliwa wg. standardów NEDC wynosić ma 6,2 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Jak podaje producent, nowe modele S5 (zarówno S5 Coupé TDI jak i S5 Sportback TDI) zużywają średnio o 19 procent mniej paliwa niż ich poprzednicy z silnikami benzynowymi, mimo że dysponują znacznie wyższym momentem obrotowym.

Zobacz także: Audi SQ5 TDI - 700 Nm pod maską!

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 162 700 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2, hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij